2019-09-04, 13:55
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Strålande! Du hittade artikeln som jag syftade på i mitt senaste inlägg till Blessedfruit.

Ja, visst är SD:s beteende mer än konstigt. Vilken oskyldig person väljer att vid ett polisförhör inte lägga fram allt (även egna teorier) när ens vän är försvunnen? Det går inte ihop.
Det jag var ute efter var att den där teorin skulle gå ut på att någon annan hade gjort det, att det var HD och att han har hållit på det till dess han behövde det, dvs nu. Möjligen ingen bra teori, men en möjlig teori. Det skulle till och med kunna vara huvudorsaken till varför HD plötsligt seglar upp som mordmisstänkt, att SD har angivit henne. Just nu känns allt möjligt.
Citera
2019-09-04, 14:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å där är vi överens, Fröken

Det som möjligen skulle leda till separata rättegångar är om HDs åtal
skulle gälla anstiftan istället, en gissning.

Hon kan ju även släppas, nästa förhandling blir intressant.

Nja, varför separata rättegångar?

Möller och Rajabi åtalades i samma rättegång. Även om vissa rättegångsdagar veks för just mordet på exmaken

Hon åtalades för mord på sin pappa och mordförsök på sin mamma, samt mord på sin ex-man. Rajabi åtalades för mord och mordförsök på hennes pappa resp mamma.

Offtopic: Hon dömdes till slut till fängelse på livstid för:
Mord
Försök till mord
Anstiftan av mord
Stämpling till mord
Stämpling till grov misshandel
Grovt bedrägeri
Försök till grovt bedrägeri medelst brukande av falsk urkund
Givande av muta
Urkundsförfalskning
Hot mot tjänsteman
Citera
2019-09-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer! Honan6 borde blir förste utredare hos Polisen! Jag är djupt imponerad jag med.

Vi kan ju utnämna henne till Årets Eldsjäl om inte annat. Eller Årets Hjälte vad det lider! OBs inte ironi bara ytterligare applåder!
Citera
2019-09-04, 14:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det lär nog dröja ett tag innan FUP kommer ut, ett halv år till ett år tippar jag på.

Ja jag tror också att vi får vänta till efter årskiftet, dvs med rättegången isåfall. Har vi väldig tur så kommer åtalet innan årskiftet. Kanske rent önsketänkande :-)
Citera
2019-09-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
(gör ett litet inlägg innan jag backar bakåt och läser ikapp missat, så ber om ursäkt om nedan tankar nyss har lyfts av någon annan i tråden)

THE HEART OF SWEDEN (THOS)
THOS mellan 3 juni -17 till 2 juli -18 verkade vara väldigt prestigefyllt för en del. För att få coiner som bevis för sitt deltagande fanns olika krav beskrivna till respektive cacher, så de flesta inbitna var nog ivriga att samla coins.
Länk till alla cacherna (som är upplagt av HTD):
www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=76b65e48-247b-4655-aad1-e8e08977e0b6

LYSSNA TILL LIVET (LTL)
Lenas WIG "LTL" släpps i samband med starten av GeoTour 2 "The Heart of Sweden" den 3 juni -17. Touren pågick alltså under ett 1 år och ville man ha coinbevis för sitt deltagandet så fanns olika krav beskrivna till cacherna.
På Lenas WIG stod följande:
" För att få ditt The Heart of Sweden coin behövs för just den här cachen ett foto av dig själv vid något av de många vatten du passerar när du går denna WIG. Vill du inte lägga bilden i loggen så finns info på hemsidan under Passport om hur du ska göra. "

Länk till wig:ens fotogalleri: www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Varför följde inte SD, HD och JG regelkravet på LTL?
Varför har inte HD följt fotokravet när hon tog WIG:en den 8 maj -18?
Varför har inte JG en bild på sig när han tog WIG:en kvällen den 14:e maj -18?
Varför har inte SD följt fotokravet när han tog WIG:en 26 juni -17?

Kan det bero på att de tre ovan nämnda ägnar sig åt FUSK och att LW påtalade det?

Utfryst?
Var Lena utfryst av SD, HD och JG sen slutet av mars -17? Var det frostigt mellan alla parter vid starten av det stora GC-eventet? Blev trion störda på att LW fick systerlig kontakt med Lackeyn som rest från Seattle, USA för att närvara vid invigningen?

Hotade LW om någon form av anmälan av SD, HD och JG?
Efter att ha följt detta mordmysterium under 15 månader har jag haft många tankar om mordets troliga utlösande faktorer med funderingar om SD och/eller HD kan vara skyldiga till mordet. Eftersom SD sitter på Sannolika, så antar jag att bevisningen är god.
Utifrån blandad fakta från LW:s GC-konto, Instagram och trådskvaller tenderar jag tro att den gamla otrohetshistorien och anmälningarna är av mindre betydelse. Det kan ha gnagt en hel del förstås, men jag tror det handlar om prestige i geocachingen och som verkar vara större än något annat i dessa personers liv. Jag tänker på prestigen för obrutna cachesviter och utmärkelser, eventuell sned fördelning av det ekonomiska bidraget från Region Örebro i samband med det stora geoeventet THOS och/eller att LW blev ansedd som mer framstående i GC än det misstänkta paret?

När skulle den Ekonomiska redovisningen av The Heart of Sweden (THOS) lämnas in till Region Örebro?
Vem/vilka i gänget skötte den ekonomiska redovisningen för THOS? Har redovisningen visats upp till alla i projektet? Finns det skäl att misstänka att LW upptäckte något oegentligt och hotade anmäla SD och HD för detta?
Redovisningen bör THOS bör rimligtvis ha lämnats till Region Örebro efter den 3 juli -18 och eftersom det är en Officiell organisation kan man begära ut handlingarna. Har någon gjort det? Lägg gärna upp dokumentet för anonym nedladdning på filedropper.com

Ville LW ta bort loggningar för HD?
Stämmer uppgiften om att LW ville ta bort loggningar för HD? I så fall, gjorde hon det, vilka och när? Kan det ha gjort HD så galen att hon ville mörda LW ensam eller anstiftade till mord och fick SD att skrida till verket för att bevisa att hon är/var nr 1 i hans liv?

--------------------------------

Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916

Först, grymt jobbat och tack Honan för denna sammanställning och observationer! Tack även för din uppfattning! Jag har också försökt "övertyga" om att endast svartsjuka är för simpelt och inte så troligt för hela bilden eller motivet/"hatet."
Det säger en del om de själva, de som tror det.

Jag tror att det var enligt SherlockH som JG hade försökt förmå LW att ändra/låta HDs fusklogg stå kvar men att hon vägrade. Sen om det var viktigt för någon svit eller om det tenderade till att bli en principsak att få LW att rätta sig i ledet kan man ju spekulera om.
Verkar utstuderat att ingen av trion JG HD eller SD respekterade anvisningarna för LWs cache och fotade sig själva. Även barnsligt i mina ögon.
Citera
2019-09-04, 14:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag tror också att vi får vänta till efter årskiftet, dvs med rättegången isåfall. Har vi väldig tur så kommer åtalet innan årskiftet. Kanske rent önsketänkande :-)

Om de lyckas få upp bevisning till sannolika mot HD också på lördag kanske åtalet hinner komma innan årsskiftet?
Citera
2019-09-04, 14:17
Medlem
Citat:
(gör ett litet inlägg innan jag backar bakåt och läser ikapp missat, så ber om ursäkt om nedan tankar nyss har lyfts av någon annan i tråden)

THOS mellan 3 juni -17 till 2 juli -18 verkade vara väldigt prestigefyllt för en del. För att få coiner som bevis för sitt deltagande fanns olika krav beskrivna till respektive cacher, så de flesta inbitna var nog ivriga att samla coins.
www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=76b65e48-247b-4655-aad1-e8e08977e0b6

LYSSNA TILL LIVET (LTL)
Lenas WIG "LTL" släpps i samband med starten av GeoTour 2 "The Heart of Sweden" den 3 juni -17. Touren pågick alltså under ett 1 år och ville man ha coinbevis för sitt deltagandet så fanns olika krav beskrivna till cacherna.
" För att få ditt The Heart of Sweden coin behövs för just den här cachen ett foto av dig själv vid något av de många vatten du passerar när du går denna WIG. Vill du inte lägga bilden i loggen så finns info på hemsidan under Passport om hur du ska göra. "

Länk till wig:ens fotogalleri: www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Kan det bero på att de tre ovan nämnda ägnar sig åt FUSK och att LW påtalade det?

Utfryst?
Var Lena utfryst av SD, HD och JG sen slutet av mars -17? Var det frostigt mellan alla parter vid starten av det stora GC-eventet? Blev trion störda på att LW fick systerlig kontakt med Lackeyn som rest från Seattle, USA för att närvara vid invigningen?

Efter att ha följt detta mordmysterium under 15 månader har jag haft många tankar om mordets troliga utlösande faktorer med funderingar om SD och/eller HD kan vara skyldiga till mordet. Eftersom SD sitter på Sannolika, så antar jag att bevisningen är god.
Utifrån blandad fakta från LW:s GC-konto, Instagram och trådskvaller tenderar jag tro att den gamla otrohetshistorien och anmälningarna är av mindre betydelse. Det kan ha gnagt en hel del förstås, men jag tror det handlar om prestige i geocachingen och som verkar vara större än något annat i dessa personers liv. Jag tänker på prestigen för obrutna cachesviter och utmärkelser, eventuell sned fördelning av det ekonomiska bidraget från Region Örebro i samband med det stora geoeventet THOS och/eller att LW blev ansedd som mer framstående i GC än det misstänkta paret?

När skulle den Ekonomiska redovisningen av The Heart of Sweden (THOS) lämnas in till Region Örebro?
Vem/vilka i gänget skötte den ekonomiska redovisningen för THOS? Har redovisningen visats upp till alla i projektet? Finns det skäl att misstänka att LW upptäckte något oegentligt och hotade anmäla SD och HD för detta?
Redovisningen bör THOS bör rimligtvis ha lämnats till Region Örebro efter den 3 juli -18 och eftersom det är en Officiell organisation kan man begära ut handlingarna. Har någon gjort det? Lägg gärna upp dokumentet för anonym nedladdning på filedropper.com

Stämmer uppgiften om att LW ville ta bort loggningar för HD? I så fall, gjorde hon det, vilka och när? Kan det ha gjort HD så galen att hon ville mörda LW ensam eller anstiftade till mord och fick SD att skrida till verket för att bevisa att hon är/var nr 1 i hans liv?

Det är intressant om några personer som vanligtvis inte är fotoskygga gör ett undantag på just denna cache (LTL). Möjligen kan man ana någon form av missämja.

Däremot gäller inte fotokravet om man inte vill ha myntet, de enda cacher som har ett absolut fotokrav är virtuella och webcams. För övriga cachetyper kan CO ha ett önskemål om en bild, men det får inte framstå som ett krav bara för att logga cachen. Normalt försöker man givetvis ändå tillmötesgå önskemålet.

Iakttagelsen är hursomhelst intressant och har man varit med att arrangera touren så borde man nog vilja framstå som ett föredöme. Dock kan jag inte se att exempelvis HD har något coin från denna tour.
Citera
2019-09-04, 14:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om de lyckas få upp bevisning till sannolika mot HD också på lördag kanske åtalet hinner komma innan årsskiftet?

Om vi får vänta på åtal så gör det inget
så länge de sitter häktade med fulla
restriktioner.
Det är ett riktigt bra ”straff” medan vi väntar.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-04 kl. 14:53.
Citera
2019-09-04, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Den som väntar på nåt gott...….
Skall bli jäkligt spännande att se vad Åkl har för konkret bevisning.

Jag tror att mycket ligger i det digitala.
Nåt jävla spår/bevis borde funnits på brottsplatsen.
En del ligger nog i förhör, då jag tror att nån har börjat prata.
Kanske sån tur att en och annan blodfläck från LW har hittats.
En noga kartläggning av tidslinje och rörelsemönster.

Blod väger såklart tungt, men DNA på annat sätt kommer nog inte väga så tungt.
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-04 kl. 14:41.
Citera
2019-09-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om vi får vänta på åtal så gör det inget
så länge de sitter häktade med fulla
restriktioner.
Der är ett riktigt bra ”straff” medan vi väntar.
Får man ha fulla restriktioner med "skälig misstanke"?
Citera
2019-09-04, 14:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Om det stämmer kanske jag bara efterkonstruerar. Nu har jag lite blandade känslor inför just EGT. Blir aldrig riktigt klok på hur jag ska värdera det hen/de skriver. I mitt minne har det funnits ett uttalande av advokaten om att SD har tankar om hur det hela gick till, som han/de inte närmare ville gå in på i det skedet. Men, som sagt minnet...

Jag har tänkt tusen gånger att jag ska läsa om tråden, men just nu får man ligga i om man ens ska hänga med i det som skrivs nu. Om allt går som man skulle önska kanske det är bättre att läsa en kommande FUP. Hoppas det!

Kontot EGT har varit väldigt beskyddande mot SD och HD från start. Idogt jobbande på att framföra teorier som INTE pekade mot #TeamDavidsson

Citat:
Citat
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Släpp SD och HD nu ett tag va?! Det är så mycket som talar mot att någon av dom är ens inblandade. Självklart ska dom granskas och givetvis kan det vara en eller båda som utfört handlingen, men inte troligt.

Glömmer inte EGTs ”pundarteori” - som hen dessutom vidhöll i ett flertal inlägg

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min teori är att hon följer efter ett par ”pundare”, som kanske ryckt i garagen/bilar eller tagit nått från någon uteplats, varvid hon följer efter på avstånd...
.

Glömmer heller inte Holmes inlägg. EGT har ju varit tydlig med sina åsikter....

Citat:
Citat
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För vad vi vet kan EGT vara inblandad på flera sätt. Hen har hårt drivit frågor som att fusk är ok, misshandel på LW var ok, HD är värkdsbäst och SD är höjden av omtänksamhet.
Hen sprider även illasinnade rykten om LW, hennes relationer och sexliv som inte varit sant.
Dags att tråden öppnar ögonen för vad EGT egentligen går för ärenden, agendan är iaf solklar.
Citera
2019-09-04, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

LYSSNA TILL LIVET (LTL)

Utfryst?

Mycket intressant teori!

Ursäkta dum fråga, men kan detta "bråk" om att få tillgodoräkna sig coins (ursäkta om det är fel uttryck) eller poäng ha haft en betydelse inför SDs/HDs USA resa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in