2019-09-05, 16:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men nu ljuger du väl igen?

Det är INTE enligt praxis!

Det står att man enbart är berättigad att logga de man själv tagit.

Särskilt som HD loggade mello efter mordet, när LW inte kunde ta bort den ännu en gång

Det är enligt reglementet FUSK det som HD gjorde, och det var ju därför LW raderade den. Att LW följde reglerna kan du väl ändå inte racka ned på henne för?

Därför är det viktigt i sammanhanget. Det kan mycket väl vara en del av motivet: LW följde regler, Lag Amie likaså. Men det vägrade HD och SD och JG att göra!

Därför kallades de #TEAM FUSK

Så LW såg till att andra följde regler
men själv kunde hon göra som hon
ville och strunta i regler som är
betydligt viktigare än några GC-regler.

Hyckleri kallas det.

Hade SD till sist valt HD och LW
ville hämnas?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-05 kl. 16:51.
Citera
2019-09-05, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det där mordet är ju jättegammalt. Finns likheter med Mats Alm i alla fall.

Jo, jag känner igen det.
Om inte annat kan man se på frisyrer och annat att det är gammalt .

Tänkte mest på likheterna i beteendet...

Om man var oskyldig skulle man väl slita sig i håret av både det ena och andra skälet.
Citera
2019-09-05, 16:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så LW såg till att andra följde regler
men själv kunde hon göra som hon
ville och strunta i regler som är
betydligt viktigare än några GC-regler.

Hyckleri kallas det.

Hade SD till sist valt HD och LW
ville hämnas?

Vilka regler tänkte du på som LW bröt mot?
Citera
2019-09-05, 16:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Ett av budorden: ”Du ska inte ha begär
till din nästas hustru” (make).

http://katekesen.fi/10buden/9.html
Citera
2019-09-05, 17:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag känner igen det.
Om inte annat kan man se på frisyrer och annat att det är gammalt .

Tänkte mest på likheterna i beteendet...

Om man var oskyldig skulle man väl slita sig i håret av både det ena och andra skälet.

Nja ska väl vara kontrollbehovet då. Enligt min fd mans arbetskamrat så ska denna man vara en riktig skitstövel och jag tror inte folk tänker så om SD. Han verkar snarare vara en sån som ser till att vara vän med allt och alla.

Nekandet har dock alla tre gemensamt, Brandt, Alm och SD.
Citera
2019-09-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Har inte läst mycket på geocachesidan men minns att BO satt i bilen med skadat ben när hennes kavaljer fick ränna ut i snöig backe för att logga en cache åt henne. Har för mig att BO tog en bild på detta också.
Citera
2019-09-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Visst är det uppseendeväckande om det skett en "omloggning" efter mordet, men finns det något som tyder på att så skulle kunna vara fallet?

Det ska inte gå för en vanlig användare att återställa en logg, annvändaren måste i så fall skriva en ny logg eller be HQ eller annan person med behörighet att återställa loggen.

Den logg som finns nu förefaller skapad första halvan av april 2018 utifrån sin GLxxx kod och i vart fall innan HD gjorde sin loggning av LW's WIG (som har en högre GLxxx kod). Det är visserligen en ganska sen loggning av mello-mysten och antyder möjligen att en radering och omloggning i stället kan ha skett före denna tidpunkt.

Då kanske ändå LW godkände den till slut efter påtryckningar. Annars tar jag gärna kontakt med Groundspeak utav ren princip sak, får loggen raderad och HD:s konto spärrat.
Citera
2019-09-05, 17:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nja ska väl vara kontrollbehovet då. Enligt min fd mans arbetskamrat så ska denna man vara en riktig skitstövel och jag tror inte folk tänker så om SD. Han verkar snarare vara en sån som ser till att vara vän med allt och alla.

Nekandet har dock alla tre gemensamt, Brandt, Alm och SD.

Den bilden av SD kan man få. Och vad gäller den andre mannen har jag ingen som helst uppfattning om hur han var.

Det är väl lite svårt att avgöra hur människor är egentligen, beroende på vem man pratar med.
Den bild jag har av SD domineras ganska mycket av hans egna loggar. Och han verkar ju ha ett gäng trogna och en bäste vän.

På sätt och vis är det här med att vara en skitstövel ett ganska vitt begrepp.
Man kan vara en skitstövel bakom stängda dörrar, men man kan vara en skitstövel offentligt också.

De likheter jag tyckte mig ana i artikeln mellan den mördaren och SD:
"Först leta själv, visar upp sig i sociala medier, kontrollerande personlighet, visar brist på saknad efter L*ena.."

Jag undrar om vi ska få se detta förnekande i sten, trots att bevisen är övertygande. Alltså neka, trots att det verkar helt korkat.
Citera
2019-09-05, 17:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Då kanske ändå LW godkände den till slut efter påtryckningar. Annars tar jag gärna kontakt med Groundspeak utav ren princip sak, får loggen raderad och HD:s konto spärrat.

Påtryckningar = hot?

@Sh.Holmes
Citera
2019-09-05, 17:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Den bilden av SD kan man få. Och vad gäller den andre mannen har jag ingen som helst uppfattning om hur han var.

Det är väl lite svårt att avgöra hur människor är egentligen, beroende på vem man pratar med.
Den bild jag har av SD domineras ganska mycket av hans egna loggar. Och han verkar ju ha ett gäng trogna och en bäste vän.

På sätt och vis är det här med att vara en skitstövel ett ganska vitt begrepp.
Man kan vara en skitstövel bakom stängda dörrar, men man kan vara en skitstövel offentligt också.

De likheter jag tyckte mig ana i artikeln mellan den mördaren och SD:
"Först leta själv, visar upp sig i sociala medier, kontrollerande personlighet, visar brist på saknad efter L*ena.."

Jag undrar om vi ska få se detta förnekande i sten, trots att bevisen är övertygande. Alltså neka, trots att det verkar helt korkat.

Ja den likheten verkar de ha, att inte bry sig efteråt. Mats Alm med för den delen och jag tror som du, jag skulle bli mycket förvånad om SD erkänner.
Citera
2019-09-05, 17:51
Medlem
Citat:
Om det stämmer att HD loggat cachen igen efter LWs död, då känns det absurt.

Antingen så tycker hon att LW har så fel att hon struntar i att det är respektlöst. Då borde hon också vara mycket av en vinnarskalle.

Eller så är det ett sätt att förnedra L*ena. Få sista ordet.

Kan vara både och.

Frågar igen, då frågan drunknat i havet (tråden), om dessa poäng har någon betydelse för att få "tillträde" till andra geoäventyr.
Införstådd att frågan blir otydlig eftersom jag inte riktigt har hängt med i alla regler runt detta.
Vad jag menar, kan det ha varit viktigt för HD att få dessa poäng tillgodoräknade så att hon kan fortsätta att cacha med andra på vissa äventyr eller kan det innebära att hon saknar behörighet till att cacha något?

Ursäkta att jag verkar ha missat följande närmre. Försöker att hänga med i tråden och brukar söka el backa när något är oklart, men det är många vardagsbestyr och jag hinner därför inte riktigt leta mer än det lilla jag gjort.

Stämmer uppgiften, eller verkar göra, att LW tog bort Mellomysten för HD? Jag kan i alla fall se att den finns loggad på HD där det står att den är hittad 2016-12-03.
Citera
2019-09-05, 17:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Att SD förnekar alla påståenden som innefattas i åklagarens gärningsbeskrivning antyder väl snarare motsatsen, dvs. att det kanske inte handlar om särskilt övertygande bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in