2019-09-06, 18:14
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej du kan bli häktad om det finns risk för att du fortsätter begå brott,flyr landet,undanröjer bevis

Blanda inte äpplen med päron. Det var inte det frågan gällde
Citera
2019-09-06, 18:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om dådet är från en kriminell där hans försvar fallerat, då hade han inte överlevt tre skott. Jag är övertygad om att hustrun betalat första bästa. Men jag har haft fel förr.
Med utgångspunkten att kriminella generellt skjuter bättre än ex v poliser, kan jag hålla med dig. Men, men inte övertygad.
Men f d frun är huvudspåret idag!
Citera
2019-09-06, 18:15
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Så är mördaren och beställaren invandrare? Har det det framkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Jag säger inte emot dig, problemet är bara att ”beställningsmord” antyder väldigt mycket, alltså koppling till grovt organiserad brottslighet med mera, medans anstiftan till mord inte behöver antyda något sådant.

Kanske är jag som är lite autistisk av mig och hakar upp mig.
Nej, begreppet beställningsmord antyder inget mer än att någon har beställt ett mord på en annan. Sen att du sammankopplar det med något helt annat (organiserad brottslighet) är en helt annan femma.
Citera
2019-09-06, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är anhållen på skälig misstanke för anstiftan. Det är ännu inte läge att gå ut med nån livshistoria. Vänta till sannolika skäl och tills kanske åtal väcks. Reportrar kommer rota. Arbetsgivaren har inte med saken att göra eftersom hon tydligen inte har någon arbetsgivare. Eller vad menar du?

Hon är domare o förordnad med fullmakt - så hon är antingen sjukskriven, anställd (i arbete),
eller avsatt - eller förtidspensionär - eller har slutat frivilligt o har nytt jobb, är sjukskriven eller arbetslös
fler alternativ lär inte finnas
Citera
2019-09-06, 18:16
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Stämmer det att Olsson kunde prata med polis efter dådet?

Haha, vilken jävla klåpare till skytt

Måste ju vara någon alkis eller nåt?
Citera
2019-09-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris

Det stämmer. Troligtvis skulle jag gissa på att torpen var den första bästa billigaste man kunde hitta.. troligtvis blev träffarna inte fullträffar pga slagsmålet innan skjutningarna.
Citera
2019-09-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Med utgångspunkten att kriminella generellt skjuter bättre än ex v poliser, kan jag hålla med dig. Men, men inte övertygad.
Men f d frun är huvudspåret idag!
För mig är hon huvudspåret. Men jag har definitivt ingen insyn! Om hälften är sant, som skrivits om henne, så är hon fullt kapabel att pröjsa för en snubbe som försöker skjuta ihjäl Henrik. Hade hon betalat lite mer hade hon kanske lyckats i sitt uppsåt.
Citera
2019-09-06, 18:18
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ska försöka lägga upp detta. Någon som vet hur man kan lägga upp pdf här på flashback? Hittar inte någon knapp för bilagor här.
. Du får lägga upp på minfil och länka i ett inlägg
Citera
2019-09-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris

Adrenalinet som pumpade honom kan ha gjort att han var vid medvetande då. Nu är han säkert nedsövd.
Citera
2019-09-06, 18:19
Medlem
lolita-xs avatar
Hoppas inte de går på den nya kvinnan nu när de inte gick enligt planen med H!
Citera
2019-09-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Adrenalinet som pumpade honom kan ha gjort att han var vid medvetande då. Nu är han säkert nedsövd.

Han har opererats under dagen och mår under omständigheterna bra. Ingen får träffa honom innan polisen hunnit göra ett redigt förhör med honom. familj är på plats.
Citera
2019-09-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Karin har som sagt ärvt miljoner så hon klarar sig som arbetslös och alkolist..

Har du möjlighet att återge din bild av L*ljas anställningshistorik? Funkar med PM om du hellre vill det. Hon har figurerat i diverse rättsfall med tveksam utgång. När skulle hon ha blivit uppsagd, eller frivilligt slutat, menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan inte utesluta Liljas andra teori. Att det är jobbrelaterat.

Du har tagit offrets så kallade teori ur sitt sammanhang. Sluta komma med dessa rökridåer och osanna spekulationer! Det är uppenbart för HOL vem som ligger bakom dådet. Att sedan på en direkt fråga, ifall det mot all förmodan skulle visa sig att det inte är den namngivna ex-frun, uppge att de kan vara jobbrelaterat... ja... något annat svar vore ju direkt ointelligent.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Läst 10 första sidorna orkar inte mer...

Har det kommit fram om det var en kränkt MENA blatte som skullr hämnas, eller om det var en klockrånare som sköt Lilja? (Som troligen också är mena)

Nej. Advokatens ex-fru sitter anhållen för att på ett eller annat sätt förmått en okänd GM att attackera advokaten i hans trapphus när han var på väg till jobbet i morse.

De har haft en väldigt uppslitande och kaotisk skilsmässa. Utdragen tvist om barnen. Även förhållandet och giftermålet präglades av instabilitet. Advokaten har vid en mängd tillfällen anklagats för olika saker, utan några som helst bevis.

Ex-frun är tidigare dömd för att under kraftig berusning ha använt våld mot poliser när hon har blivit omhändertagen. Senaste i deras pågående vårdnadstvist är att barnen bott med pappan och han har till och med lyckats få ett besöksförbud mot ex-frun (väldigt ovanligt för män vid gemensamma barn).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in