2019-09-06, 17:26
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Va de 22 kaliber? Ärtpistol för beställningsmord?
Skolskytten i Joukala (Finland) använde sig av en 22:a, det var ett flertal som dog. Så vart vill du komma??
Citera
2019-09-06, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Tack för dina ord. Läget är under kontroll och jag kan inget annat säga än att Henrik hade änglavakt. 3 skott blev han träffad av, en i levern, ett i bröstet och ett i huvudet som inte varit dödligt. Han var vid medvetande när polis och ambulans kom till platsen samt innan operation.

Kan man verkligen bli människa/hel utan handikapp efter sådant
(önskar Henrik all lycka)
Citera
2019-09-06, 17:27
Medlem
UT64s avatar
Leif GW Persson säger att "– Fallet är i princip uppklarat."

Han tror också att Polisen får fram namnet på skytten när hon fått sitta häktad ett tag..

https://www.expressen.se/nyheter/krim/leif-gw-persson-sa-kommer-skytten-hittas/
Citera
2019-09-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Stämmer det att Karin är uppvuxen i Eskilstuna? Isf gammal klasskompis

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ex-Frun har ju in själv hållit i vapnet så den som utförde själva dådet är fortfarande på fri fot. Men hennes telefon eller dator lär ju snabbt kopplas ihop till den misstänkte skytten. Att Karin är skyldig råder nog inga tvivel.
Ev flickvän och morföräldrar tycket jag är relevant. Däremot ska vi ej hänga ut deras barn etc. Men annat info tycket jag kan tillföra. Om Henrik nu var lycklig och detta verkar vara någon form av sjuk svartsjukedrama typ så är det ju av vikt.

Namn har ju dumpats tidigare i tråden så det var ju mer för att få en bekräftelse om det stämde.
Karins föräldrar samt syster är alla avlidna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
De flesta här på forumet, tror jag förstår att du har lite mer på fötterna, du är ju helt enkelt bekant med de ( jag litar på dig i det fallet, men kan ju inte vara säker på att det är sant....).

Den andra kvinnan, som ses här ( 15 år gammalt), https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf , skulle säkert kunna utlösa raseri på en fd. ( K*r*n), i hela deras trassliga situation, med två tonårsbarn att ta hand om, det förstår de flesta. Men vad de flesta inte kan förstå, är att en hög-akademiker kan rasa så långt, att beställa ett mord. Nu har jag tidigare fångat upp, att K*r*n drabbades av en hjärnblödning för en 5-6 år sedan, det ställer sakerna i ett helt annat läge, för det kan leda till stora förändringar/begränsningar i den kognitiva förmågan, jfrt tidigare.

För mig är en sak mycket oklar i en ev. kedja av händelser: OM nu K*r*n anlitat en "avrättare", varför befinner hon sig nära platsen för dådet? OM jag skulle göra en sådan manöver, skulle jag befinna mig Låååångt borta, och ha noll beröringspunkter med min "uppdragsgivare.

Det har funnits olika uppgifter om var KL befann sig när skjutningen ägde rum, var det i närheten eller hämtades hon in senare någon annan stans och häktades?

Några if's and but's...
Du besvarade din egen fråga i ditt inlägg. Den kognitiva förmågan är skadad, om hon nu haft en stroke. Därför är inte logiken intakt. OM det nu är hon som är anstiftaren i det hela.
Citera
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Någon som har aktuellt hälsoläge för den skjutne advokaten ?
Fortfarande skjuten.

Skämt åsido, allvarligt men ej livshotande förstod jag det som av tidigare inlägg som föreföll informerat.
Citera
2019-09-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kommer aldrig någonsin komma ifrån att domar och indicier stoppar fel personer i fängelse på lång tid. Tack och lov har vi inte dödsstraff som USA. Där har dna bevisat att man avrättat oskyldiga män. DET är katastrof.
Jag har ett flertal gånger spontant tänkt tanken att dödsstraff är det rätta, men så tänker man till lite och, det är fan inte värt det om en oskyldig blir avrättad. Nej!
Och vem ska utföra straffet? Visst, man kan vara kaxig och säga att jag gör det, men när du ligger där och klockan är 2 på natten och du inte kan somna efter att ha ”lagligt” avrättat femtio pers, ja då kommer nog tankarna, om man nu inte är helt bottenfrusen.
Citera
2019-09-06, 17:30
Medlem
Citronitas avatar
Ingen som har hittat någon bild på henne att länka?
Citera
2019-09-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Var finns det bekräftat att kvinnan befann sig i bostaden när hon togs in till förhör? Någon skrev det längre bak i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Som du kanske förstår är lite bekräftat redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ja men var läste den personen det?!

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”Greps på brottsplatsen” stod det i typ AB eller Expressen. Kan vara en felskrivning kanske, närheten av brottsplatsen?

Det finns än så länge inga bekräftade uppgifter på att den misstänkta kvinnan befann sig på brottsplatsen. Tvärtom indikerar tidiga uppgifter från Expressen/Aftonbladet att hon eftersöktes av Polisen och hämtades för förhör, troligtvis i sin egen bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon bor nog inte där. Men vad jag förstår så är det ganska omständligt att kasta ut sin sambo, eller få henne att skriva sig på annan adress. HOL ska tidigare, även då de var gifta, haft en annan lägenhet.

Folkbokföringsadress är något som gäller i teorin. Och ja, det är en omständlig process att ändra en annan persons (felaktiga) folkbokföring. Advokaten är frånskild från den misstänkta kvinnan. De har inte bott ihop på flera år.

Han har även haft alternativt boende i perioder. Samt fått kontaktförbud delvis beviljat, men som vårdnadshavare har HOL levt upp till skyldigheten att ha en fortsatt kontakt angående de gemensamma barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men du säger att du är hundra på att det är hon.
Och jag förväntar mig inte bevis. Men indicier? Har hon hotat honom ex v.? Har hennes ilska ökat i styrka? Har hon kontakter med kriminella? Har hon kompetens nog att ge någon ett uppdrag att döda Herr Lilja? Hon verkar rätt sjuk, nämligen. (Av det jag läst här).
Tror du, alltså.

Svaret på de flesta av dina frågor är ja. Gör din research innan du börjar tramsa runt. Samtliga anklagelser mot HOL har visat sig sakna grund. I stort sett inga av kvinnans utsagor har haft någon förankring i verkligheten. En klassisk personlighetsstörning med psykotiska inslag. I slutändan är en död pappa, både en seger för henne, och en framgång i att återvinna kontroll över barnen.
Citera
2019-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Skolskytten i Joukala (Finland) använde sig av en 22:a, det var ett flertal som dog. Så vart vill du komma??

Vad jag menar är att ifall det var ett beställningsmord så hade han inte använt sig av en sådan fjuttig kaliber, då är man en inkompetent lönnmördare.

Alltså kan man dra slutsatsen att det inte var ett beställningsmord eller ens planerat mord.
Citera
Medlem
Har offrets namn publicerats i massmedia?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Någon sammanfattning på alla namn o eventuella bakgrunder i något inlägg?

Här har du ett inlägg med info:

Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.

Henrik = Henrik Olsson Lilja (BO)
Karin = Hans exfru (sitter anhållen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in