Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja, det är det bestämda intrycket jag har.
Trots att jag själv inombords känner mig lika ambivalent som du. Blev överraskande inslängd i en torktumlare av blandade tankar. Till viss del är jag nog kvar där än.
Har försökt att anpassa mig och se på detta med andra ögon, men vissa saker brottas jag fortfarande med. Pusslet har raserats och nya ramar och bitar tillförts. Jag har försökt tvinga in de nya men de vill sig inte riktigt. Ibland lyckas det men en stund efter tycks de inte passa alls. Man måste börja om helt från scratch.
Tycker du väl beskriver balansvågen och problemet att hitta en, för en själv, trovärdig ny jämvikt. Svårartat.
Jag tror det saknas väsentliga bitar utan vilka det knappast är möjligt. Dessvärre vet vi inte vad som finns i utredningens hemliga låda.
Därför väljer jag att tro på TeamÅsaHiding som äger lådan och fått ihop pusslet. Det tror jag att hon faktiskt har och till skillnad från mina ligger bitarna stabilt på plats.
Jag försöker väl att förbereda mig för nästa jordbävning.
Om HD häktas på sannolika skäl på lördag, då vill jag ha tänkt igenom detta innan.
Det var ganska tumultartat de första dagarna.
Kan inte föreställa mig hur de närmaste tänker om detta...
Jag litar på utredningen, men HD är inte häktad på sannolika ännu.
Samtidigt funderar jag på hur kan de båda två neka om de båda är skyldiga?
Är de lika "hårdhudade"?
Har de snackat ihop sig? Att de ska neka och hålla sig till samma historia?
Om HDs historia skulle vara lika "slirande" på sanningen som SDs ,då blir det mycket knepigt att hålla sig på banan. För att inte säga omöjligt???
Och om jag förstått det rätt så är SDs versioner anpassade (MV).
Hur står HDs i förhållande till det?
Är hon inte så bräcklig som man trott med psykisk ohälsa av och till sedan andra barnet föddes? Hur kan hon hålla ihop och hur passar hennes version ihop med SDs som varierar beroende av vad han får sig serverat?
Varför är hon inte på sannolika nu?
Och varför bryter hon inte ihop ock erkänner?
Tankarna snurrar runt. Lika snabbt som tråden växer.