Citat:
Ursprungligen postat av
Goran2012
Var finns det bekräftat att kvinnan befann sig i bostaden när hon togs in till förhör? Någon skrev det längre bak i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
otroligtmesig
Som du kanske förstår är lite bekräftat redan nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goran2012
Ja men var läste den personen det?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
”Greps på brottsplatsen” stod det i typ AB eller Expressen. Kan vara en felskrivning kanske, närheten av brottsplatsen?
Det finns än så länge
inga bekräftade uppgifter på att den misstänkta kvinnan befann sig på
brottsplatsen. Tvärtom indikerar tidiga uppgifter från Expressen/Aftonbladet att hon eftersöktes av Polisen och hämtades för förhör, troligtvis i sin
egen bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Hon bor nog inte där. Men vad jag förstår så är det ganska omständligt att kasta ut sin sambo, eller få henne att skriva sig på annan adress. HOL ska tidigare, även då de var gifta, haft en annan lägenhet.
Folkbokföringsadress är något som gäller i teorin. Och ja, det är en omständlig process att ändra en annan persons (felaktiga) folkbokföring. Advokaten är frånskild från den misstänkta kvinnan. De har inte bott ihop på flera år.
Han har även haft alternativt boende i perioder. Samt fått kontaktförbud delvis beviljat, men som vårdnadshavare har HOL levt upp till skyldigheten att ha en fortsatt kontakt angående de gemensamma barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Men du säger att du är hundra på att det är hon.
Och jag förväntar mig inte bevis. Men indicier? Har hon hotat honom ex v.? Har hennes ilska ökat i styrka? Har hon kontakter med kriminella? Har hon kompetens nog att ge någon ett uppdrag att döda Herr Lilja? Hon verkar rätt sjuk, nämligen. (Av det jag läst här).
Tror du, alltså.
Svaret på de flesta av dina frågor är
ja. Gör din research innan du börjar tramsa runt. Samtliga anklagelser mot HOL har visat sig sakna grund. I stort sett inga av kvinnans utsagor har haft någon förankring i verkligheten. En klassisk personlighetsstörning med psykotiska inslag. I slutändan är en död pappa, både en seger för henne, och en framgång i att återvinna kontroll över barnen.