Citat:
Ursprungligen postat av
Blixtsnille33
Stämningen i familjen har varit hotad väldigt länge hon har vid flertalet gånger spärrat in Henrik där hon hittat på historier. Exempelvis blev Henrik inspärrad ett dygn när de höll på att separera genom att förfalska ett hustrumisshandel men detta blev då avvisat pga barnen kunde styrka Henriks version. Dessutom har hon vid flertalet gånger gjort saker som hon borde bli inlåst för. Exempelvis har hon kidnappat (!!) sina egna barn. Du behöver inte dela min uppfattning, är bara här för att undvika att teorierna sinar iväg. Kan inte bekräfta att hon har kriminella kontakter men skulle inte förvåna mig då hon gått ner sig rejält i mörkret. Alla inblandade tror att hon skulle va kapabel till detta och bara väntat på att något skulle hända.. de är hemskt. Uppembarligen missläste hon situationen om de är så som jag tror att hon ska ha beställt mordet. Hon anlitade troligtvis en billig missbrukar torped som visade sig inte kunna göra sitt jobb.. tack för mig.
Tack för din synpunkter och erfarenheter.
Men fortfarande många luckor i misstankarna mot henne.
Hade hon kriminella kontakter? Var hon beredd att gå så långt som till mord? Det är ändå rätt radikalt och hon var ju ändå jurist. Om hon var nedgången var hon i stånd att ordna ett kontrakt? Viss ekonomi hade hon, enl ngn här.
Hennes tidigare aggressivitet var av det mer desperata och primitiva slaget. Bita, förfalska intyg, kidnappa sina egna barn. Inte öppet naket våld.
Kan inte utesluta Liljas andra teori. Att det är jobbrelaterat.