2019-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så kan det mycket väl vara kanske med SDs mobil.
Att LWs kärlek skulle vara så oemotståndlig att någon med sån besinningslöshet slå ihjäl henne tror inte jag ett skit på. Nix
Tror SD har hjälpt HD att trixa med spåren vilket fick honom häktad på sannolika.

Ja jusr det, hon kan ju använt hans mobil men det borde han ju fått reda på redan första gången det hände, även om hon skulle raderat det menar jag.
Tänkte snarare att HD hemma gapar om allt hon ska utsatta LW för och SD i panik skriver till LW allt HD sagt hon ska göra med dom. Då är det inte SD som hotar han är väl då snarare rädd och varnar LW om alltihop?
Citera
2019-09-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns några tråddeltagare som hävdar att GC endast är en hobby och ingen tävling. Men hur GC är uppbyggt och att det verkar betyda mycket att ha en lång streak, så står det väl ställt utom rimligt tvivel att det visst ses som en tävlan. Annars hade ju inte HD tyckt det var så viktigt att få ha kvar just den loggningen.

Själv hade jag förmodligen också tyckt det hade känts bra att få ha kvar den, om jag sysslade med GC.
Allt man inte försörjer sig på, och som man gör på fritiden, är en hobby. Vare sig man tävlar eller inte. För mig verkar GC vara ett sätt att komma ut och röra på sig. Och ha kul samtidigt. Sen tar vissa människor dessa hobbies till en helt ny nivå - dvs man blir manisk.

Sen kanske vissa kan försörja sig på GC, det har jag ingen aning om. Och då är det ingen hobby längre, då är det en försörjning. Fast man kan försörja sig på sin hobby - men det är få förunnat.
Citera
2019-09-05, 18:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad tror vi: kommer åkl att försätta HD på fri fot eller har hon nu fått fram, som hon bedömer, stärkt bevisning?
Lär hursomhelst avgöras i morgon: antingen en framställan på morgonen och förhandling på em eller så släpps hon innan.
Men nog lutar det åt att TR får avgöra.

Tror som du att det går till TR, har svårt att se logiken i att slå på stora trumman och ta in båda för att senare släppa en av dem utan förhandling, så TR och förhandling är vad jag tror, om det sedan räcker för åklagaren vete fan men Aftonbladet skrev ju att det fanns så det räckte till "sannolika skäl" enligt åklagaren, kan ju vara reportern som fabulerar eller inte.
Citera
2019-09-05, 18:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Btw. noterade häromdagen att YD hade 2712 st. loggade cacher, om jag inte missminner mig. Idag har han endast 2711. Undrar vilken som är borttagen.
Citera
2019-09-05, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sh.Holmes har alltså svarat på ett inlägg av Trie med det inlägget.

Jag kopierar nedan en bit av Tries inlägg som också är väldigt intressant:

"HD har ingen längre svit av dagar loggade i sträck (31 dagar i sträck bara), däremot så slutar hennes FTF svit på 35 månader i sträck med sista månad augusti 2016. Hade inte loggen för september tagits bort så hade hon haft en obruten svit från oktober 2013 fram tills nu."

Tack, jag såg det sen...
Så då blir det viktigt.
Citera
2019-09-05, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Allvarliga följder från HD?
Var hoten varningar??

Nu kan ju inte Holmes svar för sig, men enligt inlägget så var det hot från SD.
Vem vet vad som menades.
Citera
2019-09-05, 18:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jusr det, hon kan ju använt hans mobil men det borde han ju fått reda på redan första gången det hände, även om hon skulle raderat det menar jag.
Tänkte snarare att HD hemma gapar om allt hon ska utsatta LW för och SD i panik skriver till LW allt HD sagt hon ska göra med dom. Då är det inte SD som hotar han är väl då snarare rädd och varnar LW om alltihop?

Tror att med skilsmässan och flytten att SD bönade efter en prövotid att försöka lappa ihop äktenskapet och i det ingick att HD fick öppen tillgång till SDs mobil. Att dom fullföljde skilsmässan när kilen mellan dom var borta tillskrivs det verkat mysko om dom avblåst pga, mordet.
Citera
2019-09-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Påtryckningar = hot?

@Sh.Holmes

Det är helt sanslöst illa om ett fritidsintresse får såna konsekvenser att man är beredd att döda för att framstå i god dager. Kan det vara så illa att detta har överskuggat all vett och sans och fått en (?) person att mörda en annan?
Citera
2019-09-05, 18:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är helt sanslöst illa om ett fritidsintresse får såna konsekvenser att man är beredd att döda för att framstå i god dager. Kan det vara så illa att detta har överskuggat all vett och sans och fått en (?) person att mörda en annan?

I kombination med otrohet och svartsjuka så tror jag nog att det räckte för att döda.
Citera
2019-09-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kan ju inte Holmes svar för sig, men enligt inlägget så var det hot från SD.
Vem vet vad som menades.

Ja det förstod jag att han menade. Men tänkte att det är ju självklart att man tänker att han hotat henne, men tänk om det var för att HD har uttalat hoten till SD hemma och SD skriver om detta till LW. Då vet ju LW vad det handlar om egentligen men den hon pratar med tror att det är SD.
Och SD och LW håller HD bakom ryggen för de vet att hon är farlig och de vågar inte riskera att fler blir indragna??
Citera
2019-09-05, 18:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Allt man inte försörjer sig på, och som man gör på fritiden, är en hobby. Vare sig man tävlar eller inte. För mig verkar GC vara ett sätt att komma ut och röra på sig. Och ha kul samtidigt. Sen tar vissa människor dessa hobbies till en helt ny nivå - dvs man blir manisk.

Sen kanske vissa kan försörja sig på GC, det har jag ingen aning om. Och då är det ingen hobby längre, då är det en försörjning. Fast man kan försörja sig på sin hobby - men det är få förunnat.

Jag skrev endast en hobby. Det finns fullt med sysselsättningar som är tävlingar och som inte är en hobby, så att säga att allt man gör utanför sitt jobb är bara en hobby: Nej, det håller jag inte alls med om. Jag tycker mig skönja väldigt mycket tävlan i just GC. Annars hade man ju ens inte behövt registrera någonting över huvudtaget.
Citera
2019-09-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror att med skilsmässan och flytten att SD bönade efter en prövotid att försöka lappa ihop äktenskapet och i det ingick att HD fick öppen tillgång till SDs mobil. Att dom fullföljde skilsmässan när kilen mellan dom var borta tillskrivs det verkat mysko om dom avblåst pga, mordet.

Men de är tighta men de är inte kärleksfulla mot varann. Inget tyder på att de är intima alls.
Så jag har aldrig tänkt att de lappar ihop något. Möjligtvis att en av dom har en hållhake på den andre, ett mord tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in