Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-06, 12:51
  #601
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det inte ett liknande fall för ett antal år sedan? När någon kärring hade lurat i en bekant att hennes ex-man var ett monster. Vilket fick den bekante fittriddaren att skjuta ex-mannen.

Jag tror skjutningen skedde i Gamla Stan.

Stämmer bra det. Greve Piper blev skjuten i Gamla Stan av en dörrvakt som anlitats av hans fru.
Hon blev dock inte fälld för anstiftan, satt häktad ett tag.
Greven fick bestående skador av skotten. Även hans nya sambo blev skottskadad i armen.
Citera
2019-09-06, 12:51
  #602
Medlem
UT64s avatar
Detta fall är helt färskt, och det är förstås vanskligt att säga hur det kommer att sluta, men min känsla är att det kommer att bli ett nytt Johanna Möller-fall.

Alltså kvinna döms för anstiftan till mord. Och efter att ha läst om Karin Liljas tidigare gärningar så tror jag att hon åker in på dårhuset.
Citera
2019-09-06, 12:51
  #603
Medlem
hencews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
MO stämmer inte med HA i det här fallet.

Skulle HA vara inblandade så är det i så fall relaterat till något gammal eko-brott där HOL figurerar som försvarare. Men det verkar osannolikt.

Har någon skulder eller är avhoppare kan HA tänkas vara GM. Så är det inte i det här fallet.

Hur vet du att det inte är så? Han kan ju haft spelskulder, varit torsk, försett de med information och hoppat av osv osv osv
Citera
2019-09-06, 12:52
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du någon länk till bilder? Jag hittar bara en jävla massa andra med samma namn.

Vid närmare granskning har hag misstagit mig. Det var någon annan som såg mordisk ut med samma namn. Sorry
Citera
2019-09-06, 12:52
  #605
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Allt verkar rätt rörigt just nu, kan inte damen ifråga själv ha hållit i vapnet? Kanske det är anledningen till att advokaten lever? Dvs hon är en usel skytt?

Va, kvinnorfördomar! Hon kan vara pistolproffs i hemvärnet. Nu kan Metoo ta dig.
Citera
2019-09-06, 12:52
  #606
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Allt verkar rätt rörigt just nu, kan inte damen ifråga själv ha hållit i vapnet? Kanske det är anledningen till att advokaten lever? Dvs hon är en usel skytt?
Det finns vittnen till att det är en man som är GM
Citera
2019-09-06, 12:52
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Virt*nens våldtäkts mål har inte varit uppe i rätten så du ”missminner” dig..

Så kan det vara varför jag tillade missminner.
Åtminstone utreddes polisanmälan om våldtäkt och då var BO den som företrädde Virtanen.
Citera
2019-09-06, 12:52
  #608
Medlem
GR82BSTR8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Hennes tidigare dom finns här.

https://minfil.com/ndYfl0bfb6
Tack!

Dömd för: Våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd.

Frikänd från: Misshandel.

Påföljd: Villkorlig dom samt dagsböter.
Citera
2019-09-06, 12:53
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Allt verkar rätt rörigt just nu, kan inte damen ifråga själv ha hållit i vapnet? Kanske det är anledningen till att advokaten lever? Dvs hon är en usel skytt?

Vittnen har sett en man fly. Han hade en grå blodig tröja uppdragen över huvudet. Om jag förstått det rätt flydde han i en svart SUV.
Citera
2019-09-06, 12:53
  #610
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Antar att Olsson är hans eget namn och att L*lja är efter giftermål med Kar*n. Finns de män som tar hustruns namn i s f tvärtom.
Jo fast de är ju skilda?
Citera
2019-09-06, 12:54
  #611
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Gudars skymning vilken vågad spekulation, speciellt såhär efter att en kvinna gripits.

Hon greps på brottsplatsen iallafall, det stod på Expressen, sen om hon var inne i lägenheten eller var med vid skjutningen vet jag ej
Citera
2019-09-06, 12:54
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart måste skotten träffa för att säkert döda någon med en .22a? Halspulsådern?

Varför har BO två st efternamn?

.22 or kan definitivt vara dödliga. Tex 22long används i pistoler med.

Träffar man huvudet kommer kulan studsa runt inne i huvudet. Sen så länge kulan når vitala organ funkar det ju som dödande med. Den kan nå in till hjärta och andra vitala organ om den är kraftigt laddad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback