2019-09-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
I USA blev Robert Kennedy skjuten till döds med .22. mordförsöket mot Ronald Reagan var också en 22:a.

Visst kan en salongsgevär vara dödligt (nu vet jag inte kalibern på de skottlossningar du nämner) men om du vill vara säker på resultat så bör du använda grövre vapen än så
Citera
2019-09-06, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Stämmer bra det. Greve Piper blev skjuten i Gamla Stan av en dörrvakt som anlitats av hans fru.
Hon blev dock inte fälld för anstiftan, satt häktad ett tag.
Greven fick bestående skador av skotten. Även hans nya sambo blev skottskadad i armen.
Tack som fan, det var exakt det fallet jag tänkte på.
Citera
2019-09-06, 12:56
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Ok, det vi vet just nu är att offrets sköts av en för honom okänd person. Det kan således antas att gärningen utfördes av en för uppgiften lejd person. Denna person har väntat på sitt offer utanför dennes dörr och följande är vad jag tror har hänt:

Offret kommer ut i trapphuset och vänder sig mot dörren för att låsa. Gärningsmannen som har väntat i trapphuset tar fram sitt vapen och går närmare för att avrätta offret med ett skott i huvudet. Offret hinner dock vända sig i samma ögonblick som skottet går av och det träffar sidan av huvudet och orsakar ej direkt livshotande skador.

Offret släpper sin väska och försöker att avväpna GM i en närkamp, det är då GM får blod på sina kläder

Under denna närkamp lyckas dock GM ändå avlossa några fler skott, minst ett i ena benet samt minst ett i bröstet

GM flyr platsen och offret ropar efter hjälp
Citera
Medlem
Finns det någon bild på den gripne kvinnan?
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
I domen som finns att läsa om exet så verkar det som att HOL försökte få rätten att tro att exet led av alkoholmissbruk, något som rätten avfärdade

Vad vet vi mer? Hur var han mot exet ? Han är ju slipad i systemet och vet hur man ska tacklas inom lagens ramar... psykade han henne till att bli sjukskriven ??

Om jag inte minns fel så drabbades hon väl av en propp eller hjärnblödning eller något sådant och blev sjukskriven och att han även blev personlighetsförändrad vilket hon ju framhållit själv vid rättegång mot henne
så mycket möjligt att hon började dricka eller knarka eller bara blev allmänt personlighetsförändrad
verkar som om det är HOL som tagit hand om barnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Armén klassar allt under 20mm som finkalibrigt. Det skulle då krävts att GM tog med sig en mindre kanon för att inte befatta sig med löjliga finkalibriga vapen.
Här är en bössa som använder 20mm
https://youtu.be/N5CJZrg3awk

Kan så vara men i min värld är .22 finkalibrigt och 5.56 och uppåt grovkalibrigt. Hade han fått en 9 mm i huvudet, bröstet och magen så hade han sannolikt redan varit död
Citera
2019-09-06, 12:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vid närmare granskning har hag misstagit mig. Det var någon annan som såg mordisk ut med samma namn. Sorry
Tyvärr finns det ju någon självhjälpsguru, en kostexpert & en hundutställnings-domare med samma namn, så dom dränker alla sökningar.
Citera
2019-09-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart måste skotten träffa för att säkert döda någon med en .22a? Halspulsådern?

Varför har BO två st efternamn?

Det beror ju på vilken 22:a du skjuter men ett skott mellan ögonen eller i regionen kring hjärtat borde göra saken biff.

Men det samma gäller ju för fan med en spik, eller en knappnål.

Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Kan så vara men i min värld är .22 finkalibrigt och 5.56 och uppåt grovkalibrigt. Hade han fått en 9 mm i huvudet, bröstet och magen så hade han sannolikt redan varit död

I din värld, som antagligen är samma som min värld så är du en idiot. Sluta med det här "glock är alltid dödande" tramset om ni fan inte har en aning om nånting.
Citera
2019-09-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Beror dels på var det träffar. Träff i vitala organ kan vara direkt dödliga. Men sedan beror det inte minst på vilken typ av ammunition som används, hur kulan expanderar osv.

Har hämtat en människa som skjutit sig med en 22a, kulan gick genom skallbenet, rakt genom hjärnan och stannade i en bula på andra sidan, så nog går det att avliva folk med en 22a.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag sätter en (liten) slant på att det är lilla frugan som ligger bakom.
Du kan sätta hela din förmögenhet. Tyvärr är oddsen så låga (=obefintliga...) att det blir noll utdelning på insatsen.

Case closed.

Att sluga kvinnor ägnar sig åt anstiftan och ibland ännu mer raffinerade metoder för att undanröja diverse män har pågått i alla tider.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Finns det någon bild på den gripne kvinnan?

Hon har lyckats radera ut sig totalt från nätet.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo fast de är ju skilda?
barnen heter Lilja så det kan vara därför han släpar med ett extra efternamn i stället för att ta från barnen en del av deras identitet . det borde räcka med att de fått uppleva en separation mellan föräldrarna och att morsan blir lite knäpp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in