Citat:
Ursprungligen postat av
Numerabalkong
Nu ger jag upp med att läsa ikapp tråden. För 3-4 dagar sedan låg jag 60 sidor back och nu ligger jag back ytterligare 300.
Jag har en fråga om JG.
Kan han varit en av dessa två privatpersoner som hittade LWs döda kropp 19/5-18?
Jag tänker närmast på hans RIP inlägg på sin fb-sida, som jag utifrån vad jag läst i tråden varit/är kontroversiellt, som gjordes endast ett par timmar efter LW hittades. JG har ju isf sett och insett att det är LWs kropp han hittat och vilken position hon låg i (på mage), hur hon såg ut i ansikte, smutsig på benen mm.
Att hitta sin vän dödsmisshandlad skulle mycket väl kunna resultera i 2 veckors tillbakadragande till sin sommarstuga, för behov att bearbeta sina syner/känslor i detta hemska.
Jag har även en magkänsla av att det var SD som planterade lite "tips" i JGs hjärna om var LW låg. Jag tror nämligen att det blev en miss i SDs och ev HDs planerande, att det tog (iaf 2-3 dagar) för lång tid innan Lena hittades. Jag tror att SD ville och trodde kroppen skulle hittas tidigare så det skulle överensstämma med hans och HDs utlandsresa eller i vart fall vad dom planerat innan att göra/agera efter mordet.
Tror det har tagit lång, mycket lång, tid för JG att inse att han blev en ofrivillig bricka i spelet.
Troligtvis är jag tvåa på bollen, eller inte?!
Mycket intressant, USA resan blev ju något fördröjd och JG satte stopp för missing people, klart han fått en fingervisning av SD och JG kan själv gett sig ut för att leta efter LW, han ffsjstpr verkligen som en person som är drivande och hjälpsam när det gäller.
Såklart JG mått soligt om det var han som hittade LW.
Han ställde upp med bil och boplats när de kom hem från resan men sen verkar han hållt avstånd, åtminstone på sociala medier, men det säger förstås inte allt.
Men känslan har upplevts avståndstagande och sen kom unfriendning i samband med häktningarna. Om han visste men först bara väntade på teknisk bevisning, så får bör han insett ganska fort att han missbedömt i alla fall HD, kanske även SD och mått jäkligt dåligt över att inte kunna prata om detta. Så nu tror jag att det nya vittnet är JG 👍