2019-09-05, 19:53
Medlem
SkogsKonungs avatar
Ja! Allt för många trådar åker i PK. När man går in i en forum del är mellan 5-10% av trådarna PKade. Helt orimligt.

Över lag känns det som att moderering tappat ordentligt de senaste åren. Tråkigt men sant.
Citera
2019-09-05, 20:04
Medlem
Låt alla trådar med kvalité leva, och ha möjlighet att referera till gamla trådar, på det sättet kan man filtrera ut trådar som är länkade till gamla samllingstrådar, men även fortsätta diskussionen i den nya tråden.

Fördelen är att man kan ha nya trådar men även informationen i gamla trådar finns om man vill ha mer info. På det sättet blir forumet mer levande.
Citera
2019-09-05, 20:09
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ingen kommer våga papperskorga en tråd nu.
Med all rätt.. eller iallafall med lite koll utan full innanför västen när vissa mods kommer hem på natten och tycker det ska modereras....
Citera
2019-09-05, 20:18
Medlem
fejsetnr1s avatar
Många trådar som slängts för lättvindigt...hoppas dom som har substans och bra innehåll får va kvar nu, och inte slängas för dom ligger i fel forum,,,,,
Citera
2019-09-05, 20:26
Medlem
JustZlatans avatar
Många av mina högkvalitetstrådar har hamnat där. Förstår faktiskt inte varför.
Citera
2019-09-05, 20:35
Medlem
Grievers avatar
Bra beslut tycker jag. Vissa mods verkar slänga trådar i papperskorgen pga struntsaker trots att det finns ett högt diskussionsvärde.

Jag efterlyser dock fortfarande att uppenbart trollande ska åka i papperskorgen. Jag förstår att det kan vara svårt att avgöra, men när det är UPPENBARA provokationer eller "hej jag har sommarlov"-trådar.
Citera
2019-09-05, 20:37
Medlem
poolos avatar
Min första tråd hamna där. Helt klart hög kvalité på den. Det känns skönt att höra att admin försöker göra något åt detta, trådar känns som döda när de hamnar på sida 2. Behövs ingen anledning att kasta trådar i papperskorgen om det inte är extremfall.

Hur är det med att helt ta bort en tråd? Att de inte ens hamnar i papperskorgen, kan mods fortfarande göra detta? Finns inget värre än korrupta mods
Citera
2019-09-05, 20:58
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Ett problem är man inte ens får en förvarning om att tråden hamnat i papperskorgen.. Jag har startat trådar för att sedan förvånas över att det inte inkommit något notis om svar i tråden efter några dagar. När jag sedan grävt fram tråden visar det sig att den hamnat i trash av någon fånig anledning ,typ fel delforum
Citera
2019-09-05, 21:13
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Exakt. Forumet är väl till för att befrämja diskussioner? Inte för att kväsa en mycket aktiv diskussion bara för att jag var dum nog att lägga den i fel delforum? Trådar med mindre inlägg och mindre tydlig diskussion flyttas dagligen på forumet.

Men min tråd däremot var värd en varning och att hamna i Papperskorgen. Trots att det gått en lång tid kan jag fortfarande inte se varför den skulle slängas och varför jag istället uppmanades att starta en ny.

Att starta en ny tråd känns bisarrt med tanke på att det inte var tråden det var fel på. Felet låg helt och hållet hos mig och placeringen.
Hur svårt är det att kopiera ditt inlägg i ny trådstart?
Känns som du lagt mer energi på att klaga en det.
Citera
2019-09-05, 21:17
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Många av mina högkvalitetstrådar har hamnat där. Förstår faktiskt inte varför.
De kanske inte hade den höga kvalitet du tyckte.
Tycker du har bra TS ibland.
Citera
2019-09-05, 21:23
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Hmm kanske inte tillåtet, men du Mogna M är väl mod (eller var) du har ju insyn och eller är partisk, hur gick detta till , eller får man kanske inte fråga ?
Sorry
Det var väldigt enkelt. Jag läste den här tråden, följde MMs länk, läste den tråden, flyttade den tråden.
Citera
2019-09-05, 21:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Hur svårt är det att kopiera ditt inlägg i ny trådstart?
Känns som du lagt mer energi på att klaga en det.

Mitt inlägg och 49 st till menar du? Varför ska deras korrekta inlägg också kastas i en tråd som det inte är något fel på?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-09-05 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in