2019-09-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
Att bli frihetsberövad är väldigt traumatiskt och stressande även om man är oskyldig, man känner nog inte mycket till förtroende för rättsväsendet då.

Jo visst men jag tror man vet om
att man är oskyldig och samarbetar istället och förstår allvaret, även om man är just oskyldig.
Citera
2019-09-04, 19:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det är DU som ska!
De kan sökt honom flera dagar utan att lyckas för att endast ställa några frågor, under tiden kan de dessutom fått klartecken att gripa honom. Ska man behöva förklara allt för dig eller?

Men för i helvete, de anhöll honom tidigt på morgonen, läs artikeln du fick länkad av picasso2.
Citera
2019-09-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det är DU som ska!
De kan sökt honom flera dagar utan att lyckas för att endast ställa några frågor, under tiden kan de dessutom fått klartecken att gripa honom. Ska man behöva förklara allt för dig eller?
Du påstår saker stenhårt utan minsta belägg. Vill du bli trodd får du allt verifiera det, eftersom du verkar vara den enda som läst det. Icke trovärdigt alltså.
Citera
2019-09-04, 19:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men för i helvete, de anhöll honom tidigt på morgonen, läs artikeln du fick länkad av picasso2.
Gjorde du? Den är låst...
Citera
2019-09-04, 19:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM de var hemma. Vet vi det?
Blir lika traumatiskt när de inser att han och mamma blir inlåsta under en lång tid. Stackars barn.

Enligt två källor här i tråden så var de hemma hos MGM när han hämtades, fan vet var de var när MGK hämtades, helt djävla sjukt för döttrarna.
Citera
2019-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Jag VET att der var tidigt på morgonen! Är du full eller vad är det med dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ber om ursäkt. Jag har plus, märker aldrig om artikeln är låst. Men jag citerade det viktiga.
Litet till citat från artikeln:

Nu har han mannen frihetsberövats igen och anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord, den högre misstankegraden.
– Åklagaren har gjort bedömningen att misstankarna mot honom har stärkts under utredningens gång. Vad man bygger detta på kan jag inte kommentera i nuläget, säger Stefan Dangardt.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Har läst den när den var öppen så jag kände igen citatet i inlägget.
Citera
2019-09-04, 19:41
Medlem
Citat:
Du påstår saker stenhårt utan minsta belägg. Vill du bli trodd får du allt verifiera det, eftersom du verkar vara den enda som läst det. Icke trovärdigt alltså.

Aha det är därför du ska tvinga mig att leta efter något bara för att du inte vill tro mig! Försök du bara, du får leta själv om du är så jäkla intresserad!
Skiter fullständigt i om du anser mig betrodd eller inte, din pajas!
Citera
2019-09-04, 19:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ah, ok. Först skall åtal väckas, och då skall förundersökningen vara klar. Därefter skall förhandlingsdatum sättas. Det innebär att sal ska bokas, alla advokater, åklagare, domare etc skall kunna vara på förhandlingen och därmed ha ett "ledigt" datum. Sånt tar lite tid. Utöver det får man räkna med ett antal dagar till förhandlingar. När förhandlingen är avslutad så tar det oftast 14 dgr tills domen meddelas.

Precis! Det är en process bara i sig att få alla bitar på plats. Jag hoppas nu att allt går vägen, att FU är välunderbyggd och att Hiding är taggad :-) Att alla bitar faller på plats - så att LW äntligen får lite rättvisa och hennes anhöriga och vänner kan få gå vidare och lite mer ro i själen.
Citera
2019-09-04, 19:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Har läst den när den var öppen så jag kände igen citatet i inlägget.
Du har bättre minne än jag, jag har läst de flesta artiklar jag sett i media och önskar jag mindes dom verbatim... tyvärr har jag också ett vagt minne av att ha läst att han kontaktades ett par gånger innan inbrytningen. Men det kan naturligtvis vara falska minnen, det är mycket sorl i tråden.
Citera
2019-09-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Barnen var upp över öronen involverade i gripandet och är svårt traumatiserade efter det. Det hade polisen kunnat sköta snyggare.

Den skuggan faller allena på SD. Det är en s.k. vuxen ”man” vi talar om här. Svenska rättsväsendet skall inte behöva sitta barnvakt.

Om nu både SD och HD är skyldiga kan man verkligen undra hur de tänkte. Fanns barnen aldrig med i deras sinnesbild? Är de inte mer värda än någon slags hämnd? Vedergällning? Svartsjuka? Förlorad makt? Förlorat ansikte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in