Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Ett av budorden: ”Du ska inte ha begär
till din nästas hustru” (make).
http://katekesen.fi/10buden/9.html
Fusklogg förutan.
Ofattbart hon gjorde det och inte en gång utan under flera år och sen när SD satt stopp så hämnas hon genom att berätta för HD. Det är väl ingen som tror det var av solidariskt systerskap hon avslöjade det. Oh nej.
Min tes är att LW var på paret D som en fluga på en skitkorv till det exploderade för HD. När HD börjar förstå hur SD förgäves försökte bli av med Lena så vände HD all sin vrede mot LW. Tror LW var en påfrestande och besatt kvinna i avsaknad av konsekvenstänk.
Det var LW sociala handikapp att ta strid mot dom som sade nej som till slut gav mördaren motivet att I ursinne slå ihjäl henne.
Det har tjatats om att trakasserierna som SD sägs utsatt LW för hade sin grund i att SD var förbaskad för att fått nobben av LW. Det tror inte jag ett skit på skulle väckt sån vrede som mördaren utsatt BO för. Nix.
Det finns en del fog för att anledningen till hoten och trakasserierna gjordes i vredesmod för att försöka få stopp på LW,s oförmåga att acceptera ett nej.
Detta är spekulativt men om jag har någonting rätt i dessa rader kommer vi så småningom få veta.
Bevare mig tramset om skuldbeläggning/smutskastning av BO som dom snävtänkta gloriaputsarna reflexmässigt rapar ur sig då fort man berör motivet.