2019-09-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
SD:s fb var öppen en tid efter mordet..Jag var själv inne och tittade på hans sidor för att få en bild av vem han var..
Tack då stämde minnet denna gången
Citera
2019-09-04, 17:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom Region Örebro Län stod som arrangör och har finansierat projektet med de 4 turistdestinationerna så kräver dem en projektsammanfattning och ekonomisk redovisning för pengarna de lagt i projektet. Om arrangörsgruppen har skött sig finns denna redovisning att hämta hos Region Örebro som är en offentlig verksamhet och tvingade att lämna ut begärda handlingar. Inte en chans att en GeoTour skulle vara sekretessbelagd.

Jag har svårt att tro att projektet enbart bidrogs med 50 000 kr för att få använda namnet GeoTour. Det bör handla om mycket mer pengar än så som regionen har finansierat till en Geo-förening eller ett tillfälligt event-AB.

Om någon har projektredovisningen och inte vill dela den i tråden så går det bra med pm. Jag kommer att ta kontakt med Region Örebro och luska vidare om det här. Jag tycker det osar...

---------------------------
Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916

Det här kan visa sig vara ett bra exempel på att vad man förlorar på gungorna får man ta igen på karusellen. Eller hur det nu blir. Man ger pengar till några som tar geocaching på en nypa för stort allvar, och vips får man sätta insatsstyrkan på benen. Man utser springare till nåt och sen får man utse ngn annan. Hur var det, hade den där Flack upphört med sina kupletter? Kan man f.ö. med säkerhet säga om det är örebroare han skojar med eller om hans trettionåt år på scenen i själva verket cementerat eller frisyrgeléat en viss mentalitet som inte går bort? För det var väl inte med i insikt om detta som han slutade? Inte ens sökhundarna verkar ta saker på fullt allvar in Örebro. (Inget ont om flack annars iofs...).

Lite autentiska människor (och hundar) kunde ju vara bra att använda till saker, men de är kanske upptagna med annat?
Citera
2019-09-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom du inte vet har en blekaste hur ett gripande av en ostraffad obeväpnad man går till så ska du nog inte sjunga dennas krigsliknande stormnings väl.

Ingen kom till skada upprepar du igen utan att veta ett skit om hur barnen tog det när deras trygga hem brutalt stormas och pappa grips. Det brukar man tillse är din ignoranta gissning Remark

Lägger med denna utmärkta beskrivning i vad barnen fått utstå:

SD hade kunnat inställt sig på polisstationen som han uppenbarligen uppmanats till ett flertal gånger under måndagen. Enligt vad polisen uppgett.
Vad som alternativt gäller är att polisen tar in honom medels tvångsmedel. Det stod säkert tydligt på kallelsen om inställelsen.
Varför valde han att ha kvar barnen hemma???

Åklagaren hade beslutat sig för att häkta SD på sannolika skäl för mord på LW. Det var den information som förelåg inför inhämtningen. Hur skulle polisen kunna utgå från att SD var obeväpnad? Eller veta hur han dels reagerat vid kallelsen eller skulle reagera vid själva hämtningen, menar du? Eller om han var desperat och skulle använda sig av barnen på något sätt? Skulle dom chansa, menar du?
Dom är skyldiga att gardera sig för alla tänkbara situationer för att kunna genomföra sin uppgift.
------------------------------------------
Förhoppningvis sov barnen vid tillslaget och vaknade på övervåning men inte direkt involverades. Jag vet inte om polisen har med sig utbildad person som direkt ser till barnen. Men det tror jag.
Självklart är jag medveten om vilken traumatisk chockartad upplevelse det var för barnen oavsett, men jag valde att inte gå djupare in i det.

Nu släpper jag detta.
Citera
2019-09-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tja vittne som sent insett sig ha sett mordet, vittne som till slut kommit på sig ha sett den häktade nära mordplatsen. Just att det är påkommet i relativ nutid gör ju att vitten kan ifrågasättas. Kommer att manglas av försvaret. Allt som inbegriper en jävsituation kommer att falla bort.

Lisbet Palmes ord, -"det ser man ju vem som är alkoholist" så var hennes vittnesuppgifter inte värda vatten mer, det ska vi ha i minne. Det här blir (om) ingen vanlig domstolsförhandling utan detta blir historiskt och mycket prestigefyllt.

Ja handlar det om vittnesuppgifter som kommit in först nu/nyss så kan nog värdet ifrågasättas. Men självklart avgörs det av omständigheterna, hur väl uppgifterna kan matchas mot kända/kontrollerbara fakta etc.
Eller kanske har de gjort en line-up innehållandes SD och fått höra: "Ja det ser man ju vem som har grisögon".😶
Citera
2019-09-04, 18:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD hade kunnat inställt sig på polisstationen som han uppenbarligen uppmanats till ett flertal gånger under måndagen. Enligt vad polisen uppgett.
Vad som alternativt gäller är att polisen tar in honom medels tvångsmedel. Det stod säkert tydligt på kallelsen om inställelsen.

Åklagaren hade beslutat sig för att häkta SD på sannolika skäl för mord på LW. Det var den information som förelåg inför inhämtningen. Hur skulle polisen kunna utgå från att SD var obeväpnad? Eller veta hur han dels reagerat vid kallelsen eller skulle reagera vid själva hämtningen, menar du? Eller om han var desperat och skulle använda sig av barnen på något sätt? Skulle dom chansa, menar du?
Dom är skyldiga att gardera sig för alla tänkbara situationer för att kunna genomföra sin uppgift.
Förhoppningvis sov barnen vid tillslaget och vaknade på övervåning men inte direkt involverades. Jag vet inte om polisen har med sig utbildad person som direkt ser till barnen. Men det tror jag.
Självklart är jag medveten om vilken traumatisk chockartad upplevelse det var för barnen oavsett, men jag valde att inte gå djupare in i det.

Nu släpper jag detta.

Ursäkta mig, kan du länka till någon källa där det står att han fått uppmaningar att inställa sig och vägrat?

MGM hade ingen som helst aning om att de var något på spåren, tror du på fullt allvar att de ens försökte nå honom under kvällen?
Citera
2019-09-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför tänker du att hon måste vara av hårdare virke om hon är skyldig?
Av det vi vet om hennes humör hittils tänker jag snarare att hon är kaotisk när sanningen dras åt runt halsen likt en snara? Polisen bör nog sett hela hennes känsloregister nu tänker jag, fast det kanske är just det du menar, att vara av starkt hårt virke?

Det tror jag med. Om den i tråden uppgivna medicineringen HD har/haft tyder det snarare på en sorts skörhet.
Citera
2019-09-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu släpper jag detta.
Öhhh, va? Att dom sökt honom, betyder inte att dom haft kontakt?!
Polisen går inte gärna ut och säger "Vi ska gripa dig". Det polisen gick ut med betyder INTE att dom haft kontakt med honom och förmedlat att han ska inställa sig.
Citera
2019-09-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det tror jag med. Om den i tråden uppgivna medicineringen HD har/haft tyder det snarare på en sorts skörhet.
Vad är det för medicinering HD påstås ha stått på?
Citera
2019-09-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ursäkta mig, kan du länka till någon källa där det står att han fått uppmaningar att inställa sig och vägrat?

MGM hade ingen som helst aning om att de var något på spåren, tror du på fullt allvar att de ens försökte nå honom under kvällen?

Jag det är definitivt den uppfattning jag fått. Givetvis skall jag kolla upp det ordentligt nu.

Min uppfattning om val av insatsstyrka, genomförande och tidpunkt kvarstår oavsett.
Citera
2019-09-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kontot EGT har varit väldigt beskyddande mot SD och HD från start. Idogt jobbande på att framföra teorier som INTE pekade mot #TeamDavidsson

Glömmer inte EGTs ”pundarteori” - som hen dessutom vidhöll i ett flertal inlägg

Glömmer heller inte Holmes inlägg. EGT har ju varit tydlig med sina åsikter....

Ja, visst är det hemskt att jag har en åsikt och ett fritt tänkande. Borde rätta in mig i ledet va?

Pundarteorin håller jag fortfarande som en av det mer trolig, om vi nu bortser från senaste veckans händelser. Men vad ni tycker om det, betyder väldigt lite för mig. Skrev att jag hade svårt att tro att det är LW ensamt som skriker så pass, men nu med HD i bilden så kanske det ljusnar?! (Har väldigt svårt att se den händelsekedja som ger detta katastrofala resultat).

Sen att SH.Holms skriver som hen gör och överdramatiserar med stora ord, det filtrerar jag i alla fall bort. Men att jag skulle smutskastat LW som hen beskriver tycker jag var tråkigt. Jag vet (fått höra) tråkiga saker, men det är inget som borde/ska leda till ett mord, även om det finns en motivbild där, så tycker jag den redan återspeglas i LW och SD:s förhållande och inte behöver exponeras här.
Citera
2019-09-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Det undrar jag verkligen om han fått. I så fall hade han ju självklart inte varit hemma om han skitit i någon uppmaning från polisen. Detta handlar nog också om skrämseleffekt, att "nu är det allvar". Man skickar inte insatsstyrkan bara för att någon inte kommer in på polisens vänliga uppmaning. Möjligen skickar man en målad bil med ett par poliser. Inte mer. Här ville de uppenbarligen ta till storsläggan - och en sån här insats är ju dessutom noga planerad.
Citera
2019-09-04, 18:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
SD:s fb var öppen en tid efter mordet..Jag var själv inne och tittade på hans sidor för att få en bild av vem han var..

Tack för det! Då har vi även det klarlagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in