2019-09-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett alldeles utmärkt första inlägg. Dock: försök inte ta illa vid dig av skit som skrivs här. Då blir du tokig! 60% har en IQ lika låg som deras ålder, och då kan man inte förvänta sig speciellt mycket. Så blunda för det. Vi är några stycken som hänger här som faktiskt är seriösa, och som inte har intresse att kasta skit bara för att.

Detta är uppenbarligen ett internt "problem". Hustru anlitar torped för att mannen gått vidare. Hon är skitsur. Jag hoppas verkligen han klarar detta. Gör han det har han tur.

Tack för dina ord. Läget är under kontroll och jag kan inget annat säga än att Henrik hade änglavakt. 3 skott blev han träffad av, en i levern, ett i bröstet och ett i huvudet som inte varit dödligt. Han var vid medvetande när polis och ambulans kom till platsen samt innan operation.
Citera
2019-09-06, 16:48
Medlem
En anhållen för anstiftan till mordförsök på advokat
Kvinnan, som anhölls under eftermiddagen, är enligt uppgift en person i advokatens närhet som tidigare dömts för våldsbrott. Också hon är jurist.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/en-anhallen-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-advokat/
Citera
2019-09-06, 16:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Motivet? Vad handlade det om?
Vårdnadstvist antar jag men så sökte han väl besöksförbud
Citera
2019-09-06, 16:50
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det vara så att hon själv varit föremål för våld i nära relation - under äktenskapet, och därför vurmat för detta som nån sorts spetskompetens i sin gärning? Jag menar, har man erfarenhet av vissa relationsärenden själv som kvinna, så blir man kanske lite manisk och manshatare? Och i sitt yrke har hon då chans att ge igen på männen om än inte på sin egen man? Oetiskt - men inte omöjligt.
Det finns i a f anklagelser om detta. I domen från 2016 berättar ett av hennes (!) vittnen (HJ), som hon ringde i samband med bettet, så här:
Hon har berättat att hon under en följd av år utsatts för misshandel och kräkningar.
Men hon har ju också själv varit våldsam – enligt dom mot polisen, men i verkligheten tydligen också mot AL, som hon ska ha bitit.

Det är, som sagt, inte alls ovanligt att kvinnor som misshandlar sin man/make, anklagar honom – offret – för att vara den som misshandlar, bl a eftersom poliser och andra myndigheter som då ingriper gärna tar kvinnans parti som den "svagare" och det är ett smidigt sätt att komma undan ansvar för den egna misshandeln, oavsett om denna är ensidig – dvs. från kvinnan – eller i någon mening ömsesidig.

Det är ju ändå HOL som ansökt om kontaktförbud, som då sannolikt är riktat mot ex-frun K*rin.
Citera
2019-09-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tack för bra info. Kan du svara på vems hans nya är samt vems är Karins föräldrar?

Det vill jag i nuläget inte svara på då det är känsligt innan situationen är under kontroll. Jag är helt hundra på att det är K*rin som ligger bakom detta speciellt pågrund av hennes senaste 10 år. Henrik har ansökt om besöksförbud 2015 men det blev nekat. Däremot har hon komtaktförbud med honom och barnen men hon har vid flera tillfällen försökt spärra in Henrik samt kidnappat sina egna barn.
Citera
2019-09-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Tack för dina ord. Läget är under kontroll och jag kan inget annat säga än att Henrik hade änglavakt. 3 skott blev han träffad av, en i levern, ett i bröstet och ett i huvudet som inte varit dödligt. Han var vid medvetande när polis och ambulans kom till platsen samt innan operation.

Blixtsnille>> Vem tar hand om Henriks barn? Har dom någonstans att vara?
Citera
2019-09-06, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Fy fan vad tragiskt för barnen.... hoppas Henrik klarar sig ur detta utan bestående men.
Varför hoppas du på det? Försvarar du hans beteende?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
#Metoo kan mycket väl ha triggat detta.
Flashback är vad det är och dumheter skrivs vilket man får ta om man surfar in här.
Dock hoppas jag att det går väl med denne advokat.

Homosexualiteten fanns det vissa indicier som pekade mot. Kunde förklara en del, bl a hennes starka ilska mot de två männen 2013. Men om nytt material kommer in som vederlägger det så är det naturligtvis av värde och ger anledning att ompröva den tanken. Vi säger som pilisen ofta. Vi låser oss inte vid ett spår. Vi arbetar brett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Blixtsnille>> Vem tar hand om Henriks barn? Har dom någonstans att vara?

Ja det är under kontroll. Tack för din omtanke.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Det vill jag i nuläget inte svara på då det är känsligt innan situationen är under kontroll. Jag är helt hundra på att det är K*rin som ligger bakom detta speciellt pågrund av hennes senaste 10 år. Henrik har ansökt om besöksförbud 2015 men det blev nekat. Däremot har hon komtaktförbud med honom och barnen men hon har vid flera tillfällen försökt spärra in Henrik samt kidnappat sina egna barn.

Jag tror dig och respekterar ditt svar. Du verkar vara nära familjen så se till att barnen får lugn och ro och ge stöttning till de som behöver det.
Citera
2019-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Så, här har vi troligen ett nytt Johanna Möller case.
Citera
2019-09-06, 16:54
Medlem
kukflashs avatar
Varför anlita en gammal pundare som torped, det är som gjort för att åka fast..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in