2019-09-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Sjukvården? Hur menar du då?

Om jag inte missförstått det hela så skall sjukvården ta hand om våra sjuka och se till att de blir friska.
Genom att stå för rehabilitering etc.
Citera
2019-09-06, 13:08
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Va? Är det frugan som är den anhållne kvinnan?

Undrar om hon får sin skottskadade make till advokat?
Citera
2019-09-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vem är den gripna kvinnan?
Kar*n Cecil*a L*lja, aka ex-frun.

* = i
Citera
2019-09-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan bli knepigt att avgöra juridiskt även om det förmodligen är kvinnan han separerat från som anstiftat mordförsöket. Det kan bli livstid för henne om rätten lyckats men det kanske blir svårt att hitta en ojävig domare i detta fall.
Är hon helt skruvad i korken får hon psykvård och lodisen som utfört dådet får ett långt tidsbegränsat straff. Hon kanske är ute om några månader eftersom psyket inte kan lappa ihop hennes trasiga huvud.

Syftet är ju säkert att hon vill ha barnen för sig själv och åker hon dit så lär socialen ta barnen istället.
Citera
2019-09-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om jag inte missförstått det hela så skall sjukvården ta hand om våra sjuka och se till att de blir friska.
Genom att stå för rehabilitering etc.

Jag tänkte i andra banor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag förstår rätt så har hon haft en hjärnblödning.

Enligt vem? Kvinnas egna utsagor genom åren har väldigt låg sanningshalt.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Var läser du detta? Polisen skriver "okända skador".

Det enda jag har sett är följande:

Citat:
Fredrik Sjöshult säger vidare att mycket tyder på att det har varit ett bråk där handgemäng har uppstått i ett trapphus. Om någon grips som misstänkt kan det därför komma invändningar om nödvärn, enligt Sjöshult.
– Det finns ingen indikation på att någon har stått och skjutit mot advokaten. Det verkar som att det har varit någon form av tumult och i samband med det har gått av ett eller flera skott – olyckligtvis i huvudet och i bröstet på advokaten men lyckligtvis inte så att det blev några livshotande skador.
Sjöshult är alltså INTE polis utan medarbetare på Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/fredrik-sjoshult-kvinna-ska-hamtas-till-forhor-av-polisen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Går denna länk till något som har med trådens ämne att göra?
Ja, den går till domen mot kvinnan som vi misstänker är den gripne i detta fall.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon blev visserligen knivad i levern men just levern kan var svår även om man överlever några timmar.

Annas lever var totalt sönderskuren skivad som en limpa då GM inte bara stack kniven i henne utan rotade runt med den. Levern kan du dela av vilket jag har för mig kan göras vid transplantation bl.a

I detta fall är det nog näst intill ex som är gripen. Blir en intressant FUP med tanke på tidigare drama med ansökan om besöksförbud och vad som framkommit i tidigare dom mot fd fru.
Citera
2019-09-06, 13:11
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Kan så vara men i min värld är .22 finkalibrigt och 5.56 och uppåt grovkalibrigt. Hade han fått en 9 mm i huvudet, bröstet och magen så hade han sannolikt redan varit död

.22 (5,5mm) mer eller mindre samma som 5,56mm (.223) kalibermässigt.

Men ".22" i dagligt tal är en liten kantantänd patron i stil med .22LR, tänk skidskyttegevär eller lättare tävlingspistoler, inte en flaskhalsad centralantänd patron i stil med .223R som hos AK5.

Själva kalibern säger inte mycket alls.
Citera
2019-09-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Enligt vem? Kvinnas egna utsagor genom åren har väldigt låg sanningshalt.
Tingsrätten har nämnt hennes skada i deras bedömning så det är nog sant.
Citera
2019-09-06, 13:12
Moderator
blomvattnares avatar
Bland annat med tanke på nedanstående torde det kunna anses bekräftat vem som har blivit skjuten, och namnet läggs därför till i rubriken.

Citat:
Det var på fredagsmorgonen som en känd advokat sköts på Norr Mälarstrand i centrala Stockholm. Advokaten överlevde och kunde själv lämna viktiga uppgifter till polisen. Advokaten pekade ut en namngiven kvinna som möjlig anstiftare bakom attacken men lade också till att en klient skulle kunna ligga bakom.

På fredagsförmiddagen kunde en kvinna gripas av polis, enligt Expressens uppgifter. Kvinnan i fråga har en koppling till advokaten och har tidigare meddelats kontaktförbud mot honom.

Hon är också flera gånger dömd för brott: Bland annat har hon dömts för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman. Samtidigt har hon en framgångsrik karriär som jurist bakom sig.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in