2019-09-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej tyvärr men jag har läst det!

Aha - de kanske ringde honom för att säga att han är anhållen och sen skickade de insatsstyrkan som skriker "Surpriseeeee!". Skulle inte tro det. Ursäkta ironin - men det finns inte på kartan att de försöker nå honom först, anhålla honom i hans frånvaro och sen skicka insatsstyrka. Möjligen skrev nån fel i någon tidning som du råkade läsa och de har nu raderat det. Men fel är det med all säkerhet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

Den anhållne mannen är samme man som tidigare varit misstänkt för mordet.
Han greps av insatsstyrkan i sitt hem vid 06-tiden på tisdagsmorgonen.
– Han anhölls i sin frånvaro och greps ett par timmar senare. Det hela gick relativt lugnt till, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen.
Citera
2019-09-04, 19:22
Medlem
T34Panzers avatar
P
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, visst är det hemskt att jag har en åsikt och ett fritt tänkande. Borde rätta in mig i ledet va?

Pundarteorin håller jag fortfarande som en av det mer trolig, om vi nu bortser från senaste veckans händelser. Men vad ni tycker om det, betyder väldigt lite för mig. Skrev att jag hade svårt att tro att det är LW ensamt som skriker så pass, men nu med HD i bilden så kanske det ljusnar?! (Har väldigt svårt att se den händelsekedja som ger detta katastrofala resultat).

Sen att SH.Holms skriver som hen gör och överdramatiserar med stora ord, det filtrerar jag i alla fall bort. Men att jag skulle smutskastat LW som hen beskriver tycker jag var tråkigt. Jag vet (fått höra) tråkiga saker, men det är inget som borde/ska leda till ett mord, även om det finns en motivbild där, så tycker jag den redan återspeglas i LW och SD:s förhållande och inte behöver exponeras här.

Ja du får ha din åsikt. Men hur får du ens ihop det fetade? Fullständigt motsägelsefullt.

Men glöm inte att hålla ett öga...och ett öra eller två...på verklighten också.

Dina båda vänner sitter just nu häktade. På olika misstankegrader dock, men trots allt är det ett obestridligt faktum.

Anser du att utredningsgruppen med FU-ledare Hiding i spetsen är helt ute och cyklar?

Sitter du inne med någon information som helt förändrar gärningsbeskrivningen?

Öm så är fallet så tycker jag att du borde höra av dej till dom och berätta detta för dom.

Om inte annat för Stefan och Hannas skull.

Om du nu Hanna blir blir häktad även hon på den högre misstankegraden på lördag - tror du fortfarande då att din ”pundarteori” är mer sannolik?
Citera
2019-09-04, 19:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har letat i massor av artiklar som avhandlar just hämtningen med insatsstyrka. Inte någonstans överhuvudtaget står det att den föregicks av någon från polisen som försökt nå honom innan. Dessutom låter det osannolikt.

Det finns inga artiklar om att MGM skulle varit kallad innan, det faller ju på sin egen orimlighet, fria fantasier helt enkelt, eller önsketänkande.
Citera
2019-09-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Strålande! Du hittade artikeln som jag syftade på i mitt senaste inlägg till Blessedfruit.

Ja, visst är SD:s beteende mer än konstigt. Vilken oskyldig person väljer att vid ett polisförhör inte lägga fram allt (även egna teorier) när ens vän är försvunnen? Det går inte ihop.

Nu tror jag att SD är skyldig så min teori spricker redan där men: Om han är oskyldig kan jag bara se en orsak, det är någon han vill skydda som han misstänker. Någon som för honom är viktigare att skydda än att mordet blir löst.

Edit: ser att det var det Blessedfruit var inne på också, ännu ett resonemang i tråden som blivit till en loop alltså. Svårt att hålla fokus i tråden nu när den växer så snabbt, som fler påtalat.
Senast redigerad av Zymbal 2019-09-04 kl. 19:31.
Citera
2019-09-04, 19:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Aha - de kanske ringde honom för att säga att han är anhållen och sen skickade de insatsstyrkan som skriker "Surpriseeeee!". Skulle inte tro det. Ursäkta ironin - men det finns inte på kartan att de försöker nå honom först, anhålla honom i hans frånvaro och sen skicka insatsstyrka. Möjligen skrev nån fel i någon tidning som du råkade läsa och de har nu raderat det. Men fel är det med all säkerhet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

– Han anhölls i sin frånvaro och greps ett par timmar senare. Det hela gick relativt lugnt till, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen.

Det är ju så det går till, sitter han i finkan redan så är det inget problem annars blir MGM anhållen i sin frånvaro, de anhöll ju honom klockan 04:00 om artikeln är sannfärdig, två timmar senare så hämtar dom honom hur många gånger hinner man söka honom på två timmar, dessutom innan gryning.
Citera
2019-09-04, 19:28
Medlem
Citat:

Du kan vara hur ironisk du vill. Jag har läst det, men självklart vet inte media allt heller.
Har de sökt hohom kan både HD och SD blivit nojjiga. De kan kommit ihop sig som stressade människor ofta gör, eller HD hotat med att berätta allt för hon inte orkar mer och SD kan ha hotat med att han skaffat vapen och tänker döda både barnen och sig själva om hon inte är tyst.
Vi har inte alla kort på hand om vad som hände innan och varför det blev såhär!
Använd ditt huvud förnuftigt, det handlar om en misstänkt farlig mördare och då är det inte lämpligt att fjanta bara för att man kan!
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-04 kl. 19:32.
Citera
2019-09-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju så det går till, sitter han i finkan redan så är det inget problem annars blir MGM anhållen i sin frånvaro, de anhöll ju honom klockan 04:00 om artikeln är sannfärdig, två timmar senare så hämtar dom honom hur många gånger hinner man söka honom på två timmar, dessutom innan gryning.
För att fortsätta ditt inlägg så gör man morgonräder just för att ta brottslingen på sängen. Man annonserar inte direkt.
Citera
2019-09-04, 19:30
Medlem
Citat:
Du kan vara hur ironisk du vill. Jag har löst det, men självklart vet inte media allt heller.
Har de sökt hohom kan både HD och SD blivit nojjiga. De kan kommit ihop sig som stressade människor är eller HD hotat med att berätta allt för hon inte orkar mer och SD kan ha hotat med att han skaffat vapen och tänker döda både barnen och sig själva om hon inte är tyst.
Vi har inte alla kort på hand om vad som hände innan och varför det blev såhär!
Använd ditt huvud förnuftigt, det handlar om en misstänkt farlig mördare och då är det inte lämpligt att fjanta bara för att man kan!
Och just DÄRFÖR ringer man inte och förvarnar och "ber" honom komma in. Det är DU som måste tänka till lite här.
Citera
2019-09-04, 19:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
För att fortsätta ditt inlägg så gör man morgonräder just för att ta brottslingen på sängen. Man annonserar inte direkt.

För bästa effekt så undviks all form av annonsering, grundtanken är ju att den misstänkte ska pissa på sig av ren skräck och vara lagom mör och foglig till kommande förhör.

Stackars ungar, de lär få gå i terapi ett bra tag efter den här veckan.
Citera
2019-09-04, 19:34
Avslutad
Citat:
Visst har det förekommit resning och dömda senare friats. Men nu talar vi om en förundersökning.
En oskyldig person bör inte vara det minsta stressad i det läget utan förlita sig på rättsväsendet och särskilt vetskapen att vara just oskyldig, inte sant?

Att bli frihetsberövad är väldigt traumatiskt och stressande även om man är oskyldig, man känner nog inte mycket till förtroende för rättsväsendet då.
Citera
2019-09-04, 19:34
Medlem
Citat:
Och just DÄRFÖR ringer man inte och förvarnar och "ber" honom komma in. Det är DU som måste tänka till lite här.

Nej det är DU som ska!
De kan sökt honom flera dagar utan att lyckas för att endast ställa några frågor, under tiden kan de dessutom fått klartecken att gripa honom. Ska man behöva förklara allt för dig eller?
Citera
2019-09-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För bästa effekt så undviks all form av annonsering, grundtanken är ju att den misstänkte ska pissa på sig av ren skräck och vara lagom mör och foglig till kommande förhör.

Stackars ungar, de lär få gå i terapi ett bra tag efter den här veckan.
OM de var hemma. Vet vi det?
Blir lika traumatiskt när de inser att han och mamma blir inlåsta under en lång tid. Stackars barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in