2019-09-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Vad jag menar är att ifall det var ett beställningsmord så hade han inte använt sig av en sådan fjuttig kaliber, då är man en inkompetent lönnmördare.

Alltså kan man dra slutsatsen att det inte var ett beställningsmord eller ens planerat mord.

Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Håller helt med, tror det är lite för enkelt att peka ut frun nu i det här, nästan som om någon vill sätta dit henne?!
Han lär ju ha retat upp både den ena och andra bland kriminella personer under åren i sitt jobb.

Ni har både helt fel. Det stod klart redan efter någon timme hur dådet gått till. Därav hämtades ex-frun till förhör i stort sett omedelbart. Det finns flertalet fall även i Sverige där mer eller mindre svagsinta och inkompetenta män förmåtts att utföra det som ni kallar för beställningsmord. Man tager det vapen man har tillgång till.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är anhållen på skälig misstanke för anstiftan. Det är ännu inte läge att gå ut med nån livshistoria. Vänta till sannolika skäl och tills kanske åtal väcks. Reportrar kommer rota. Arbetsgivaren har inte med saken att göra eftersom hon tydligen inte har någon arbetsgivare. Eller vad menar du?

Vad menar du egentligen?

Du är ju inte insatt och ändå kommer du med diverse påståenden om L*ljas egna livshistoria - som helt uppenbart består av lögner och villfarelser, vilket jag påpekat för dig flera gånger om. Vi som vet behöver inte vänta på fler av hennes uppdiktade historier!

Kvinnan har en psykisk störning. Sluta tramsa om följderna av hjärnblödning och stroke utan några bekräftade uppgifter. Självklart är det en stor skandal att den svenska staten låtit henne hållas i Hovrätten. Det är jävligt allvarligt. Vill du rota i något - så börja i den änden!
Citera
2019-09-06, 17:52
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mera bild på henne än så går inte i nuläget att få

https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/

😂Blå blus och blåmärken på armarna. Thats it. Konstigt att alla bilder försvunnit. Man tycker ju att en offentlig person som en domare ändå är borde lämna fler avtryck.
Citera
2019-09-06, 17:53
Medlem
Citat:
Det verkade ha varit utanför dörren. Jag får intrycket att han låst ytterdörren och var på väg till hiss/nerför trappan, när han hamnade i bråk med skytten. Och som jag förstod av media så var "det tumult och ett vapen gick av". Så frågan är: var skotten oavsiktliga? Ville skytten egentligen enbart misshandla Henrik? Och hota? I så fall av vilken anledning? Om skotten var avsiktliga måste det varit första gången människan höll i en pistol. Så nära - och missar med tre skott. Inte ens jag hade kunnat undvika att döda någon - och sista gången jag höll i en pistol var när jag var sex år. Och det var en knallpulverpistol.

Jag tänker mer så att HOL ser GM innan han hinner skjuta och att de står så nära varandra att HOL får tag på GM och det blir en brottningsmatch om vapnet typ. Som HOL tyvärr förlorar.
Citera
2019-09-06, 17:55
Medlem
Citat:
Hon är anhållen på skälig misstanke för anstiftan. Det är ännu inte läge att gå ut med nån livshistoria. Vänta till sannolika skäl och tills kanske åtal väcks.

Har inte hittat nåt om just skälig misstanke, var framgår det? (undrar bara, AB/Expr/polis anger bara att hon blivit anhållen)
Citera
2019-09-06, 17:56
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Du är rätt ensam om att hävda att BO haft en relation med MN under pågående äktenskap och alltså gjort sig skyldig åt otrohet. Du har samtidigt visat att du har ett horn i sidan på BO, som gör att man får ta dina påståenden med en nypa salt.

Det finns inget i Lexbase om JN, som du påstår skulle ha gjort något mot ex-frun, så du får gärna styrka dina påståenden. Har du ett målnummer?
Citera
2019-09-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du är rätt ensam om att hävda att BO haft en relation med MN under pågående äktenskap och alltså gjort sig skyldig åt otrohet. Du har samtidigt visat att du har ett horn i sidan på BO, som gör att man får ta dina påståenden med en nypa salt.

Det finns inget i Lexbase om JN, som du påstår skulle ha gjort något mot ex-frun, så du får gärna styrka dina påståenden. Har du ett målnummer?

Jag har målnunner, dagboksblad, åklagarens yttrande och en dom/beslut. Jag begärde ut det så fort jag fick höra att han blev skjuten.
Citera
2019-09-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Ni har både helt fel. Det stod klart redan efter någon timme hur dådet gått till. Därav hämtades ex-frun till förhör i stort sett omedelbart. Det finns flertalet fall även i Sverige där mer eller mindre svagsinta och inkompetenta män förmåtts att utföra det som ni kallar för beställningsmord. Man tager det vapen man har tillgång till.

Då är det inte ett beställningsmord i den meningen jag avser. Ett beställningsmord är när man betalar en yrkeskriminell som tar emot såna jobb för att utföra dådet.

Bara för att man fläshar fittan för nån tjackis och sitter på pengar och lyckas i nån psykos övertala honom att ge sig på sitt ex är inte ett beställningsmord så som jag ser det.
Citera
2019-09-06, 17:58
Medlem
Ola Salomonsson på Salomonsson & Jovicic är Karin Liljas ombud. Alltså Slobodans partner blir HOLes försvarare. Intressant iom att HOLe även förlorade A$AP till dessa.
Citera
2019-09-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte hittat nåt om just skälig misstanke, var framgår det? (undrar bara, AB/Expr/polis anger bara att hon blivit anhållen)
Nu kanske jag är ute och cyklar, men det behövs väl skälig misstanke om man anhåller någon. Vilket är den lägre misstankegraden. Annars grips man bara för förhör. Men efter förhöret anhölls hon.
Citera
2019-09-06, 17:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Motivet? Vad handlade det om?

Tvist inom familjen i tingsrätten låter som vårdnadstvist om barnen.
Citera
2019-09-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tvist inom familjen i tingsrätten låter som vårdnadstvist om barnen.
Något sådant kanske.

Läste ena barnets blogg och där framkommer det att hen umgås med sin mor men verkar bo hos sin far.
Citera
2019-09-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Då är det inte ett beställningsmord i den meningen jag avser. Ett beställningsmord är när man betalar en yrkeskriminell som tar emot såna jobb för att utföra dådet.

Bara för att man fläshar fittan för nån tjackis och sitter på pengar och lyckas i nån psykos övertala honom att ge sig på sitt ex är inte ett beställningsmord så som jag ser det.
Det är det anser jag. Borde falla inom anstiftan oavsett om du övertalar eller betalar någon.
Sedan är det ovidkommande vad gärningsmannen har för åkomma. Psykos, psykopat, stroke eller vad som helst. Motiv och handling känns mer viktigt. En psykos skulle innebära att personen inte har verklighetsförankring och kan någon förmå en annan till ett brott, är personen sannolikt medveten om det som sker.

https://www.aklagare.se/ordlista/a/anstiftan/
Senast redigerad av makullerad 2019-09-06 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in