2019-09-06, 12:42
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Ser i Lexbase att Kari* L*lja är dömd. Någon som vet för vad?

Ja misshandel och våldsamt motstånd 2015. Finns en tråd på flashback med dom.
Citera
2019-09-06, 12:42
Medlem
AL som i domen tituleras som "bästa vän" till BO, alltså den man som då polisen ankom till lgh endast var iförd skjorta (?) och som var känd för sitt explosiva temperament...vad gör han idag, nån som vet?

Off topic; Anmärkningsvärt är hur de två manliga polisernas vittnesmål skiljde sig och helt ignorerades av rätten i domen. Ser inte helt rättssäkert ut.

För övrigt så var väl BO den som företrädde Virtanen i våldtäktsmålet om jag inte missminner mig, och vann det...
Citera
2019-09-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Samma som jag hört från källa.

Från vilket sjukhus då?
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Jasså? De har ju gått ut i media med att det inte är livshotande skador?
Vi får se, Anna Lindh var också bara lindrigt skadad. Båda som skrivit verkar relativt trovärdiga sett till posthistorik.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Var det inte ett liknande fall för ett antal år sedan? När någon kärring hade lurat i en bekant att hennes ex-man var ett monster. Vilket fick den bekante fittriddaren att skjuta ex-mannen.

Jag tror skjutningen skedde i Gamla Stan.
Citera
2019-09-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Jasså? De har ju gått ut i media med att det inte är livshotande skador?
Var läser du detta? Polisen skriver "okända skador".
Citera
Medlem
Jofs avatar
[quote=densistasovjet|68616897]Ja misshandel och våldsamt motstånd 2015. Finns en tråd på flashback med dom.[/QUOT

Where?
Dom är ej fredliga som liljorna på marken då...
Citera
Medlem
Kan bli knepigt att avgöra juridiskt även om det förmodligen är kvinnan han separerat från som anstiftat mordförsöket. Det kan bli livstid för henne om rätten lyckats men det kanske blir svårt att hitta en ojävig domare i detta fall.
Är hon helt skruvad i korken får hon psykvård och lodisen som utfört dådet får ett långt tidsbegränsat straff. Hon kanske är ute om några månader eftersom psyket inte kan lappa ihop hennes trasiga huvud.
Citera
2019-09-06, 12:45
Medlem
Hennes tidigare dom finns här.

https://minfil.com/ndYfl0bfb6
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart måste skotten träffa för att säkert döda någon med en .22a? Halspulsådern?

Varför har BO två st efternamn?
Puttar du hål på ett större kärl i levern så är det i de flesta fall lika med godnatt. Anna Lind är ett bra exempel.

Annars hjärtat eller femoralisartären
Citera
Medlem
Jag sätter en (liten) slant på att det är lilla frugan som ligger bakom. Hon är visserligen skriven på Henriks och dotterns adress, men verkar inte bo där. Hon har också tydligen kontaktförbud. Så frågan är om hon inte är skyldig till detta - direkt eller indirekt. Som högt uppsatt jurist har hon massor av kännedom om folk som kan inneha vapen. Kanske var det bara meningen att skrämma honom - men att något hände och pistolen gick av flera gånger.

Jag spekulerar naturligtvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Är K*rin hans exfru ?
Har hon kontaktförbud ?

Fick han inte avslag på den ansökan?
Har tyvärr inte 100% koll. Ja det stämmer att K*rin är hans exfru.

Tycker att hon har lite ”mörka ögon” på bilder men det är förmodligen pga att man vet detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in