Citat:
De här skriverierna att han väntat på just M, förstår jag mig inte riktigt på? Hur vet vi att det är just M han väntar på? Kan ju vara att han väntar tills det kommer någon som passar in på hans hat? Ett barn, utländsk? inte skyltarna att förglömma!
Var en kille i min stad som gick runt i ett område och letade efter ett offer att knivhugga/döda, han såg flera tilltänkta innan, men att det blev just den kvinna som han dödade var bara slumpen, enligt honom, han sa att han var ute för att döda någon vem som helst.
Däremot framkom det att han kände ett visst hat mot kvinnor och valde nog ut en kvinna inte bara för hon är svagare, men såklart hade denna lilla kille inte haft en lika stor chans mot en stark man.
Var en kille i min stad som gick runt i ett område och letade efter ett offer att knivhugga/döda, han såg flera tilltänkta innan, men att det blev just den kvinna som han dödade var bara slumpen, enligt honom, han sa att han var ute för att döda någon vem som helst.
Däremot framkom det att han kände ett visst hat mot kvinnor och valde nog ut en kvinna inte bara för hon är svagare, men såklart hade denna lilla kille inte haft en lika stor chans mot en stark man.
Är väl knappast så att någon hävdar att dem vet att GM väntade på just M, så det får stå för dig. Antingen gjorde han det eller inte och dem flesta är nog öppna för olika teorier.
Sen brukar sjuka människor som den killen du beskriver också är exempel på fångas in relativt fort. Det problematiska är ju att GM i Linköping drar till sig förvånansvärt lite uppmärksamhet före och efter morden vilket man kan tyda som att handlat relativt rationellt. Men samtidigt när man tänker efter, antalet knivhugg mot M, platsen, valet av vapen, dumpningen av kniven och framförallt mössan utanför ICA. Vilken jävla tur han hade att det inte lämnades efter fler och bättre signalement på honom.