(gör ett litet inlägg innan jag backar bakåt och läser ikapp missat, så ber om ursäkt om nedan tankar nyss har lyfts av någon annan i tråden)
THE HEART OF SWEDEN (THOS)
THOS mellan 3 juni -17 till 2 juli -18 verkade vara väldigt prestigefyllt för en del. För att få coiner som bevis för sitt deltagande fanns olika krav beskrivna till respektive cacher, så de flesta inbitna var nog ivriga att samla coins.
Länk till alla cacherna (som är upplagt av HTD):
www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=76b65e48-247b-4655-aad1-e8e08977e0b6
LYSSNA TILL LIVET (LTL)
Lenas WIG "LTL" släpps i samband med starten av GeoTour 2 "The Heart of Sweden" den 3 juni -17. Touren pågick alltså under ett 1 år och ville man ha coinbevis för sitt deltagandet så fanns olika krav beskrivna till cacherna.
På Lenas WIG stod följande:
" För att få ditt The Heart of Sweden coin behövs för just den här cachen ett foto av dig själv vid något av de många vatten du passerar när du går denna WIG. Vill du inte lägga bilden i loggen så finns info på hemsidan under Passport om hur du ska göra. "
Länk till wig:ens fotogalleri:
www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5
Varför följde inte SD, HD och JG regelkravet på LTL?
Varför har inte HD följt fotokravet när hon tog WIG:en den 8 maj -18?
Varför har inte JG en bild på sig när han tog WIG:en kvällen den 14:e maj -18?
Varför har inte SD följt fotokravet när han tog WIG:en 26 juni -17?
Kan det bero på att de tre ovan nämnda ägnar sig åt FUSK och att LW påtalade det?
Utfryst?
Var Lena utfryst av SD, HD och JG sen slutet av mars -17? Var det frostigt mellan alla parter vid starten av det stora GC-eventet? Blev trion störda på att LW fick systerlig kontakt med Lackeyn som rest från Seattle, USA för att närvara vid invigningen?
Hotade LW om någon form av anmälan av SD, HD och JG?
Efter att ha följt detta mordmysterium under 15 månader har jag haft många tankar om mordets troliga utlösande faktorer med funderingar om SD och/eller HD kan vara skyldiga till mordet. Eftersom SD sitter på Sannolika, så antar jag att bevisningen är god.
Utifrån blandad fakta från LW:s GC-konto, Instagram och trådskvaller tenderar jag tro att den gamla otrohetshistorien och anmälningarna är av mindre betydelse. Det kan ha gnagt en hel del förstås, men jag tror det handlar om prestige i geocachingen och som verkar vara större än något annat i dessa personers liv. Jag tänker på prestigen för obrutna cachesviter och utmärkelser, eventuell sned fördelning av det ekonomiska bidraget från Region Örebro i samband med det stora geoeventet THOS och/eller att LW blev ansedd som mer framstående i GC än det misstänkta paret?
När skulle den Ekonomiska redovisningen av The Heart of Sweden (THOS) lämnas in till Region Örebro?
Vem/vilka i gänget skötte den ekonomiska redovisningen för THOS? Har redovisningen visats upp till alla i projektet? Finns det skäl att misstänka att LW upptäckte något oegentligt och hotade anmäla SD och HD för detta?
Redovisningen bör THOS bör rimligtvis ha lämnats till Region Örebro efter den 3 juli -18 och eftersom det är en Officiell organisation kan man begära ut handlingarna. Har någon gjort det? Lägg gärna upp dokumentet för anonym nedladdning på filedropper.com
Ville LW ta bort loggningar för HD?
Stämmer uppgiften om att LW ville ta bort loggningar för HD? I så fall, gjorde hon det, vilka och när? Kan det ha gjort HD så galen att hon ville mörda LW ensam eller anstiftade till mord och fick SD att skrida till verket för att bevisa att hon är/var nr 1 i hans liv?
--------------------------------
Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916