2019-09-04, 11:34
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Co-dependancy kallas sånt här för va?
Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att kalla det för ett severe case of co-dependancy!
Citera
2019-09-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantalight
Hon har aldrig haft sin pappa närvarande, Det är verkligen den största lögnen hittills,
Han hade sin egen familj och ville inte ha med Mamma Mu Book att göra, så då undrar jag som är uppvuxen i samma område som Flodhästen vad hon menar med det, för Anna Books Pappa har aldrig ens varit i Sverige och i Spanien levde han på Mallorca med fru och barn.Det var iallafall vad mamma Mu Book sa åtskilliga gånger när man var barn att hennes dotter Anna hade sin biologiska pappa i Spanien,Hon har väl däremot två stycken halvsyskon på Mallorca men dom vill inte heller ha med henne att göra, Har ni någon gång under tiden på hennes bloggar instagram facebook sett hennes Spanska syskon??? nä tänkte väl det, Hon har en syster som heter Pia det är sant,
Den där susanne och helena är 2 kusiner till flodhästen,och Helena och Susanne är ochså kusiner med varandra eftersom Mamma Book tog hand om sina syskons barn det ena var Susanne och den andra Helena,som jag tror bor i Kanada,men är inte säker, Hon tog hand om dom annars hade Socialen gjort det, För bägge syskonen till mamma Book hade alkohol & drog problem,därav släktkopplingen,Dottern Felicia går direkt i samma fotspår som in mamma Anna book, med snatterier mycket skitsnack. hon är tillsammans med en haschrökande arab, och gjorde samma bantar operation samtidigt som hon gjorde brösten, så det "lilla svinet Book" är en kopia av sin snattande mamma som inte överhuvudtaget kan hålla fingrarna i styr,.
Vad gäller min Bh från Victoria Secret och mina Dolce&Gabana glasögon jo jag anmälde detta men det kunde inte bevisas,TROTS att jag såg min Bh och mina glasögon då fläskfitttan poserade i tidningarna,Dessutom Jo jag gick på samma skola,Det är mycket möjligt att vi känner varandra du som frågade, men så länge så stannar vi här,

Ett äldre inlägg från 20147 men dock ännu lika aktuellt
Citera
2019-09-04, 20:40
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Även om det är lite väl stort drama kring Venessas äventyr så vill jag ändå ge Anna lite cred för ett av de mest välskrivna inläggen hon haft på sin blogg. Ska stackars Vanessa behöva prata med mamma varje dag.

Då var vår vecka i vackra Spanien med Vanessa över för den här gången, och vi har haft fullt upp. Shoppat lite nytt behövligt till Vanessa, packat allt från hemmet i Spanien som hon ville ha med sig, vi har varit på öppethus i Skolan och träffat alla lärarna och många av eleverna gamla samt nya och fått ännu mer information om hur första tiden för ungdomarna kommer att se ut. Det känns så bra för Vanessa och oss föräldrar nu när vi varit här ett par gånger och fått lära känna skolan och det nya området hon ska bo i.
Så nu har vi lämnat över vår minsting Vanessa till hennes fantastiska Spanska värdfamilj och hennes Svenska supergulliga nya vän Maja, som också ska plugga och bo hos familjen i ett år.
Och vi kunde inte haft mer tur! Skolan gjorde ett toppen val med att välja den här familjen till Vanessa och Maja, som även dom
kom bra överens till 110% sedan starten av deras kontakt. Så alla är överlyckliga och ser nu framemot ett riktigt givande,spännande, utvecklande, roligt och upptäckande år med alla resor som skolan gör med alla elever runt om i Spanien.
På fredagen åkte vi hem till familjen på en fika med de två första resväskorna och träffade Maja ordentligt för första gången. Vi skulle stanna 2 timmar men det blev nästan 6, för vi har alltid så trevligt tillsammans. Sedan på lördagen var vi bjudna hem till familjen igen på Valentinas 7 årskalas. Det blev massor med god mat, snacks, frukt och tårtor. Och vi fick träffa Milas syster med make och barn samt ena brodern. Franciscos syster med make och deras 4 barn kom också, samt farmor och farfar i familjen. Vi pratade och skrattade, Maja kompade mig på piano när familjen ville att jag skulle sjunga lite TACK för hjälpen fina Maja vi hjälpte tjejerna att komma tillrätta i sina rum och berättade vad dom gillar att äta och göra. Vi hade det fantastiskt trevligt. Sedan åkte jag och Roberto hem till oss i Benalmadena med Vanessa igen Vi gick och åt en mysig god middag, sedan vidare hem och tittade på en film och bara myste tillsammans.
Så kom söndagen och på morgonen packade Vanessa ned det sista från sitt rum här i Spanien. Efter det åt vi
frukost tillsammans och gick ned och la oss vid poolen och solade och badade en stund. Det blev lite känslosamt och vi pratade mycket om året som nu ligger framför Vanessa i Spanien.
Jag talade om för henne att vi är trots allt bara 4 timmar bort med flyg, och att hon alltid har oss i ryggen oavsett vad. Vi vill bara att hon ska njuta av allt nytt hon nu kommer att få lära sig och uppleva på så många olika sätt under sin tid i Spanien det här kommande året. Så ta vara på den på bästa möjliga sätt
Det är också viktigt att hon får tid i lugn och ro att acklimatisera sig till familjen, skolan och allt annat nytt nu. Hitta sina nya rutiner och verkligen tänka på sig själv. Så både jag och Roberto har svalt hårt många gånger och pratat på så positivt vi bara kan i stunden då det börjat sjunka in att hon inte ska med oss hem till Sverige igen, och då brände det under ögonlocken kan vi säga. Men vi har velat göra så att överflyttningen ska bli så lugn, skön och positiv som möjligt för Vanessa och hennes värdfamilj
Men tids nog kommer vi åka ner till vår lägenhet och åka och hälsa på Vanessa och dom allihopa. Det känns som att vi lyckades med det jag och Roberto🏼 Och i Mila och Francisco och deras barn har vi funnit nya vänner för livet, det känns så fint
Jag och Roberto är så stolta över den unga fina tjejen Vanessa redan utvecklats till. Så vi förstår redan nu hur mycket mer hon kommer att växa och mogna under sin tid i sitt andra hemland som hon älskar så djupt.
Men vi kommer sakna henne som sjutton. Att inte få se hennes glittrande vackra ögon och det långa rufsiga håret på mornarna när hon kommer upp och kramas 🤗det kommer kännas tomt
Men Vanessa är såååååå VÄRD detta och vi ska göra allt för att hon får det finaste, roligaste och mest minnesrika året i livet. Det är värt varenda krona
Sen att hon själv varit fantastisk sedan i höstas 2018 när hon fick sitt extrajobb. Med att sköta skolan och klara allt där, samtidigt som hon jobbat på sin lediga tid ända fram till de sista dagarna vi åkte till Spanien och sparat precis alla pengarna. Ger en skön extra trygghet för henne personligen
Hon började skolan igår den 2a september och ringde och var lyrisk

Hon trodde först hon skulle hinna träffa oss en extra sista gång igår…
Men det förstod jag och Roberto att hon inte skulle Så vi sa vårt stora hejdå i Söndags efter middagen hos familjen. Och även om tårarna rann och man fick lite svårt att andas. Så såg vi på varandra, skrattade och sa vi ses snart igen, tiden går fort. Sedan tog hon Maja i handen och deras badväskor och gick till Playan för att möta upp fler andra kompisar för ett tidigt kvällsdopp.
Lev nu min vackra, modiga, kloka, varma, snälla, roliga, pålitliga, knasiga, kärleksfulla, begåvade och godhjärtade dotter Jag bär dig alltid i mitt hjärta.
Jag tänker på dig flera gånger per dag, vi hörs på FaceTime och telefon varje dag.
Och du ska minnas att jag står kvar och möter dig när du kommer hem igen. Jag kommer aldrig lämna dig och du vet att du kan prata med mig och övriga familjen om precis ALLT! Så du är aldrig utan din familj, vår trygghet och vår kärlek och omtanke har du alltid vart du än befinner dig🥰
Vanessa Lucia Susanne Toledano BookJag älskar dig nu och för alltid.
Hon trodde först hon skulle hinna träffa oss en extra sista gång igår…
Men det förstod jag och Roberto att hon inte skulle Så vi sa vårt stora hejdå i Söndags efter middagen hos familjen. Och även om tårarna rann och man fick lite svårt att andas. Så såg vi på varandra, skrattade och sa vi ses snart igen, tiden går fort. Sedan tog hon Maja i handen och deras badväskor och gick till Playan för att möta upp fler andra kompisar för ett tidigt kvällsdopp.
Lev nu min vackra, modiga, kloka, varma, snälla, roliga, pålitliga, knasiga, kärleksfulla, begåvade och godhjärtade dotter Jag bär dig alltid i mitt hjärta.
Jag tänker på dig flera gånger per dag, vi hörs på FaceTime och telefon varje dag.
Och du ska minnas att jag står kvar och möter dig när du kommer hem igen. Jag kommer aldrig lämna dig och du vet att du kan prata med mig och övriga familjen om precis ALLT! Så du är aldrig utan din familj, vår trygghet och vår kärlek och omtanke har du alltid vart du än befinner dig🥰
Vanessa Lucia Susanne Toledano BookJag älskar dig nu och för alltid.

Anna! Släpp taget om ungen och låt henne leva. Du kväver henne! Om hon nu ska vara utbytesstudent så ge tusan i att åka dit och klistra dig på. Det är dags för dig att växa upp. Fokusera på Antonio istället, det behövs.
Citera
2019-09-04, 20:51
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Anna! Släpp taget om ungen och låt henne leva. Du kväver henne! Om hon nu ska vara utbytesstudent så ge tusan i att åka dit och klistra dig på. Det är dags för dig att växa upp. Fokusera på Antonio istället, det behövs.
Word!!! Det kan också vara Lazy F som ”fuckat up” senast. Snart borde fallet med grov stöld och narkotikabrott (som resulterade i husrannsakan) gå vidare.
Jag tänker försöka bevaka FUP:en
Citera
2019-09-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Word!!! Det kan också vara Lazy F som ”fuckat up” senast. Snart borde fallet med grov stöld och narkotikabrott (som resulterade i husrannsakan) gå vidare.
Jag tänker försöka bevaka FUP:en

Ja gör det, vilken tingsrätt är det? skall också försöka ha koll.

Vilka tingsrätter har anna o felicia dömts i förut?
Citera
2019-09-04, 22:33
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Ja gör det, vilken tingsrätt är det? skall också försöka ha koll.

Vilka tingsrätter har anna o felicia dömts i förut?
Gissningsvis Solna, överklagat till Svea Hovrätt.
Citera
2019-09-04, 23:01
Medlem
Att Vanessa "fick" flytta tycker ingen här inne att stödjer det att Anna Book själv misshandlat sin dotter när armen gick sönder och Anna Book strax därefter filmade sig själv på psyk..?
Men NEJ INTE DÅ och djävla skitsnackerska jag är.
Vad skall man egentligen ha för bevis?

Jag läser det nu och då i olika trådar att folk blir dissade för sina påståenden. Men vad skall man "bevisa" här inne?
Citera
2019-09-04, 23:06
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Att Vanessa "fick" flytta tycker ingen här inne att stödjer det att Anna Book själv misshandlat sin dotter när armen gick sönder och Anna Book strax därefter filmade sig själv på psyk..?

Jag läser det nu och då i olika trådar att folk blir dissade för sina påståenden. Men vad skall man "bevisa" här inne?

Jag tycker att V verkar må bra ?
F och A verkar dock inte lika harmoniska .
Citera
2019-09-04, 23:27
Medlem
Jag har missat alla bilder från lägenheten den här veckan. Jag har faktiskt inte sett ett enda foto från balkongen men jag har inte följt henne noga. Men visst har ni andra sett bilderna?

För de har väl bott i sin alldeles egen lägenhet där bara de och ingen annan varit de sista 20 åren.
Citera
2019-09-05, 00:04
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Jag har missat alla bilder från lägenheten den här veckan. Jag har faktiskt inte sett ett enda foto från balkongen men jag har inte följt henne noga. Men visst har ni andra sett bilderna?

För de har väl bott i sin alldeles egen lägenhet där bara de och ingen annan varit de sista 20 åren.

Jag såg en liten filmsnutt fr balkongen .. men kan lika gärna vara ett gammalt klipp .
Citera
2019-09-05, 05:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette

Jag tror det råder lite förvirring och osäkerhet kring vad som egentligen hände även om det lät konstigt att hon blev skadad i en boll-lek och därför råder nog försiktighet kring uttalanden kring detta i tråden.
Det vi vet sedan tidigare är att dottern har haft det tufft med familjen. Anna skällde på henne i en livesändning för att hon hade bakat osv vilket gör att man ana att relationen mellan Anna och dottern är spänd.
I de senaste inläggen ser vi dock tydligt hur Anna styr och domderar genom sina uttlanden.
I grunden mellan raderna ser vi att hon kräver tacksamhet och full kontroll vilket förstås ger dottern skuldkänslor och gör att den naturliga frigörelsesprocessen avbryts och förstörs. Detta gör att relationen mellan dem blir mycket spänd och kan förvärras allt mer med åren. Allt kan bli ett bakslag precis som det hände med Anna Wahlgren vilkens barn nu hatar henne för att hon har förstört deras barndom om man får tro boken som ena barnet skrev.
Barn måste få genomgå en naturlig frigörelseprocess från sina föräldrar utan att bli skuldbelagda och hållas fast i mentala koppel.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-09-05 kl. 06:00.
Citera
2019-09-05, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tror det råder lite förvirring och osäkerhet kring vad som egentligen hände även om det lät konstigt att hon blev skadad i en boll-lek och därför råder nog försiktighet kring uttalanden kring detta i tråden.
Det vi vet sedan tidigare är att dottern har haft det tufft med familjen. Anna skällde på henne i en livesändning för att hon hade bakat osv vilket gör att man ana att relationen mellan Anna och dottern är spänd.
I de senaste inläggen ser vi dock tydligt hur Anna styr och domderar genom sina uttlanden.
I grunden mellan raderna ser vi att hon kräver tacksamhet och full kontroll vilket förstås ger dottern skuldkänslor och gör att den naturliga frigörelsesprocessen avbryts och förstörs. Detta gör att relationen mellan dem blir mycket spänd och kan förvärras allt mer med åren. Allt kan bli ett bakslag precis som det hände med Anna Wahlgren vilkens barn nu hatar henne för att hon har förstört deras barndom om man får tro boken som ena barnet skrev.
Barn måste få genomgå en naturlig frigörelseprocess från sina föräldrar utan att bli skuldbelagda och hållas fast i mentala koppel.

Håller helt med dig, enl de tidigare grannar i Solna så var det ofta bråk hos familjen vid ett tillfälle så livade även Anna och man hörde hur högt de skrek åt varandra. Mycket talar för att de inte får frigöra sig då Lazy F ännu bor hemma och snart 30år likaså när det har varit klassresa så har Anna ofta åkt med ( finns på hennes insta några år tillbaka )
När de flyttade från Solna hade de övriga boende på gården fest då? Någon som vet, jag hade utan tvekan ställt i ordning en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in