Citat:
Nej, de tog beslutet på måndagseftermiddag när de fått svar från NFC enligt media, så att de skulle ha sökt efter MGM i flera dagar är inte sant och strider dessutom mot allt sunt förnuft, polis och åklagare har haft järnkoll på MGM, de besked de fick från NFC kom inte som en blixt från en klar himmel.
Insatsstyrkan användes som ett psykologiskt vapen helt enkelt och de sket fullkomligt i om ungarna blev traumatiserade eller inte, det var liksom inte deras syfte med gripandet att se till att ungarna inte tog någon skada.
Insatsstyrkan användes som ett psykologiskt vapen helt enkelt och de sket fullkomligt i om ungarna blev traumatiserade eller inte, det var liksom inte deras syfte med gripandet att se till att ungarna inte tog någon skada.
Ja. Ingen av oss vet ju faktiskt vad anledningen/anledningarna var till slag på den stora trumman. Men jag tänker så här: Ponera att de hade skickat två vanliga konstaplar dit, och det gått åt helvete allting; då hade nog många reagerat kraftigt på det och undrat "varför slog de inte på den stora trumman istället för?!"
Kanske risken för att något skulle gå snett med ett vanligt ingripande ansågs vara ganska liten. Men åklagaren ville ändå ta det säkra före det osäkra efter all tidigare negativ publicitet.
Citat:
Ja, visst är det hemskt att jag har en åsikt och ett fritt tänkande. Borde rätta in mig i ledet va?
Pundarteorin håller jag fortfarande som en av det mer trolig, om vi nu bortser från senaste veckans händelser. Men vad ni tycker om det, betyder väldigt lite för mig. Skrev att jag hade svårt att tro att det är LW ensamt som skriker så pass, men nu med HD i bilden så kanske det ljusnar?! (Har väldigt svårt att se den händelsekedja som ger detta katastrofala resultat).
Sen att SH.Holms skriver som hen gör och överdramatiserar med stora ord, det filtrerar jag i alla fall bort. Men att jag skulle smutskastat LW som hen beskriver tycker jag var tråkigt. Jag vet (fått höra) tråkiga saker, men det är inget som borde/ska leda till ett mord, även om det finns en motivbild där, så tycker jag den redan återspeglas i LW och SD:s förhållande och inte behöver exponeras här.
Pundarteorin håller jag fortfarande som en av det mer trolig, om vi nu bortser från senaste veckans händelser. Men vad ni tycker om det, betyder väldigt lite för mig. Skrev att jag hade svårt att tro att det är LW ensamt som skriker så pass, men nu med HD i bilden så kanske det ljusnar?! (Har väldigt svårt att se den händelsekedja som ger detta katastrofala resultat).
Sen att SH.Holms skriver som hen gör och överdramatiserar med stora ord, det filtrerar jag i alla fall bort. Men att jag skulle smutskastat LW som hen beskriver tycker jag var tråkigt. Jag vet (fått höra) tråkiga saker, men det är inget som borde/ska leda till ett mord, även om det finns en motivbild där, så tycker jag den redan återspeglas i LW och SD:s förhållande och inte behöver exponeras här.
Eftersom du hakat upp dig på det där skriket: Hur förklarar du det med din pundarteori?