2019-09-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller sina badkläder.....

Tja!
”Kikar förbi” bara för att säga att jag gillar skarpt hur du skriver/formulerar dig!
Har stött på dina ord/tankar i flera trådar och du verkar så förbannat vettig. Sällan skådat här på FB, ha ha ha!
Då ska man ha lite cred för de
Va bara det,så nu har jag ”kikat förbi” färdigt😄
Lutar mig tbka och inväntar fup.
Ha de fint!
Citera
2019-09-05, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tja!
”Kikar förbi” bara för att säga att jag gillar skarpt hur du skriver/formulerar dig!
Har stött på dina ord/tankar i flera trådar och du verkar så förbannat vettig. Sällan skådat här på FB, ha ha ha!
Då ska man ha lite cred för de
Va bara det,så nu har jag ”kikat förbi” färdigt😄
Lutar mig tbka och inväntar fup.
Ha de fint!

Ha ha ha ha .
Jag tackar ödmjukast !!!
Vilka ord man får till sig såhär en torsdagseftermiddag.
TACK !!!

Japp, det är bara att vänta in FUP:en
Den kommer bli väldigt intressant.

Åter igen. Tack !!
Citera
2019-09-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ha ha ha ha .
Jag tackar ödmjukast !!!
Vilka ord man får till sig såhär en torsdagseftermiddag.
TACK !!!

Japp, det är bara att vänta in FUP:en
Den kommer bli väldigt intressant.

Åter igen. Tack !!

Det var det lilla.
Der var en sån torsdagseftermiddag. Det börjar ju bli lite kallt nu så då skickar jag iväg lite värme, ha ha!

Ja mycket intressant!
Frågan är hur stor del som blir offentligt i FUP’en i detta fall...
Hoppas iaf tillräckligt mkt så man får NÅN jäkla uppfattning om hur det kunde bli så jävla illa i detta unga huvud,man grubblar sig ju totalt sné i hela huvudet i detta fall.
Citera
2019-09-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Eftersom autism syns (missbildade ansiktsdrag "babyface") undrar jag om det finns några bilder på gärningsmannen så vi slipper spekulera?

Missbildade??
Citera
2019-09-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Eftersom autism syns (missbildade ansiktsdrag "babyface") undrar jag om det finns några bilder på gärningsmannen så vi slipper spekulera?
Så vitt vi vet så har han inga diagnoser överhuvudtaget. Och nej, han har inga "missbildade" ansiktsdrag. Det är en riktigt snygg kille enligt mig. Men sånt ligger ju i betraktarens ögon. Det finns bilder nånstans i tråden.
Citera
2019-09-05, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så vitt vi vet så har han inga diagnoser överhuvudtaget. Och nej, han har inga "missbildade" ansiktsdrag. Det är en riktigt snygg kille enligt mig. Men sånt ligger ju i betraktarens ögon. Det finns bilder nånstans i tråden.

Finns det nån info om att Jack genomgår den "stora psykundersökningen" nu.?
Eller sitter han på häktet.?
Citera
2019-09-05, 17:31
Medlem
Citat:
Finns det nån info om att Jack genomgår den "stora psykundersökningen" nu.?
Eller sitter han på häktet.?
Svar: vet ej. Men det är väldigt väldigt tyst, så jag sätter en peng på att han sitter på rättspsyk för 4-veckors sinnesundersökning.
Citera
2019-09-05, 20:52
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Jag tycker många drar för stora växlar på det att gärningsmannen var iskall. Det går alldeles utmärkt att vara iskall samtidigt som man känner ånger med mera.

Här är ett klipp taget i nära anslutning till ett annat mord. Den ena närvarande personen pratar iskallt med sina tittare på Facebook efter att iskallt ha startat en livestream. Den andra har panik. Vem beklagar det inträffade mest?

Bra att du poängterar det! För det första har vi inte själva hört SOS-samtalet, eller bevittnat hur han visade första patrull till brottsplatsen. För det andra borde chock kunna leda till ett iskallt, pragmatiskt, beteende (jfr att rådigt undsätta andra vid en olycka).
Visst kan han ha varit iskall av t ex bristande ånger/empati, men det går knappast att dra några slutsatser av att media skriver att larmoperatörer/utryckningspersonal uppfattat MGM som iskall. Det finns knappast något större värde i den typen av uppgifter.
Citera
2019-09-05, 22:55
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Nej, jag spekulerar. Men "verkliga" mord (som media uttryckte det) är svåra att hitta annars.

Nu är jag kanske lite petig, men du råkar inte ha en länk till när media uttryckte det som "verkliga" mord? Kan bara påminna mig att jag sett uttrycket "mordfilmer" (vilket jag iofs spontant tolkar som just verkliga mord/snuff). Kanhända stod det i nån plusartikel jag inte haft tillgång till.
Citera
2019-09-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nu är jag kanske lite petig, men du råkar inte ha en länk till när media uttryckte det som "verkliga" mord? Kan bara påminna mig att jag sett uttrycket "mordfilmer" (vilket jag iofs spontant tolkar som just verkliga mord/snuff). Kanhända stod det i nån plusartikel jag inte haft tillgång till.
Nej, jag har inte sparat minsta lilla länk. Tyvärr.
Citera
2019-09-05, 23:03
Medlem
BillBasss avatar
Är det någon som har koll på statistiken gällande hur ofta misstanke om allvarlig psykisk störning enligt P7 åtföljs av konstaterad allvarlig psykisk störning enligt RPU?

Min känsla är att misstankarna är betydligt vanligare än konstaterade störningar, vilket iofs är naturligt då P7:an kan sägas vara en screening.

Jag funderar också på om det kan vara så att man pga av MGMs låga ålder garderar sig genom att rekommendera en RPU, även om misstankarna om allvarlig störning inte är så höga. Att man absolut inte vill riskera att någon störning missas. Låter inte så professionellt kanske,men...ja, jag funderar som sagt.
Citera
2019-09-05, 23:20
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Nej, jag har inte sparat minsta lilla länk. Tyvärr.

Nej, vem fan har det?

Intressant läsning i ett av dina senare inlägg att det skulle kunna röra sig om annat än just snuff-filmer, om än med samma tema. Förstår jag dig rätt om jag säger att du fått indikationer via PM eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in