2019-09-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
En ren gissning som jag tror inte ligger långt från sanningen.
Telefonavlyssning. HD kanske sätter press på SD att avslöja allt. SD ger uttryck för att om han avslöjas kommer han att ta med barnen in i döden för att de inte ska behöva lida. Det kan vara tillräckligt.

Det fanns väl alla skäl i världen å avvakta tills barnen dragit iväg till plugget.
Om dom nu va där överhuvudtaget.
Citera
2019-09-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, verkligen; de fullkomligt strålar ju av lycka! - Och den här dagen får SD t.o.m. fotografera sin mysiga bögbro:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc50b378-5d10-43f6-955a-a6c957e2e0b5.jpg
https://coord.info/GLVRHWFF
Här avstod han visst från att sprida lite allmänbildning som han annars yrar om är så viktigt för pöbeln:*
Undrar f.ö. om han inte har stavat "knallar" fel - eller om han möjligen vill ge läsaren en ledtråd?

Den andra bron han fotade denna dag - 4 dagar före mordet på LW - är föremål för dagens myst samt väcker frågan huruvida mordet redan här kan ha börjat planeras:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4eb352e2-ff62-4905-961c-8a06f0238d9c.jpg

*

Oj fyra dagar före mordet skrev han detta!!
Är det bara jag som undrar vad han menar med det dumpade dököttet?
Och sorgen han känner över de 22 år han ändå trivts där och vad är det för sanning han söker innan han dör?
Och wigen verkar han knappt märkt eller undvikit eller hur man ska tänka om det han skrivit?
Får verkligen en känsla av att något inte är som det ska riktigt.
Citera
2019-09-04, 22:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag det är definitivt den uppfattning jag fått. Givetvis skall jag kolla upp det ordentligt nu.

Min uppfattning om val av insatsstyrka, genomförande och tidpunkt kvarstår oavsett.
Säg varför skulle Remark ändra sin herrans långt bort ifrån horisonten uppfattning om våra rättsvårdande myndigheter. Det är inte första gången du inte vet vad du talar om och "din uppfattning står kvar".
"Din uppfattning är alltså att SD försökte hålla sig gömd/undan från polisen i sitt eget hem? Med barnen knäpptysta under sängen eller i garderoben kanske?
Citera
2019-09-04, 22:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj fyra dagar före mordet skrev han detta!!
Är det bara jag som undrar vad han menar med det dumpade dököttet?
Och sorgen han känner över de 22 år han ändå trivts där och vad är det för sanning han söker innan han dör?
Och wigen verkar han knappt märkt eller undvikit eller hur man ska tänka om det han skrivit?
Får verkligen en känsla av att något inte är som det ska riktigt.
"Favoritbron är den nordligaste av de man får besöka. och det vore intressant att få veta den absoluta sanningen innan jag dör."

- Vad hjärtat är fullt av talar munnen?
Citera
2019-09-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är väl just i sådana här situationer man brukar säga att det är svårt att veta om man skall skratta eller gråta. Eller kanske skrikgråta som Mats Alm gjorde i TV.

Vet någon förresten om Leif GW Persson har uttalat sig efter den här senaste händelseutvecklingen, han verkar ju enligt tidigare uttalanden ha rätt bra insyn i ärendet. Minns att han i juni 2018 sade att det med 70-80 procent sannolikhet var SD som var gärningsmannen, men undrar vad han säger nu när man har höjt misstankarna till "sannolika skäl"?
Inget uttalande ännu från GW när han är med i TV4 på söndagsförmiddagen förra söndagen och inget i expressen ännu heller.
Citera
2019-09-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Barnen var upp över öronen involverade i gripandet och är svårt traumatiserade efter det. Det hade polisen kunnat sköta snyggare.
Lägg ansvaret för barnens välmående på deras föräldrar istället... Hade de inte varit så egoistiskt självupptagna och inte satt sig själva före barnens välmående hade de aldrig hamnat i denna situation ..
Senast redigerad av Osamaj 2019-09-04 kl. 22:22.
Citera
2019-09-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Säg varför skulle Remark ändra sin herrans långt bort ifrån horisonten uppfattning om våra rättsvårdande myndigheter. Det är inte första gången du inte vet vad du talar om och "din uppfattning står kvar".
"Din uppfattning är alltså att SD försökte hålla sig gömd/undan från polisen i sitt eget hem? Med barnen knäpptysta under sängen eller i garderoben kanske?

Kan dramastefan varit i luven med Hållan och han skrämmer henne för att hon ska hålla tyst och hon hysterisk ringde polisen. Typ?
Hoppas bara det inte ingick i hans plan...
Citera
2019-09-04, 22:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja måhända i ett sånt fall/utifrån såna premisser. Men tycker att det nog bara då skulle öka risken för att någon kom till skada genom stormning/inbrytning. Och genom att först skrika ut närvaron medelst megafon.
Sånt borde väl kunna stressa upp en labil person med tankar på att göra sig själv/andra illa?

Tror då (betydligt) mer på 'uppvisningsskälet'.
Men det där har vi nog debatterat tidigare. Polerna är där de är. Iaf tills vidare.

Okidok, här bjuds det på omvänd slutledning i den högre skolan.👍 Så polisen känner oro över hur SD ska reagera om hans hus blir omringat av k-pistbeväpnade robocops så därför åker de dit och omringar hans hus och stormar sedan pga att de har omringat det.
För säkerhets skull. Ja har de våldsmonopol så har de väl även tolkningsdito.
Fingertoppskänslan är inte alltid den bästa, tänker på fallet med med Eric Torell.
Citera
2019-09-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Favoritbron är den nordligaste av de man får besöka. och det vore intressant att få veta den absoluta sanningen innan jag dör."

- Vad hjärtat är fullt av talar munnen?

Jag tror inte han syftade på att han sökte sanningen av eller om någon bro.
Han talar i gåtor men jag tror det var något extra jobbigt läge alla fall..
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-04 kl. 22:23.
Citera
2019-09-04, 22:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det är DU som ska!
De kan sökt honom flera dagar utan att lyckas för att endast ställa några frågor, under tiden kan de dessutom fått klartecken att gripa honom. Ska man behöva förklara allt för dig eller?

Varför skulle utredarna vilja ställa några frågor innan gripandet, när de kan ställa dom i samband med förhöret efter gripandet?
Citera
2019-09-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Exakt. Där har du anledningen till
Insatsstyrkan, tror jag
En polis hade skyddsväst på sig också under häktningsförhandlingen mot SD rapporterade media om.
Han kanske var våldsam eller hotade någon, eller självmordsbenägen eller ville skada någon eller sig själv, därav insatsstyrkan.
Citera
2019-09-04, 22:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det liksom ingår i diskussionerna här att man verifierar uppgifter. Det handlar om att öka sin trovärdighet. Om man griper saker ur luften så får du också vara beredd att inte någon kommer tro dina uppgifter framöver..

Nu är i alla fall mannen häktad då insatsstyrka grep honom 06.00 på morgonen. Efter ett beslut om anhållan två timmar tidigare. Några dagar senare grep man hans ex. Och HENNE ringde man inte och förvarnade - trots att hon är skäligen misstänkt och inte på sannolika skäl. Mycket märkligt.
Det smarta bryr sig inte om sånt trams som att det ska vara trovärdigt.,
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-04 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in