2019-09-06, 12:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har varit knasigt sedan åtminstone 2012, med misshandlar, ofredanden LOB:s och skit. Ändå har samhället inte fått styr på henne. Jag tror, tyvärr, att hennes sociala- och yrkesmässiga status har spelat in - hon har snackat sig ur situationer (exempelvis var påstådda alkoholproblem: "makens skitsnack"). Två barn i tonåren har fått sin pappa skjuten, en fredag morgon i september...

Stackars Henrik Ohlsson Lilja
Och barnen.
Verkar symtomatiskt att de med gott renomme lyckas lura psykvård, myndigheter etc?
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-06 kl. 12:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag sätter en (liten) slant på att det är lilla frugan som ligger bakom. Hon är visserligen skriven på Henriks och dotterns adress, men verkar inte bo där. Hon har också tydligen kontaktförbud. Så frågan är om hon inte är skyldig till detta - direkt eller indirekt. Som högt uppsatt jurist har hon massor av kännedom om folk som kan inneha vapen. Kanske var det bara meningen att skrämma honom - men att något hände och pistolen gick av flera gånger.

Jag spekulerar naturligtvis.

Gudars skymning vilken vågad spekulation, speciellt såhär efter att en kvinna gripits.
Citera
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Blir mumma när TMZ sen beskriver HOL:s "flickvän" som eventuell anstiftare och f.d domare...

Angående skjutningen:
Bodström bor i 56:an - avskriv nu honom en gång för alla.
HOL bor i 62:an och är på S:t Göran nu.
Brottningsmatch i trapphuset med skott som följd-förmodligen bromsades kulorna av ev portfölj eller dylikt. Gråklädd GM drog sen iväg i svart SUV.

Eventuell bonus:
1: Svart Merca-suv körde mot rött invid hotell Mariott mot Lindhagenrondellen samma tid, riktning Tranebergsbron eller E4:a söderut, oavsett vilket så finns då bilder från tullstationerna som var påslagna.

2: Dentalkliniken med iranierna hade tidigare dold kamera i entrén, kan finnas kvar och ev då finnas bilder på hårddisk, (kameran till 95% olaglig, därav inga skyltar ).
GM har tagit sig in i låsta fastigheten.
Via nyckel/kod från Karin.
Via porttelefon till någon i huset, ex Aqua Dental.
Via någon som.lämnat byggnaden.
Fingeravtryck/DNA borde finnas runt kodlås/porttelefon och entrédörr och på BO vilken GM brottats med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Lite från artikeln:

”Enligt ett vittne har advokaten synts brottas stående med en person i trapphuset – varefter han sköts.
Händelsen har inträffat på Norr Mälarstrand på Kungsholmen i centrala Stockholm. Men polisen är förtegen om vad det är som har skett.”

[quote=Jof|68616921]
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Ja misshandel och våldsamt motstånd 2015. Finns en tråd på flashback med dom.[/QUOT

Where?
Dom är ej fredliga som liljorna på marken då...
Tror att densistasovjet menar att en dom finns i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
BO har givit viss information till polisen som läckt här på fb. Info går ut på att det funnits en hotbild från exhustrun.

Tack. Anledningen till min fråga var att jag nyss hörde en intervju där det pratades om hur advokater, generellt alltså, kan bli skrämda av denna händelse. Låter ju mer då som en hämdaktion av någon som advokaten har fått bakom lås och bom.
Citera
2019-09-06, 12:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vi får se, Anna Lindh var också bara lindrigt skadad. Båda som skrivit verkar relativt trovärdiga sett till posthistorik.
Hon blev visserligen knivad i levern men just levern kan var svår även om man överlever några timmar.
Citera
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/

Stämmer väl överens med tidigare dom mot Kar*n L*lja.
Då är det allafall för mig helt bekräftat att det rör sig om HOL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossOrange
https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/

Stämmer väl överens med tidigare dom mot Kar*n L*lja.
Då är det allafall för mig helt bekräftat att det rör sig om HOL.
Ja.
Citera
2019-09-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart måste skotten träffa för att säkert döda någon med en .22a? Halspulsådern?

Varför har BO två st efternamn?

Den unga kvinnan som blev offer i perrongmordet i Umeå sköts i hjärtat med en salongsbössa typ 0.22. Jag hoppas förstås att advokaten överlever med en punkterad lunga eller något liknande.
Citera
2019-09-06, 12:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Smart av K*arin att beställa det här mordet då. Förstod hon inte att hon skulle bli number one suspect? Hon kanske inte brydde sig, bara han dog. Eller så räknade hon inte med att H*nrik skulle kunna berätta något. Kulan i huvudet måste bara ha snuddat honom.
Hoppas han överlever

Allt verkar rätt rörigt just nu, kan inte damen ifråga själv ha hållit i vapnet? Kanske det är anledningen till att advokaten lever? Dvs hon är en usel skytt?
Citera
2019-09-06, 12:51
Medlem
Kan kvinnan ha anlitat en av Annie lööfs skyddslingar?
Citera
2019-09-06, 12:51
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tack. Anledningen till min fråga var att jag nyss hörde en intervju där det pratades om hur advokater, generellt alltså, kan bli skrämda av denna händelse. Låter ju mer då som en hämdaktion av någon som advokaten har fått bakom lås och bom.
Polisen har för att lugna kollegor gått ut med just den informationen att det sannolikt rör sig om en isolerad händelse som inte rör yrket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in