Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Har en følelse at ironivarsel igjen mangler...
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er helt blank på dette området.
Jeg forstår selvsagt at dette har vært diskutert frem og tilbake.
Men har vi noen eksempler på at de ar klart å spore noen som har benyttet seg av lignende plattform som i denne saken?
Bitcoin er de blitt gode på kan det se ut til.
Spørs om den siste transaksjonen ble gjort på en måte som vil være mulig å spore.
Da politiet endret hovedhypotese, og det kanskje brant under føtter og Sprox-sko.
Du kan ju också! Nån förklarade för mig för många år sen nu att norska saknade slang och norrmän i allmänhet saknade förmåga att uppfatta språklig komik, ironi och tvetydigheter. Det kan ju ha sina randiga historisk-lingvistisk-sociologiska skäl. Jag är osäker på om det stämmer, men något ligger det kanske i det. Omvänt är väl motsvarande ”förmåga” på svenska inte en enkel normalitet utan en socio-historisk företeelse av specifik natur, bunden till en viss tid och en viss samhällsutveckling.
Sen att det svenska slangordet för alla tillfällen länge var ”torsk” gör ju säkert inte förståelsen mellan broderfolken myvket bättre på det området. Det kan ju rent av uppfattas som en indirekt kränkning vid varje enskilt tillfälle. Odlad lax och råolja är obrukliga för komik kan jag ju säga, även om flera av våra myndigheter nog arbetat på den saken...
Man behöver inte ha ironi-alarm. Är själva tanken...
Att norska ofta låter komiskt för en svensk kan vara svårt att befria sig ifrån. Men man lär sig handskas med det...
Det omvända gäller säkert — på ett eller annat plan. Det är som det är. Man får inte fästa sig vid det för mycket eller ta de på fel sätt. Det är lätt att ryckas med...
Hursomhelst: jag både hoppas och tror att polisen kan göra betydligt mer än de avslöjar, vad gäller att spåra. När behov finns.
Men vad vet man.
Saken är ju nu i alla fall internationellt känd, så då finns det ju i alla fall inget hinder för vissa sorters inflytelser och tips som inte följer de officiella kanalerna, eller fjordarna...