2019-09-06, 19:14
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bild på "Kvinnan som greps har varit högt uppsatt jurist och har en koppling till advokaten."

Bild: https://d.cdn-expressen.se/images/94/91/9491adf80c8a43c9961551a8e6490546/annan/640@60.jpg
Det där ser ut som ett bröllopsfoto från en papperstidning. Murvlarna har alltså fått gå riktigt djupt för att hitta en bild på henne.

Det rimmar väl med vad som tidigare konstaterats, att hon har mycket liten närvaro på nätet och att det helt saknas bilder på henne.

Var hon folkskygg? Var hon i så fall det redan före hjärnblödningen?
Citera
2019-09-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag uppfattar inte henne som galen, min uppfattning är tvärtom att hon är en smart och trevlig person full av humor och livslust. Hon hade gått vidare och träffat en man som är i 60års åldern.

Vem pratar du om?
Citera
2019-09-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Personlighetsstörning på exet verkar det som. Eller kan man bli så jobbig pga ”bara en hjärnblödning”?

Bara en hjärnblödning?

En hjärnblödning kan ändra hela din personlighet ju.
Citera
2019-09-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Vem pratar du om?

Exfrun
Citera
2019-09-06, 19:16
Medlem
Pantone297Cs avatar
Någon bild/Facebook på Karin?
Tråden har ju exploderat sen jag hade möjlighet att läsa på fm.
Citera
2019-09-06, 19:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det där ser ut som ett bröllopsfoto från en papperstidning. Murvlarna har alltså fått gå riktigt djupt för att hitta en bild på henne.

Det rimmar väl med vad som tidigare konstaterats, att hon har mycket liten närvaro på nätet och att det helt saknas bilder på henne.

Var hon folkskygg? Var hon i så fall det redan före hjärnblödningen?

Var hon inte hovrättsassesor? Många som har beslutsfattande tjänster på myndigheter är ofta ganska lågmälda på sociala medier. Så hon behöver inte vara folkskygg.
Citera
2019-09-06, 19:19
Medlem
Citat:
Är Karin alltså någon slags parkbänksalkoholist, eftersom hon sedan flera år saknar fast adress utan står skriven hos sitt ex?

Mycket underlig historia det här.

Kvinnan har det gott ställt. Saknar inte alls fast adress. Däremot vittnas det om ett utbrett alkoholmissbruk på bland annat diverse restauranger (se tidigare domar). Folkbokföringen i den tidigare gemensamma bostaden verkar vara del av hennes allmänna illvillighet i vårdnadstvisten.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det verkar som Arboga-kvinnan snart får sällskap på anstalten.
Anstiftan till mord borde väl ge åtminstone 8-10 år eller?
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Gissar på minst 14 år.

Inte för Johanna Piper.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du verkar hysa ett stort hat till kvinnan som kan vara MGM. Har du blivit dömd i hovrätten när hon varit domare? Eller har hon bitit dig i axeln vid något tillfälle mån tro?

Kan vara MGM? Hon är redan bokförd som misstänkt gärningsperson/gärningskvinna/gärningsman.

Jag är aldrig dömd i Hovrätten... Men kan mycket väl ha blivit biten någon gång, kanske av K*rin? Dock är jag inte målsägande i det målet när hon blev friad från ett bett i armen på HOL:s kamrat.

Framförallt upprör det mig att jag fått information om att hon försökt att mörda sina barns pappa när han skulle till jobbet i morse. Jag kan inte säga att jag hatar henne, men jag ogillar starkt hennes metoder i denna historia, och samhällets oförmåga att stävja denna typ av simpel brottslighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hjärnblödningen är ännu inte bekräftad så vitt jag vet. Hade den blivit bekräftat hade det förklarat en del. Kom galenskapen efter den i så fall? Jag har många frågor där.

Citat:
INGET som talar FÖR?

Att i fler års tid stalka sin exman är allt annat än en stabil personlighet.

HOL har berättat om ett märkligt och obehagligt beteende som går många år tillbaka i tiden.
Citera
2019-09-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Barnen umgås inte längre med sin mamma på grund av uppenbara skäl. Däremot var ena barnet väldigt tveksam till hela situationen och hade svårt att förstå att mamman är så ond som hon blivit uppmålad. Hen fick telefoner och elektronik som mutor att fortsätta träffa mamman medans det andra barnet stark avstod att träffa Karin och hon fick ingenting. Karin har som sagt ärvt miljoner så hon klarar sig som arbetslös och alkolist..

Blixtsnille det du håller på med är riktigt vidrigt. Karin är misstänkt inte dömd. Att HOL inte var en god make är känt. Att han gick runt och knullade runt med unga homopojkar är ett känt faktum. Självklart måste detta påverkat Karin men dock försvar inte detta henne om hon nu begått detta brott. Men tills dess att hon är dömd så bör du nog hålla din stora trut med uppgifter som rör HOLe och Karins familj. Det finns barn i tonårsåldern här och dom har inte gjort något fel.
Citera
2019-09-06, 19:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tack för din synpunkter och erfarenheter.
Men fortfarande många luckor i misstankarna mot henne.
Hade hon kriminella kontakter? Var hon beredd att gå så långt som till mord? Det är ändå rätt radikalt och hon var ju ändå jurist. Om hon var nedgången var hon i stånd att ordna ett kontrakt? Viss ekonomi hade hon, enl ngn här.
Hennes tidigare aggressivitet var av det mer desperata och primitiva slaget. Bita, förfalska intyg, kidnappa sina egna barn. Inte öppet naket våld.
Kan inte utesluta Liljas andra teori. Att det är jobbrelaterat.

Jag skulle säga; Absolut, på det fetade.
Hon hade en del kontakter, dom flesta sedan bara ett par år tillbaka. Men det är på en väldigt enkel bas - småbus, skitfolk egentligen. Missbrukartyper. Ordet om att hon önskar livet ur sin make är smått känt, därav man hållit ett öga på henne. Nu kunde man ju följdriktigt plocka in henne ganska direkt också.
Hon besitter planeringsförmåga och kan hålla kvar en tanke, så det är ingen svår gåta med vad som hänt här imorse.
Citera
2019-09-06, 19:22
Medlem
[quote=Blixtsnille33|68620660]
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Då ska du inte heller yttra dig. Jag är här för att svara på de frågor jag har svar på. Jag får inte träffa Henrik i nuläget eftersom polisen pratar med Henrik. De sista jag fick höra av familjen är att Henrik mår bra under omständigheterna och att han blivit träffad i lever, bröst och huvud. Änglavakt. Vad du tror skiter jag fullständigt i, ha lite respekt.
Vad skönt att han mår bra då.
Henrik är trevlig, jag hade kontakt med honom om ett rättsfall som kan kommenterade i media.
Tanten måste ju vara sjuk och hon får sova i polisarresten ikväll.
Citera
2019-09-06, 19:23
Medlem
Hon var inblandad i ett bråk om en hund för några år sedan också.

https://www.facebook.com/Kistazoohornan/photos/a.689337567795485/1072685872793984?type=3&sfns=mo
Citera
2019-09-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun

Och hur känner du henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto