2019-09-04, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du har naturligtvis rätt, jag mindes fel, sorry.

Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Då lät (?)polisen alltså SD och HD åka iväg trots att han hade gripits - och släppts - dagen före och att SDs hus blivit avspärrat.

Redan samma dag som Lena Wesström anmäls försvunnen anhålls en man i 40-årsåldern, som bor i samma område.
Hans hus spärras också av.
Men mannen släpps samma dag.”

Märkligt förfarande speciellt i kombination att polisen sedan hindrade paret D att komma fram.

Om SD och LW nu var så tajta, bodde nära varandra, bästa vänner, umgicks etc, skulle man ju möjligen kunna tänka sig att SD själv - och kanske också HD - skulle varit tveksamma till att dra iväg på semesterresa när en av ens allra tajtaste vänner/granne/GC-kollega eventuellt är utsatt för kidnappning eller våldsbrott. På något sätt skulle man kanske vilja delta i sökandet efter henne.

Men reste iväg gjorde de....
Var var deras skolbarn den 15 maj? Följde döttrarna födda 2004 och 2006 också med på resan som innebar direkt avvisning och hemresa? Har fått för mig att resan bara var för SD och HD.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F9vMJaq%2Fpar-misstanks-ha-mordat-sin-va n-och-granne-lena-wesstrom-45

Dom var i tryggt förvar hos mormor och morfar. Som dom brukar vara.

EDIT. Undrar hur dessa "krockkuddar" till morföräldrar mår, efter nu snart två år av turbulens och extraföräldrar till två barnbarn? Och nu en svärson sannolikt misstänkt för mord och den egna dottern skäligen misstänkt för mord. Vilken veritabel Mardröm! Stackars Alla anhöriga.
Senast redigerad av Remark 2019-09-04 kl. 04:06.
Citera
2019-09-04, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Precis! HD är nog den som varit drivande i det här... Jag förstår den ilska hon måste gått och burit på under en längre tid... Jag försvarar inte hennes handlingar, men jag förstår ifall hon velat se LW död...

I hela det här triangeldramat, så är det väl HD om någon, som blivit både bedragen, förödmjukad, och socialt förnedrad av allt det som har hänt!

Hade jag varit HD, så hade jag också varit arg på LW... Det är säkert lättare för henne att förlåta SD, än det är att förlåta kvinnan som först vigt SD och HD, för att senare vänsterprassla med hennes man...

HD måste verkligen ha hatat LW... Hon var nog inte lite hämndlysten...

SD tyckte säkert det var nice att kunna vara med både HD och LW samtidigt... Jag tror nog inte han kände något större ”hat” gentemot LW... Sen kan väl bägaren ha runnit över för honom med på något sätt... Men HD har definitivt ett starkt motiv till att röja LW ur vägen...

Du använder mina ord när du framför, att HD var den som haft det största motivet till att röja sin rival LW ur vägen, detta är något som jag har framfört inom denna tråden sedan långt bakåt i tiden.

Sedan påpekar du att LW varit Bipolär, och här opponerar jag mig å de kraftigast mot din lögn- spridning, varför ? ... därför jag vet med 100%-ig säkerhet att du ljuger värre än en häst galopperar just i detta fallet.

Du menar alltså på fullt allvar att LW skulle varit manisk och deprimerad inom olika perioder då hon levde ?

Du sitter där bakom ett anonymt nick och påstår att LW skulle haft kraftiga förskjutningar i sitt stämningsläge och använt Cipramil medicinering mot sin manodepressivitet ?

Du menar att LW skulle haft skov med sänkt stämningsläge och minskad energi ?

Nej ! LW hade inte ens det motsatta hypomani, varken manodepressivitet eller hypomani har förekommit hos LW.

Det finns sjukjournaler som berättar det motsatta till vad du försöker att påpeka.

Lägg ner ditt dösnack om Lena Wesström.
Citera
2019-09-04, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Aha, intressant! Vet att SSRI kan påverka det sexuella väldigt negativt, samma sak med många olika typer av neuroleptika (risperidon, olenzapin, Quetiapin etc etc.)... Så det låter inte allt för omöjligt! Tack för svaret!

Edit: Skönt att du också sett igenom JokerMannens alla lögner!

Du tycks sitta inne med otroligt stora kunskaper inom psykopharmaka-området, genom alla medicinska namn du drar upp inom tråden, man kan undra vad det beror på?

Du kan älta dina mediciner bara du inte drar in Lena Wesström inom olika medicinsk diagnoser.

Lena Wesström har haft en typ av medicin, men aldrig någon psykopharmaka.
Citera
2019-09-04, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.

Lena Wesström fick detta speciella paret av örhängen som en present av en person, detta skedde i sin tur och givet till henne på Falkberget, det vill säga, UG/471bp ... vilket i sin tur handlar om en ingravering, @Moralensväktare känner till dessa örhängen mycket väl.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-04, 06:52
Medlem
Citat:
Intressant om SD fått ok att resa iväg till USA dagen efter att LW hittas mördad.
Vet du varifrån den uppgiften kommer?

Om det stämmer är det ju rätt märkligt att polisen därefter stoppar hans inresa och dessutom beslagtar hans bil på Arlandas långtidsparkering. Blir ju en trasslig misslyckad semesterresa för paret SD/HD.
Om man skulle avslöjat en annan person som mördare har man ju ställt till det rätt ordentligt för ett oskyldigt par. Hade varit bättre att informera dem att inte åka.

Var det trassel inom utredningsledningen då med flera inblandade kockar? En av orsakerna till att man städade upp och bytte ut folk?

Det är ifrån folk nära SD/HD så jag gissar att någon av dem själva är källan till att börja med. De kan naturligtvis ljuga men just i denna fråga har jag svårt att se varför. Om det var ett event i USA är det logiskt att de vill dit, tror knappast de båda skulle fly och lämna barnen och ska man göra det finns det bättre länder att välja,

Sedan kan de naturligtvis ha tyckt att det vore skönt att hålla sig borta tills stormen blåst över, om de nu är skyldiga, och möjligen ta tillfället i akt att dumpa lite bevis.

Spårar man upp eventet kan man se om de loggat att de kommer att delta och i så fall när. Det är förvisso inget som blir hugget i sten åt endera håll i vilket fall.
Citera
2019-09-04, 07:20
Medlem
Ang USA-resan

Jag tror att det kan vara så att HD/SD kan ha fått denna resa i present (julklapp?) av HD:s föräldrar. Dessa ville nog se en återförening av paret (biljetterna i SD/HD:s namn).

Kanske hade HD tänkt följa med från början men ångrade sig av någon anledning och bestämde sig för att inte följa med.

Sedan blev LW mördad och HD ångrade sig igen... därav den sena ESTA:n på väg till ARL.
Citera
2019-09-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är ifrån folk nära SD/HD så jag gissar att någon av dem själva är källan till att börja med. De kan naturligtvis ljuga men just i denna fråga har jag svårt att se varför. Om det var ett event i USA är det logiskt att de vill dit, tror knappast de båda skulle fly och lämna barnen och ska man göra det finns det bättre länder att välja,

Sedan kan de naturligtvis ha tyckt att det vore skönt att hålla sig borta tills stormen blåst över, om de nu är skyldiga, och möjligen ta tillfället i akt att dumpa lite bevis.

Spårar man upp eventet kan man se om de loggat att de kommer att delta och i så fall när. Det är förvisso inget som blir hugget i sten åt endera håll i vilket fall.

Jag hittar inte citatet men vill minnas att EGT skrivit att SD frågade polisen när han släpptes den 15 maj om det var OK att resa till USA och fick ja. Polisen kan förstås ha trott att det var ett skämt.
Citera
2019-09-04, 07:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är idag nästan omöjligt att byta namn på en biljett. Då är det ny biljett som gäller. Vet av erfarenhet när mitt resesällskap fick förhinder och annan person ville med. Fick köpa ny biljett, gick ej att ändra namn ens mot betalning.

Tack! Då borde vi kunna fastställa att USA-resan var planerad för SD och HD.
Citera
2019-09-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men om HD fuskloggade, som hon förmodligen gjort, varför skulle inte LW radera hennes fuskloggar?
Smart att skylla på mordoffret när exmaken är lika skyldig till otrohet.

Det är inte alls vanligt att man kollar loggremsan och raderar fuskare. Remsorna blir ofta oläsliga med tiden blöta och förstörda. Man sätter bara dit en ny när det gamla är full eller förstörd.
Man ser inte så allvarligt på sporten. Det är upp till fuskarens samvete om man vill hålla på att logga utan att ha varit där.

Det säger mer om cachägarens karaktär och människotyp att radera bort andra cachare. Självgod har vi redan konstaterat, finns flera tecken på det. Men falsk också om nu detta med otroheten är sant.

Det finns så många andra sätt att fuska som när stora gäng delar upp sig och skriver åt varandra. Att bilda team är ju också lite av fusk om man vill jämföra med den som strikt cachar ensam. När stora gäng är på FTF jakt och kommer fram till en 20 meter hög tall, då loggar alla trots att bara någon klättrar upp etc.

Nej det är ingen tävlingssport det är någon man gör för sin egen skull, för att komma ut och få lite luft. Det finns svenskar som tagit 75 000 till 85 00 cachar. Dom vinner alla dagar i veckan om nu det är att vara värst som räknas. Men de kan ju inte hunnit sova många timmar sedan den dag de började cacha.
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-04 kl. 07:41.
Citera
2019-09-04, 07:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Resan för SD och Håddan var ju inplanerad långt i förväg, så därför förstår inte jag, varför du tror att SD och Håddan skulle fly.

Ja mordet kanske va planerat sen länge 🤨
Även om jag hela tiden trott att det inte var planerat så är allt möjligt i den här tragiska soppan så som den har utvecklat sig.
Citera
2019-09-04, 07:44
Medlem
Citat:
Du har naturligtvis rätt, jag mindes fel, sorry.

Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”
Då lät (?)polisen alltså SD och HD åka iväg trots att han hade gripits - och släppts - dagen före och att SDs hus blivit avspärrat.
Redan samma dag som Lena Wesström anmäls försvunnen anhålls en man i 40-årsåldern, som bor i samma område.
Hans hus spärras också av.
Men mannen släpps samma dag.”

Märkligt förfarande speciellt i kombination att polisen sedan hindrade paret D att komma fram.
Om SD och LW nu var så tajta, bodde nära varandra, bästa vänner, umgicks etc, skulle man ju möjligen kunna tänka sig att SD själv - och kanske också HD - skulle varit tveksamma till att dra iväg på semesterresa när en av ens allra tajtaste vänner/granne/GC-kollega eventuellt är utsatt för kidnappning eller våldsbrott. På något sätt skulle man kanske vilja delta i sökandet efter henne.

Men reste iväg gjorde de....
Var var deras skolbarn den 15 maj? Följde döttrarna födda 2004 och 2006 också med på resan som innebar direkt avvisning och hemresa? Har fått för mig att resan bara var för SD och HD.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F9vMJaq%2Fpar-misstanks-ha-mordat-sin-va n-och-granne-lena-wesstrom-45

Vad jag förstå blev de aldrig insläppta i USA och det visste naturligtvis polisen i Örebro att de inte skulle bli så de kunde ju bara flina åt det och låtsas som att de inte hade med saken att göra.
Citera
2019-09-04, 07:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du tycks sitta inne med otroligt stora kunskaper inom psykopharmaka-området, genom alla medicinska namn du drar upp inom tråden, man kan undra vad det beror på?

Du kan älta dina mediciner bara du inte drar in Lena Wesström inom olika medicinsk diagnoser.

Lena Wesström har haft en typ av medicin, men aldrig någon psykopharmaka.
Vad är det för medicin då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in