2019-09-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ingen annen måte å forstå politiets uttalelser på enn den som er uthevet.

Å tolke at en fingert kidnapping er det samme som en ekte kidnapping, er direkte feil.

Å tolke språket feilaktig er en hersketeknikk. Manipulering. En som manipulerer har alltid en baktanke. Hva som er hensikten her, vet ikke jeg.
Det at det var så mye møkk i fotsporene tyder på at det var fake, en gårdsplass med beleggningsstein er som regel ren og pen selv om den er våt. Så hvor all dritten har festet seg under skoene er et lite mysterium.
Citera
2019-09-06, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det at det var så mye møkk i fotsporene tyder på at det var fake, en gårdsplass med beleggningsstein er som regel ren og pen selv om den er våt. Så hvor all dritten har festet seg under skoene er et lite mysterium.

Ja. Men han hadde en haug med stein og støpesand liggende ved siden av garasjen. Kan hende han har hatt noen ærend dit, og dratt med seg sand inn selv.
Citera
2019-09-06, 00:47
Medlem
Er det ikke litt merkelig at TH ikke har dørmatte ?
https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4

Har de hatt det før bare at den har forsvunnet ?
Citera
2019-09-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ja. Men han hadde en haug med stein og støpesand liggende ved siden av garasjen. Kan hende han har hatt noen ærend dit, og dratt med seg sand inn selv.
Lignet mest på blomsterjord spør du meg
Citera
2019-09-06, 01:17
Avslutad
Citat:
Det er ingen annen måte å forstå politiets uttalelser på enn den som er uthevet.

Å tolke at en fingert kidnapping er det samme som en ekte kidnapping, er direkte feil.

Å tolke språket feilaktig er en hersketeknikk. Manipulering. En som manipulerer har alltid en baktanke. Hva som er hensikten her, vet ikke jeg.
Om en organiserad kriminell liga har bortfört AEH levande hemifrån och dödat offret någon annanstans efteråt.

Om ligan lägger ett hotbrev efter sig i hemmet, om att AEH har kidnappats och ytterligare instruktioner till mottagaren.

Om mottagaren av hotbrevet har betalat 10 miljoner NOK i lösen.

Även om motivet verkligen är något annat än pengar, t.ex. för att sabotera polisen.

Skulle det inte vara dråp, fingerat som kidnappning

Edit:
Ingen säger att en fingerat kidnappning är en äkta kidnappning.

I mitt exempel kommer det fortfarande att vara ett bortförande, men hotbrevet är fingerat som en kidnappning.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-06 kl. 01:31.
Citera
2019-09-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Om en organiserad kriminell liga har bortfört AEH levande hemifrån och dödat offret någon annanstans efteråt.

Om ligan lägger ett hotbrev efter sig i hemmet, om att AEH har kidnappats och ytterligare instruktioner till mottagaren.

Även om motivet verkligen är något annat än pengar, t.ex. för att sabotera polisen.

Nei, da er hun kidnappet i virkeligheten da. Altså kidnappet og drept.

Her snakker vi om drap og dumping, forsøkt skjult som kidnapping.
Citera
2019-09-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte en chans att AEH skulle komma på tanken att utsätta sina barn och barnbarn för detta. Lite logik måste vi ha när vi tittar på detta, mycket märkliga, fall.

Enig. Hvis løse rykter her inne og på diverse sosiale medier stemmer, så er TH en klokkeklar mistenkt. Og jeg ser behovet for en sterk dekkhistorie med et trusselbrev utover det vanlige.
TH og AE har vært gift i 50 år i år.
Når man nærmer seg en slik milepæl er det normalt å gjøre seg opp tanker om livet man har hatt sammen. Det virker rart å ville bryte ut av et ekteskap etter 50 år, men ikke hvis det har vært dårlig. Da kan det komme tanker om at man må gripe det som er igjen av livet. 70 er det nye 60, veldig mange lever til de er over 90 år nå. AE fikk sin minstepensjon i 2017, og ble kanskje mer økonomisk uavhengig. Hun fikk mer kontakt med sine gamle venninner, etter et jubileumstreff de hadde våren 2018. Hun ble meldt inne i en gruppe på Facebook av en av dem. På selveste kvinnedagen 8. mars. En gruppe for de som er interessert i å leie eller kjøpe bolig i Gjøvik. Området der hun har vokst opp og hennes venninne bor. Vi har ikke hørt om noen venninner eller venner fra Oslo. Det kan tyde på et isolert liv, der ektemann og barn har stått i sentrum. Det går rykter om utroskap, fysisk og psykisk vold, en kontrollerende mann med særeie på alt, alkoholisme og sykelig sjalusi. Kan det være noe i dem? Alle familier har mørke hemmeligheter, og alle ekteskap sine prøvelser. Men i denne saken har jeg en virkelig uggen følelse av at det er mørkere enn normalen. Det kan være fordi TH ser så usympatisk ut på alle bilder. Han har en bitter, iskald og forknytt fremtoning. Men mistankene mot ham preger kanskje måten jeg ser ham på. Hvis dette blir en uløst sak, så vil det nok ramme TH forretningsmessig. Kanskje ikke fatalt, men mange vil nok unngå ham.
Senast redigerad av agvvv 2019-09-06 kl. 08:43.
Citera
2019-09-06, 09:34
Medlem
Citat:

Edit:

I mitt exempel kommer det fortfarande att vara ett bortförande, men hotbrevet är fingerat som en kidnappning.

Din teori er i konflikt med politiets hypotese om drap forsøkt skjult som bortføring eller kidnapping. Du kan ikke bygge din teori på, eller knytte teorien opp mot, politiets hovedhypotese. Det blir feil.

Ellers står det deg helt fritt å tro og mene hva du vil om saken.
Citera
2019-09-06, 09:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Enig. Hvis løse rykter her inne og på diverse sosiale medier stemmer, så er TH en klokkeklar mistenkt. Og jeg ser behovet for en sterk dekkhistorie med et trusselbrev utover det vanlige.
TH og AE har vært gift i 50 år i år.
Når man nærmer seg en slik milepæl er det normalt å gjøre seg opp tanker om livet man har hatt sammen. Det virker rart å ville bryte ut av et ekteskap etter 50 år, men ikke hvis det har vært dårlig. Da kan det komme tanker om at man må gripe det som er igjen av livet. 70 er det nye 60, veldig mange lever til de er over 90 år nå. AE fikk sin minstepensjon i 2017, og ble kanskje mer økonomisk uavhengig. Hun fikk mer kontakt med sine gamle venninner, etter et jubileumstreff de hadde våren 2018. Hun ble meldt inne i en gruppe på Facebook av en av dem. På selveste kvinnedagen 8. mars. En gruppe for de som er interessert i å leie eller kjøpe bolig i Gjøvik. Området der hun har vokst opp og hennes venninne bor. Vi har ikke hørt om noen venninner eller venner fra Oslo. Det kan tyde på et isolert liv, der ektemann og barn har stått i sentrum. Det går rykter om utroskap, fysisk og psykisk vold, en kontrollerende mann med særeie på alt, alkoholisme og sykelig sjalusi. Kan det være noe i dem? Alle familier har mørke hemmeligheter, og alle ekteskap sine prøvelser. Men i denne saken har jeg en virkelig uggen følelse av at det er mørkere enn normalen. Det kan være fordi TH ser så usympatisk ut på alle bilder. Han har en bitter, iskald og forknytt fremtoning. Men mistankene mot ham preger kanskje måten jeg ser ham på. Hvis dette blir en uløst sak, så vil det nok ramme TH forretningsmessig. Kanskje ikke fatalt, men mange vil nok unngå ham.

Rykten om sånt brukar alltid uppstå i försök att prova olika möjligheter. Utgår man ifrån det faktum att hon är ihjälslagen så har uppenbarligen något i äktenskapet felat. På pappret är det inte hälsosamt att leva med en människan som man vill slå ihjäl / vill slå ihjäl en, så nånting har inte skötts rätt i det äktenskapet. Tydligen. Sen finns förändring...

Däremot är det kanske inte ändå ovanligt att somliga utvecklar en ovilja mot sin part och s.a.s. lever på den känslan. Det kan ju vara ömsesidigt. Det betyder inte att den ena parten vill eller kan skiljas från sitt förakt. Om föraktet ger trygghet.
Citera
2019-09-06, 09:51
Medlem
Citat:
Din teori er i konflikt med politiets hypotese om drap forsøkt skjult som bortføring eller kidnapping. Du kan ikke bygge din teori på, eller knytte teorien opp mot, politiets hovedhypotese. Det blir feil.

Ellers står det deg helt fritt å tro og mene hva du vil om saken.
Betyr det som politiet sier i sin hovedhypotese at AEH allerede var død før hun ble bortført?
Betyr det også at både slepesporet og Sprox-såleavtrykkene i tillegg til brevet, ble plassert i huset etter at AEH ble drept og etter at hun ev ble tatt bort fra huset eller ev drept et annet sted og tatt bort? Betyr det også at slepesporet ikke er etter AEH's kropp?
Hvis det er korrekt, så beklager jeg at jeg har misforstått.

(Jeg har ikke lest noe sted at politiet har uttalt at slepesporet og Sprox-skoavtrykkene er plantet etter at AEH ble drept).
"FORSVINNINGEN
Anne-Elisabeth Hagen forsvant høsten 2018. Politiets hovedteori er nå at hun ble drept. Pengekravet ble fremsatt for å villede."
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/id/5c3b6d855152f7e46ca7e342?utm_source=vgfront&utm_co ntent=row-4
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-06 kl. 10:00.
Citera
2019-09-06, 09:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Edit:

Det er slik jeg tenker det kan tolkes også.

Politiet snakker fortsatt om bortføring fra hjemmet. Jeg mener at en torpedo el kan ha overfalt, bortført og drept AEH på et oppdrag for noen. Lagt igjen brev osv.. Da er dette et drap forsøkt fingert som kidnapping. Fordi en ekte kidnapping baserer seg på at gjerningspersonen ønsker å utveksle et uskadd offer mot løsepenger.
Jeg har ingen agenda på dette, slik Kornblomst påstår.

Det er også mulig at AEH er drept i hjemmet og at man i etterkant forsøker å få det til å se ut som en kidnapping ved å fjerne spor fra drapshandlingen og plante falske spor fra overfallsperson.

Begge deler, og sikkert flere andre modeller, er mulige scenarier basert på den minimale informasjonen vi besitter i dag. En hypotese er ikke en fastslått sannhet.
Senast redigerad av Minnimus 2019-09-06 kl. 10:11.
Citera
2019-09-06, 10:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er slik jeg tenker det kan tolkes også.

Politiet snakker fortsatt om bortføring fra hjemmet. Jeg mener at en torpedo el kan ha overfalt, bortført og drept AEH på et oppdrag for noen. Lagt igjen brev osv.. Da er dette et drap forsøkt fingert som kidnapping.
Jeg har ingen agenda på dette, slik Kornblomst påstår.

Det er også mulig at AEH er drept i hjemmet og at man i etterkant forsøker å få det til å se ut som en kidnapping ved å fjerne spor fra drapshandlingen og plante falske spor fra overfallsperson.

Begge deler er mulige scenarier basert på den minimale informasjonen vi besitter i dag.

Att ngt är möjligt betyder inte att det är troligt, rimligt eller sannolikt. Och om ngt inte är troligt, rimligt eller sannolikt så är det egentligen inte ”möjligt”, utan snarare ”ingen absolut omöjlighet”. Då blir det en svart linje i det möjligas ytterkant.

Vill du tilltro polisen hälften av din egen genialitet, och sen betänka att de är hundra hjärnor starka och pysslat med detta i ett år, så kan du addera den känslan till ekvationen. Då blir den tunna linjen ännu smalare.

Ingen av kvinna född skulle i detta sammanhang sitta och pyssla med de här sakerna för att binda upp poliser. Dessutom brukar yrkeskriminella läcka som såll till polisen när de får ljus på sig. Sen är knarkaffärer bagateller jämfört med mord, och att släcka eld med bensin gör inte ens en ensam idiot, än mindre grupper om fler än en.

Det är bara jag som är dum nog att försöka släcka eld med bensin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in