2019-09-06, 17:38
Medlem
okok1s avatar
Varför går man inte ut med signalement?
Citera
2019-09-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför går man inte ut med signalement?
Det lilla man vet om skytten har man gått ut med. Läser du inte media?
Citera
2019-09-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du besvarade din egen fråga i ditt inlägg. Den kognitiva förmågan är skadad, om hon nu haft en stroke. Därför är inte logiken intakt. OM det nu är hon som är anstiftaren i det hela.

Är det inte dags nu, efter 7-8 timmar i den här tråden, att få fram några bekräftelser på hur just denna 50+ kvinna levde sitt liv före denna påstådda stroke och/eller hjärnblödning? Samt när och hur denna medicinska åkomma uppkom?

Hur den faktiskt påverkade hennes leverne i praktiken? Och inte svammel om generella teorier och vad man hört om en kompis kompis och hans faster... Varför undvek en välutbildad karriärist att söka adekvat medicinsk hjälp?

Det är så många hål i hennes historier genom åren att man undrar om det är alla hennes kollegor som sprider denna desinformation här? För att skydda sig själva? Självklart har den statliga arbetsgivaren brustit på alla sätt och vis med L*lja! Skamligt och skandalöst.

Två barn kan bli föräldralösa och det enda belägg som finns är den galna kvinnans egna ursäkter och efterhandskonstruktioner som hon uppgett när hon omhändertagits för uppenbar och bevisad berusning samt när hon använt våld i flera sammanhang, mot poliser dessutom!
Citera
2019-09-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ingen som har hittat någon bild på henne att länka?

Mera bild på henne än så går inte i nuläget att få

https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/
Citera
2019-09-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Är det inte dags nu, efter 7-8 timmar i den här tråden, att få fram några bekräftelser på hur just denna 50+ kvinna levde sitt liv före denna påstådda stroke och/eller hjärnblödning? Samt när och hur denna medicinska åkomma uppkom?

Hur den faktiskt påverkade hennes leverne i praktiken? Och inte svammel om generella teorier och vad man hört om en kompis kompis och hans faster... Varför undvek en välutbildad karriärist att söka adekvat medicinsk hjälp?

Det är så många hål i hennes historier genom åren att man undrar om det är alla hennes kollegor som sprider denna desinformation här? För att skydda sig själva? Självklart har den statliga arbetsgivaren brustit på alla sätt och vis med L*lja! Skamligt och skandalöst.

Två barn kan bli föräldralösa och det enda belägg som finns är den galna kvinnans egna ursäkter och efterhandskonstruktioner som hon uppgett när hon omhändertagits för uppenbar och bevisad berusning samt när hon använt våld i flera sammanhang, mot poliser dessutom!
Hon är anhållen på skälig misstanke för anstiftan. Det är ännu inte läge att gå ut med nån livshistoria. Vänta till sannolika skäl och tills kanske åtal väcks. Reportrar kommer rota. Arbetsgivaren har inte med saken att göra eftersom hon tydligen inte har någon arbetsgivare. Eller vad menar du?
Citera
2019-09-06, 17:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lilla man vet om skytten har man gått ut med. Läser du inte media?
Jag ser inget signalement på SVT.
Citera
2019-09-06, 17:43
Medlem
Har haft honom som advokat i ett mål för flera år sen, tråkigt att han blev skjuten. Han var grym på att försvara.
Citera
2019-09-06, 17:44
Medlem
Citat:
Kille i grå blodig tröja, i svart SUV. Det är allt.
Citera
2019-09-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hon var väll inte hjärndöd.

Hon, Anna Lindh, dödförklarades först sen maken och barnen anlänt till Stockholm och fått ta avsked innan Göran Persson fick besked och sen tidigt på morgonen i direktsändning meddelade allmänheten att hon avlidit. Omkring midnatt meddelade man från sjukhuset att hon förts från operation till intensivvårdsavdelning och att "läget är stabilt". Hon hade då opererats flera timmar för sina bukskador och sina stora blödningar.

Jag gissar att hon fortfarande var intuberad och kopplad till respirator när familjen anlände. Men jag gissar att hon betraktades som död av läkare och sköterskor från omkring midnatt, men dödförklarades först framåt 4-5 på morgonen.

Lite mer On Topic i denna tråd är att vi inte vet något om tillståndet för den enskilda patienten/personen bara pga att vården och polisen meddelar att "läget är stabilt".
Citera
2019-09-06, 17:46
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Grå huvtröja , ca 180 , blond .
Citera
2019-09-06, 17:50
Medlem
Guldtandens avatar
Tror att vi kommer att få vänta ett bra tag till innan det släpps ny intressant information. Det kommer troligtvis hållas en presskonferens där inget nytt presenteras, utan endast klargör att advokaten blivit skjuten.
Citera
2019-09-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
De flesta här på forumet, tror jag förstår att du har lite mer på fötterna, du är ju helt enkelt bekant med de ( jag litar på dig i det fallet, men kan ju inte vara säker på att det är sant....).

Den andra kvinnan, som ses här ( 15 år gammalt), https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf , skulle säkert kunna utlösa raseri på en fd. ( K*r*n), i hela deras trassliga situation, med två tonårsbarn att ta hand om, det förstår de flesta. Men vad de flesta inte kan förstå, är att en hög-akademiker kan rasa så långt, att beställa ett mord. Nu har jag tidigare fångat upp, att K*r*n drabbades av en hjärnblödning för en 5-6 år sedan, det ställer sakerna i ett helt annat läge, för det kan leda till stora förändringar/begränsningar i den kognitiva förmågan, jfrt tidigare.

För mig är en sak mycket oklar i en ev. kedja av händelser: OM nu K*r*n anlitat en "avrättare", varför befinner hon sig nära platsen för dådet? OM jag skulle göra en sådan manöver, skulle jag befinna mig Låååångt borta, och ha noll beröringspunkter med min "avrättare".

Det har funnits olika uppgifter om var KL befann sig när skjutningen ägde rum, var det i närheten eller hämtades hon in senare någon annan stans och häktades?

Några if's and but's...

Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-06 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in