2019-09-06, 17:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Hej och tack för välkomnandet. Inte har hon jobbat mycket lagligt senaste åren. Hon har sjunkit så långt i alkoholmissbruket att hon inte kan ta sig upp. Hon är inte frisk någonstans och en sådan människa ska inte få röra sig fritt. Hoppas verkligen läget håller sig stabilt för Henrik och polisen hittar tillräckliga bevis mot K*rin så man kan spärra in henne på livstid.
Aha, misstänkte att det gått utför. Stackars ungar, måtte nu pappan klara sig annars är ju bägge förlorade...
Citera
2019-09-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tagg ner och sluta ta det du tar. Uppgifterna var av värde för att kunna styrka om han träffat någon ny och om hon var ett hot eller kollega till Karin. I och med att man skrev att hon skulle ärva en stor summa så är det väl befogat att fråga vilka föräldrarna är till den misstänkta,

Jag respekterade TS svar och jag ställe frågan och fick ett svar.

Ok, men nej. Det är väl redan klargjort vem GM är. Motivet är naturligtvis av intresse men jag förstår inte ditt intresse av att namnge de personer du avser.
Citera
2019-09-06, 17:06
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, misstänkte att det gått utför. Stackars ungar, måtte nu pappan klara sig annars är ju bägge förlorade...
Dör han kan i alla fall ungarna gråta hela vägen till banken.
Citera
2019-09-06, 17:07
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Om man ligger i koma o inte direkt blir sämre är läget stabilt

Precis det kan i praktiken vara så att han är hjärndöd och man har inte stängt av livsuppehållande maskiner i väntan på olika beslut från närstående såsom organdonationer.

Vi får hoppas att det inte går den vägen för HOL
Citera
2019-09-06, 17:07
Bannlyst
Hittade den här domen om gm i en annan tråd.

https://cdn-15.minfil.com/ndYfl0bfb6/8e0f1d0e-1567782953/Stockholms+TR+B+633-14+Dom+2016-03-07.pdf
Citera
2019-09-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Behöver folk larma sina lägenheter nu också!
Det verkade ha varit utanför dörren. Jag får intrycket att han låst ytterdörren och var på väg till hiss/nerför trappan, när han hamnade i bråk med skytten. Och som jag förstod av media så var "det tumult och ett vapen gick av". Så frågan är: var skotten oavsiktliga? Ville skytten egentligen enbart misshandla Henrik? Och hota? I så fall av vilken anledning? Om skotten var avsiktliga måste det varit första gången människan höll i en pistol. Så nära - och missar med tre skott. Inte ens jag hade kunnat undvika att döda någon - och sista gången jag höll i en pistol var när jag var sex år. Och det var en knallpulverpistol.
Citera
2019-09-06, 17:11
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Ok, men nej. Det är väl redan klargjort vem GM är. Motivet är naturligtvis av intresse men jag förstår inte ditt intresse av att namnge de personer du avser.

Ex-Frun har ju in själv hållit i vapnet så den som utförde själva dådet är fortfarande på fri fot. Men hennes telefon eller dator lär ju snabbt kopplas ihop till den misstänkte skytten. Att Karin är skyldig råder nog inga tvivel.
Ev flickvän och morföräldrar tycket jag är relevant. Däremot ska vi ej hänga ut deras barn etc. Men annat info tycket jag kan tillföra. Om Henrik nu var lycklig och detta verkar vara någon form av sjuk svartsjukedrama typ så är det ju av vikt.

Namn har ju dumpats tidigare i tråden så det var ju mer för att få en bekräftelse om det stämde.
Citera
2019-09-06, 17:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkade ha varit utanför dörren. Jag får intrycket att han låst ytterdörren och var på väg till hiss/nerför trappan, när han hamnade i bråk med skytten. Och som jag förstod av media så var "det tumult och ett vapen gick av". Så frågan är: var skotten oavsiktliga? Ville skytten egentligen enbart misshandla Henrik? Och hota? I så fall av vilken anledning? Om skotten var avsiktliga måste det varit första gången människan höll i en pistol. Så nära - och missar med tre skott. Inte ens jag hade kunnat undvika att döda någon - och sista gången jag höll i en pistol var när jag var sex år. Och det var en knallpulverpistol.
Om nu kärringen var grav missbrukare så kan man inte avfärda att det handlade om någon slags utpressning eller "bötning" som gick överstyr.
Citera
2019-09-06, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsjon
Bilder från platsen

https://www.instagram.com/p/B2ETS4hFA41/?igshid=xffmlocos066
Mental tidsresa, två konstaplar som knallar runt och kollar läget en solig dag. Så minns jag mitt Sverige, inga bruschor någonstans. Bara Kling & Klang, någon vänlig granne och inbrott i källarförrådet. Det var inga skjutningar i den här omfattningen, nu hyr ju till och med svenne egna sicarios.

Citat:
Ursprungligen postat av blaljusbilder
Polis är på plats på Kungsholmen med anledning av att en person skottskadats.
En insats pågår.
Uppdatering klockan 09.35
Den skottskadade personen är förd med ambulans till sjukhus. Okänt skadeläge i nuläget.
Brottsplatsen är avspärrad och en teknisk undersökning kommer att göras.
En insats med avsikt att gripa gärningsperson-/personer pågår.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-09-06 kl. 17:26.
Citera
2019-09-06, 17:14
Medlem
Personlighetsstörning på exet verkar det som. Eller kan man bli så jobbig pga ”bara en hjärnblödning”?
Citera
2019-09-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om nu kärringen var grav missbrukare så kan man inte avfärda att det handlade om någon slags utpressning eller "bötning" som gick överstyr.
Jag har en känsla av att när hon nyktrat till, typ nu, så ångrar hon sig "en masse". Att förstöra sitt liv på det här viset finns inte på kartan. Vanlig högre medelklass. Hon har gått ner sig, och ser sitt ex gå vidare med en ny stilig kvinna. Det gör säkert jävligt ont. Men att gå så här långt? Vi är många som önskat livet av ett ex. Men från det till handling finns bara inte.
Citera
2019-09-06, 17:15
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Hittade den här domen om gm i en annan tråd.

https://cdn-15.minfil.com/ndYfl0bfb6/8e0f1d0e-1567782953/Stockholms+TR+B+633-14+Dom+2016-03-07.pdf
Citat:
Det saknas särskild anledning att befara att hon kommer att göra sig skyldig till fortsatt brottslighet. Påföljden bör därför bestämmas till villkorlig
dom i förening med böter.

...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in