2019-09-07, 11:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
1. Vad har HOL gjort för att reta upp KL såpass mycket att hon anlitar en torped i vredesmod, sen när hon åker fast så anlitar hon jovovics partner Salomonsson som advokat?

2. HOL har en historik av insiderbrott, samröre med gangsters och sökande till kändisskap - finns det någon koppling här?

3. HOL tar endast in unga och sexiga praktikanter, framgår via hans byrås FB sida, är han ett äckligt översittar pervo?

HOL kanske inte gjort något speciellt för att reta upp henne. Hon kanske haft diverse motgångar privat, sjukdom, frånfälle i familjen och så på det tvisten med separation som kanske blivit en fixering för henne, att hon med sin bakgrund åtminstone kan försöka få kontroll på det problemet (att vara jurist vaccinerar inte mot egen eller anhörigas sjukdom och skröplighet). För mig verkar det så om hon hyr på korttidskontrakt i 3e hand trots att hon ska vara vid god kassa,att istället för att försöka komma vidare på ett sätt som är bra för henne så ägnar hon sig åt att försöka vinna genom att obstruera.
Citera
2019-09-07, 11:37
Medlem
Smegmas avatar
Lite off-topic. Jag kikade på nyhetsmorgon i morse som började vid 0755. Jag tänkte att det skulle vara någon rapportering om skjutningen men det var det inte vare sig vid 0800 eller vid 0830. Vid 0840 så dök Maggot Wahlström upp i rutan så stängde jag av tvn och gick en lång runda.

Så min fråga var det någon rapportering från PK-kanalen angående skjutningen överhuvudtaget?
Citera
2019-09-07, 11:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon får försvara sig själv, men vore en idiot om hon valde att göra det.
Hon verkar störd nog för att få till ett intressant förhör av sig själv vid en rättegång.
Citera
2019-09-07, 11:40
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
1. Hon förlorade en långvarig tvist häromdagen. Troligen vårdnadstvist.
2. Verifiera det.
3. Sexiga praktikanter? Har du träffat dom?
Vårdnadstvist kan du glömma p.g.a. barns ålder. Det troliga är att hon vill åt lägenheten som hon trots separationen fortfarande är skriven på.
Citera
2019-09-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är enda sättet att förhindra fler skjutningar på advokater och andra inom rättsväsendet.
Annars finns risken att kriminella börjar ta efter den här skjutningen. Idén är nu inplanterad i deras huvud tyvärr.

Skojar du? Allvarligt talat tror jag inte det. Kriminella är ofta inte helt irrationella. De har generellt inget intresse av att börja skjuta advokater.

Intressant om du som psykolog skulle kunna utveckla närmare om kriminellas intresse för detta om de nu enligt dig har fått "inplanterat i deras huvud" att skjuta advokater? Vad för nytta skulle de ha av det föreställer du dig?
Citera
2019-09-07, 11:44
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Vårdnadstvist kan du glömma p.g.a. barns ålder. Det troliga är att hon vill åt lägenheten som hon trots separationen fortfarande är skriven på.

Kan även handla om Jycken,
Citera
2019-09-07, 11:46
Medlem
Citat:
Svårt att sia om vad tvisten handlar om.
Citera
2019-09-07, 11:47
Medlem
Finns det någon bild på Karin Lilja
Citera
2019-09-07, 11:48
Medlem
Gissar på rättpsykiatrisk utredning... verkar ju vara rätt rubbad
Citera
2019-09-07, 11:49
Medlem
Citat:

Där kan ju barnen vara en relevant beståndsdel. Om tanken är att de ska bo kvar för närhet till skola, fritidsintressen och kompisar.
Citera
2019-09-07, 11:49
Medlem
guldkorns avatar
En sak jag inte fattar - Expressen skriver att den misstänkta kvinnan greps på brottsplatsen och de verkar dessutom vara skrivna på samma adress - men kvinnan ska samtidigt ha haft kontaktförbud? Känns lite märkligt?
Citera
2019-09-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Gissar på rättpsykiatrisk utredning... verkar ju vara rätt rubbad
Hon ska häktas först. Senast på måndag om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in