Citat:
På din edit (och någon annans direkta fråga tidigare):Dina analyser är alltid bra och det är intressant att läsa vad du skriver men jag tror att du, som du också har skrivit tidigare, har alltför svårt att ta in HD:s ansvar i allt som har hänt.
Det är inte alls säkert att hon är ett offer som har blivit manipulerat.
SD kan vara den som uttrycker vad HD har manipulerat honom till att uttrycka, på alla sätt.
Det ska bli intressant när förundersökningen kommer.
Edit: Vi har nästan alla, även jag, förutsatt att HD är nedtryckt och helt hunsad av SD.
Finns det några exempel på att hon verkligen skulle ha varit det?
Många manipulerande människor verkar i det fördolda och är själva nästan osynliga.
Det är inte alls säkert att hon är ett offer som har blivit manipulerat.
SD kan vara den som uttrycker vad HD har manipulerat honom till att uttrycka, på alla sätt.
Det ska bli intressant när förundersökningen kommer.
Edit: Vi har nästan alla, även jag, förutsatt att HD är nedtryckt och helt hunsad av SD.
Finns det några exempel på att hon verkligen skulle ha varit det?
Många manipulerande människor verkar i det fördolda och är själva nästan osynliga.
Min och andras uppfattning är att förhållandet mellan dom var i god balans. HD var inte på något sätt hunsad eller nedtryckt av SD. Däremot gjorde SD väldigt mycket för HD, både undermedvetet och på direkta uppmaningar.
Exempel: Tog två snabba kliv för att öppna dörren för henne (undermedvetet och direkt) eller Hämtade väskan i bilen, fast han var på väg mot annat (direkt fråga/uppmaning).
Att han sen hade en jargong om att hon får klara sig själv och retades med henne (och sin omgivning) var hans sätt, glimten i ögat.
Funderar hur ni skulle beskriva hans utseende och göranden som ni läst er till i loggar och bilder om han hade hittat ett botemedel mot cancer i stället för sitta häktad för mord....
Jag har vetat och varit skeptiskt inställd till visa fakta som SD och HD framfört. Inget helt osannolikt på något sätt, men det fanns/finns tvivel. Att jag och min partner inte kan tro det om varken SD eller HD tror jag varit tydlig med, men även att jag ser motivbilden och därav ändå inte avfärdat honom.
Det finns dom som känner dom och absolut inte tror det om dessa två. Inte ens en som verkligen borde avsky SD tror det om honom. Det jag fått höra om LW:s beteenden i vissa lägen kan nog tolkas som mindre smickrande. Jag tror att motivbilden ligger där och inte ens i närheten av några raderade loggar. Att JG "valde sida" har med hennes beteende att göra. Varför det har ganska hög bäring är att han pratade ut med henne och paret D om situationen och fick bådas versioner tillsammans.
Som jag sagt, alla kan mörda men alla har olika hög tröskel. Vissa mördar för att dom inte fått en cigg med ett snabbt knivhugg. Frågan är, om dom/någon av dom är skyldiga, vad var det för tröskel som besegrades?
Jag har svårt att tro en raderad logg eller liknande kan trigga så pass för någon av dessa två.
Mina pengar ligger på att antingen LW hotade att åter avslöja deras förhållande inför deras resa eller att HD kom på det. M.a.o motivet har med den senaste "otroheten" att göra.