2019-09-06, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror inte att drömmar direkt siar om framtid men de kan ändå vara ganska förespående om hur saker ligger till och vad som kommer att hända.

Drömmar tar fram det undermedvetna inom oss.
De visar saker vi har uppfattat men inte riktigt velat tro på eller acceptera.
Därför ska man tro på sina drömmar och därför kan de verka som sanndrömmar ibland.
Det är i alla fall min teori.

Jag håller med.
De behöver inte direkt vara sanndrömmar, men kan avslöja tankar och känslor som för oss som vi har undermedvetet eller delvis medvetet men undertryckta.

Netherworld har fått delgett sig information som h*ns tankar kan ha nuddat vid.

Jmf med hur man plötsligt "från ingenstans" kan komma på lösningen på något som man grubblat på länge, när man satt sig ner för att läsa en bok, koppla av, tänker på annat eller har lagt sig.

Det undermedvetna jobbar i det fördolda och i Netherworlds dröm kan något viktigt kommit upp som rör HDs psyke och medicineringen.
Citera
2019-09-06, 12:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kollade på TR:s lista över dagens evenemang: ingen häktning inlagd. Men som det står: "I regel innehåller inte listan häktningsförhandlingar då dessa kommer in till tingsrätten med kort varsel och oftast sätts ut och genomförs samma dag eller påföljande dag."

Men nu är det nog för sent för att de skall få till nåt idag, Hiding borde väl hört av sig isf?🤔

Det är väl en vecka från första häktningsförhandlingen som gäller? Isåfall lördag. Såklart vill de maximal tid på sig. Men vill de inte spara tid och pengar? Vet inte om jouråklagare och jourdomare ändå jobbar och har fullt upp även om det är helg numera (då det händer så mycket skit varenda en av veckans dagar)?

Fast vi kanske kan fråga EGT, hin verkar ju djupa kunskaper inom juridik, iallafall enligt hin själv...
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kollade på TR:s lista över dagens evenemang: ingen häktning inlagd. Men som det står: "I regel innehåller inte listan häktningsförhandlingar då dessa kommer in till tingsrätten med kort varsel och oftast sätts ut och genomförs samma dag eller påföljande dag."

Men nu är det nog för sent för att de skall få till nåt idag, Hiding borde väl hört av sig isf?🤔

Sist vaknade media också sent. Många först inför själva beslutet. Men det lutar nu åt att det blir först imorgon. Attans!
Citera
2019-09-06, 12:31
Medlem
Nu ger jag upp med att läsa ikapp tråden. För 3-4 dagar sedan låg jag 60 sidor back och nu ligger jag back ytterligare 300.

Jag har en fråga om JG.
Kan han varit en av dessa två privatpersoner som hittade LWs döda kropp 19/5-18?
Jag tänker närmast på hans RIP inlägg på sin fb-sida, som jag utifrån vad jag läst i tråden varit/är kontroversiellt, som gjordes endast ett par timmar efter LW hittades. JG har ju isf sett och insett att det är LWs kropp han hittat och vilken position hon låg i (på mage), hur hon såg ut i ansikte, smutsig på benen mm.

Att hitta sin vän dödsmisshandlad skulle mycket väl kunna resultera i 2 veckors tillbakadragande till sin sommarstuga, för behov att bearbeta sina syner/känslor i detta hemska.

Jag har även en magkänsla av att det var SD som planterade lite "tips" i JGs hjärna om var LW låg. Jag tror nämligen att det blev en miss i SDs och ev HDs planerande, att det tog (iaf 2-3 dagar) för lång tid innan Lena hittades. Jag tror att SD ville och trodde kroppen skulle hittas tidigare så det skulle överensstämma med hans och HDs utlandsresa eller i vart fall vad dom planerat innan att göra/agera efter mordet.

Tror det har tagit lång, mycket lång, tid för JG att inse att han blev en ofrivillig bricka i spelet.

Troligtvis är jag tvåa på bollen, eller inte?!
Citera
2019-09-06, 12:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är väl en vecka från första häktningsförhandlingen som gäller? Isåfall lördag. Såklart vill de maximal tid på sig. Men vill de inte spara tid och pengar? Vet inte om jouråklagare och jourdomare ändå jobbar och har fullt upp även om det är helg numera (då det händer så mycket skit varenda en av veckans dagar)?

Fast vi kanske kan fråga EGT, hin verkar ju djupa kunskaper inom juridik, iallafall enligt hin själv...
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det är ändå konstigt tycker jag.
Jourdomstolar är jourdomstolar och avsedda för fall som plötsligt dyker upp.
Normala häktningsförhandlingar som är kända sedan en vecka borde kunna klaras av under normal arbetstid.
Jag hoppas fortfarande att de klämmer in det idag.
Undrar hur mycket psykologi det ligger i att ge sent besked?
Citera
2019-09-06, 12:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls bra! Det finns stor risk att barnens hela liv rasar samman om de bestraffas genom att bli omhändertagna. De har inte gjort något fel, men kommer känna det så. I värsta fall kan det påverka deras framtida liv på ett mycket dåligt sätt.

Jag litar inte alls på Socialtjänstens råddande med barn. Det finns många hårresande exempel på deras märkliga beslut.
Jag håller helt med dig.
Det är klart att morföräldrarna borde vara förstaval, om de inte är helt vrickade, och det finns det väl inget som pekar på.
Barnen har det nog tillräckligt jobbigt utan att ryckas upp ur en till av sina normala miljöer.
Citera
2019-09-06, 12:44
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Nu ger jag upp med att läsa ikapp tråden. För 3-4 dagar sedan låg jag 60 sidor back och nu ligger jag back ytterligare 300.

Jag har en fråga om JG.
Kan han varit en av dessa två privatpersoner som hittade LWs döda kropp 19/5-18?
Jag tänker närmast på hans RIP inlägg på sin fb-sida, som jag utifrån vad jag läst i tråden varit/är kontroversiellt, som gjordes endast ett par timmar efter LW hittades. JG har ju isf sett och insett att det är LWs kropp han hittat och vilken position hon låg i (på mage), hur hon såg ut i ansikte, smutsig på benen mm.

Att hitta sin vän dödsmisshandlad skulle mycket väl kunna resultera i 2 veckors tillbakadragande till sin sommarstuga, för behov att bearbeta sina syner/känslor i detta hemska.

Jag har även en magkänsla av att det var SD som planterade lite "tips" i JGs hjärna om var LW låg. Jag tror nämligen att det blev en miss i SDs och ev HDs planerande, att det tog (iaf 2-3 dagar) för lång tid innan Lena hittades. Jag tror att SD ville och trodde kroppen skulle hittas tidigare så det skulle överensstämma med hans och HDs utlandsresa eller i vart fall vad dom planerat innan att göra/agera efter mordet.

Tror det har tagit lång, mycket lång, tid för JG att inse att han blev en ofrivillig bricka i spelet.

JG är snäll och vill hjälpa andra. Han har nog varit högst frivillig, men nu fått kalla fötter och förstått att hans frihet riskeras om han inte samarbetar.

Det såg ut som två ungdomar som satt med hängande huvuden innanför avspärrningsbanden. Nog för att kanske JG vill vara evigt ung, men ingen liknade hans lekamen. Det var nog andra som hittade LW.
Intressanta tankar dock.
Citera
2019-09-06, 12:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag har en fråga om JG.
Inte så troligt; han går ofta vilse och blir dyngsur:
https://www.youtube.com/watch?v=BBR6vrI2NA4&feature=youtu.be
https://coord.info/GLR695EY
Citera
2019-09-06, 12:49
Medlem
Citat:

Jag har en fråga om JG.

Mycket intressant, USA resan blev ju något fördröjd och JG satte stopp för missing people, klart han fått en fingervisning av SD och JG kan själv gett sig ut för att leta efter LW, han ffsjstpr verkligen som en person som är drivande och hjälpsam när det gäller.
Såklart JG mått soligt om det var han som hittade LW.
Han ställde upp med bil och boplats när de kom hem från resan men sen verkar han hållt avstånd, åtminstone på sociala medier, men det säger förstås inte allt.
Men känslan har upplevts avståndstagande och sen kom unfriendning i samband med häktningarna. Om han visste men först bara väntade på teknisk bevisning, så får bör han insett ganska fort att han missbedömt i alla fall HD, kanske även SD och mått jäkligt dåligt över att inte kunna prata om detta. Så nu tror jag att det nya vittnet är JG 👍
Citera
2019-09-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Inte så troligt; han går ofta vilse och blir dyngsur:
https://www.youtube.com/watch?v=BBR6vrI2NA4&feature=youtu.be
https://coord.info/GLR695EY

Han går väl inte vilse bakom bullerplanket eller hur tänkte du nu?
Citera
2019-09-06, 12:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Jag har en fråga om JG.

Det fetade: Även jag tror det. Bör inte dömas innan vi vet mer.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-06 kl. 13:12.
Citera
2019-09-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Även jag tror det. Bör inte dömas innan vi vet mer.

Exakt det är inga dåliga missbedömningar eller lögner han måste tvingas beta igenom, fy farao vilka brottningsmatcher han måste haft med sig själv innan han förstod precis allt. Är det såhär så tycker jag synd om JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in