2019-09-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller så rekar de för en ny gemensam ”äktenskapscache” alla tre men kommer ihop sig om vem som ska få fusklogga den först och slår ihjäl varandra?
Alltså du är för rolig! Jag hade en annan sjuk tanke som fantasi. Vi möts på bakgården (planket) och gör upp om vem som får mig, SD. Kvinnorna slogs.
Citera
2019-09-03, 16:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den måste väl vara lika bra som början på denna historia?
Ofta brukar deckare börja med ganska hållbar upptakt, På slutet säckar allt ihop till en dålig smet.

Här börjar allt redan som en dålig smet...

Vad gäller alibin, tänker jag att de kan vara bräckliga om man bor i närområdet.
Om HD hade barnen, så sov de väl förmodligen.
Mobilen kopplar upp sig mot samma torn möjligen som SDs eller LWs.

Jag förmodar att SD och HD gett varandra alibi, då borde det vara spräckt vid det här laget?

Om SDs mobil har varit med honom kan den ha kopplat upp sig mot någon mast i Vivalla m det var han som sprang på motorvägsrenen, till första cykel/gångbron och upp bakom villaträdgårdarna in i Vivallaskogen.

Såg nu också ett fall med en försvunnen flicka idag där man pratade om WiFi uppkoppling på McDonalds.
jag har ingen aning om man kan se sådant i efterhand. Samtidigt undrar jag (kollade inte närmre på artikel om det försvinnandet) varför man ens nämnde det?

Jag tog upp det för länge sedan i tråden, men tror ingen nappade på det. Så kanske det inte finns sådan teknik för att spåra den historiken som man kan med mastuppkopplingar på mobilen.

Det har väl spekulerats om att Hd kunde ha haft alibi genom sina föräldrar, om hon skjutsat barnen dit. Och jobbat kan inte ha gjort, så båda dom alibiteorierna går bort.

Ser bara barnen? Som förmodligen sov. Och att utredarna var HD-blinda i det läget?

Men ännu vet vi inte.
Kanske HD blir släppt.
Visserligen känns det lite osäkert eftersom utredningen är inne i ett långt framskridet skede och de har mycket annat att backa upp uppgifterna mot. Vittnesförhör och teknisk bevisning.

Man får väl hoppas att dörrknackning osv inte har gått till så som Draifos tror. Frågor som - Såg du en man som såg ut så här? Såg du SD?
Eller att DNA proven inte skickats in med frågeställning på enbart SD (Schazz).

Tack. Korthusdeckare,
ja. Ja, somligt går ju inte önska sig förrn åtal är väckt...

Men tåget tuffar, går på rälsen, och en farbror går runt och säljer biljetter. Det har vi väntat länge på.

Ingen aning om gyllne måsen och wi-fi men säg att det kommer upp en fråga om påloggning för fritt nyttjande, vilket skulle gälla betalande kunder (snarare än de i butiken bredvid)?
Citera
2019-09-03, 17:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Okej mer bekväm än mån om att hålla sig dold med andra ord. Men var tog den andra gärningsmannen vägen. Trådmajoriteten är övertygad om att det var två i maskopi. Om HD skulle gått direkt hem vore risken för att bli sedd av någon som visste vem det var överhängande. En risk man aldrig skulle ta. Särskilt inte som de andra tog en väg mer avskärmad från grannskapet, det vore helt meningslöst i så fall. Båda borde valt en omväg.
Att i samförstånd begå brott innebär inte att båda behöver vara på brottsplatsen.
Allt är bara gissningar än så länge
Citera
2019-09-03, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När människor blir mördade blir de automatiskt goda, vet du väl? 🙄

Det blev nog för mycket för HD att vigselförrättaren samt vänninan vänstrade med hennes man och barns pappa i 6 år. Bägaren rann över när LW dessutom bestämde sig för att radera HD:s tagna cacher och vägrade ge tillbaka dem hur mycket än både SD och HD vädjade.
Precis! HD är nog den som varit drivande i det här... Jag förstår den ilska hon måste gått och burit på under en längre tid... Jag försvarar inte hennes handlingar, men jag förstår ifall hon velat se LW död...

I hela det här triangeldramat, så är det väl HD om någon, som blivit både bedragen, förödmjukad, och socialt förnedrad av allt det som har hänt!

Hade jag varit HD, så hade jag också varit arg på LW... Det är säkert lättare för henne att förlåta SD, än det är att förlåta kvinnan som först vigt SD och HD, för att senare vänsterprassla med hennes man...

HD måste verkligen ha hatat LW... Hon var nog inte lite hämndlysten...

SD tyckte säkert det var nice att kunna vara med både HD och LW samtidigt... Jag tror nog inte han kände något större ”hat” gentemot LW... Sen kan väl bägaren ha runnit över för honom med på något sätt... Men HD har definitivt ett starkt motiv till att röja LW ur vägen...
Citera
2019-09-03, 17:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Alltså du är för rolig! Jag hade en annan sjuk tanke som fantasi. Vi möts på bakgården (planket) och gör upp om vem som får mig, SD. Kvinnorna slogs.

Man måste få ha lite kul också som motvikt mot tragiken. De här vuxna mänskornas sysslande har gått mig på nerverna länge. Humorn blir ändå en form av motvikt mot självsvåld, cynism och föraktet för lagen.
Citera
2019-09-03, 17:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Några av skribenten Champagneoclocks inlägg här ovan.

Gående man - personen gick mot norr - personen han mötte gick mot
Vivalla.

Så visst har du rätt Enorm att det har skrivits att den av killen
i bärningsbilen uppmärksammade personen - gick - och ej sprang.
Gick eller sprang, hårklyveri.
Mannen i assistansbilen ringer till polisen och berättar att han ser en man på motorvägen, om han sprang, lunkade, småsprang, joggade, gick eller spatserade låter jag vara osagt. Norr är mot avfarten Vivalla
Citera
2019-09-03, 17:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är uppenbart hur du sorterar folk här i tråden. Vissa är hjärtligt välkomna, även om de är inne för första gången. Andra, typ jag själv, kan i princip dra åt helvete och det man skriver har inget värde för dig så länge det inte sammanfaller med hur just DU ser på fallet. Du ska inte utgå från att den som skriver inte har läst om fallet.

Upprepar det jag tror: Dådet var inte planerat. HD var givetvis ursinnig på LW, det kan man förstå. Men varför skulle SD vilja döda LW? Han kunde bara ha nonchalerat henne. Sen finns det en tredje figur i dramats utkant = JG. När tar de in honom till förhör, tro? Kanske har de redan gjort det.

Ska bli intressant att läsa FUPen.

Du är också hjärtligt välkommen :-) Du brukar skriva bra inlägg i andra trådar. Ursäkta att jag lät brysk, ta det inye personligt.
Ville bara ge dig tips om att läsa Honan6 sammanfattning.

Eftersom det kom in så många nya skribenter på gång och en del började med frågor som vi tröskat igenom massor av gånger under över ett år. Verkade inte ens ha läst 10 sidor tillbaka. Och som du säkert märkt är här några stycken nya som knappt läst en artikel om fallet och verkar ovilliga att läsa in sig - men som ändå med största säkerhet vet att fel personer sitter häktade...
Citera
2019-09-03, 17:08
Medlem
LimeTimes avatar
Det finns en grej med USA-resan som jag har funderat på ett tag. Och som borde betyda att det var planerat att HD och SD skulle åka på den tillsammans.
Jag har erfarenhet av att mitt resesällskap hoppat av en redan bokad resa och att en annan person då ville följa med. Att byta namn på resenären på flygbiljetten var ganska komplicerat och kostade även en del pengar.
OM det inte var så att HD skulle med på USA-resan hur hann de ändra flygbiljetten?
Citera
2019-09-03, 17:10
Medlem
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.
Citera
2019-09-03, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är det bestämda intrycket jag har.

Trots att jag själv inombords känner mig lika ambivalent som du. Blev överraskande inslängd i en torktumlare av blandade tankar. Till viss del är jag nog kvar där än.

Har försökt att anpassa mig och se på detta med andra ögon, men vissa saker brottas jag fortfarande med. Pusslet har raserats och nya ramar och bitar tillförts. Jag har försökt tvinga in de nya men de vill sig inte riktigt. Ibland lyckas det men en stund efter tycks de inte passa alls. Man måste börja om helt från scratch.

Tycker du väl beskriver balansvågen och problemet att hitta en, för en själv, trovärdig ny jämvikt. Svårartat.

Jag tror det saknas väsentliga bitar utan vilka det knappast är möjligt. Dessvärre vet vi inte vad som finns i utredningens hemliga låda.

Därför väljer jag att tro på TeamÅsaHiding som äger lådan och fått ihop pusslet. Det tror jag att hon faktiskt har och till skillnad från mina ligger bitarna stabilt på plats.

Jag försöker väl att förbereda mig för nästa jordbävning.

Om HD häktas på sannolika skäl på lördag, då vill jag ha tänkt igenom detta innan.
Det var ganska tumultartat de första dagarna.

Kan inte föreställa mig hur de närmaste tänker om detta...

Jag litar på utredningen, men HD är inte häktad på sannolika ännu.

Samtidigt funderar jag på hur kan de båda två neka om de båda är skyldiga?
Är de lika "hårdhudade"?

Har de snackat ihop sig? Att de ska neka och hålla sig till samma historia?
Om HDs historia skulle vara lika "slirande" på sanningen som SDs ,då blir det mycket knepigt att hålla sig på banan. För att inte säga omöjligt???

Och om jag förstått det rätt så är SDs versioner anpassade (MV).
Hur står HDs i förhållande till det?
Är hon inte så bräcklig som man trott med psykisk ohälsa av och till sedan andra barnet föddes? Hur kan hon hålla ihop och hur passar hennes version ihop med SDs som varierar beroende av vad han får sig serverat?

Varför är hon inte på sannolika nu?
Och varför bryter hon inte ihop ock erkänner?

Tankarna snurrar runt. Lika snabbt som tråden växer.
Citera
2019-09-03, 17:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Några av skribenten Champagneoclocks inlägg här ovan.
Gående man - personen gick mot norr - personen han mötte gick mot Vivalla.

Så visst har du rätt Enorm att det har skrivits att den av killen i bärningsbilen uppmärksammade personen - gick - och ej sprang.

Bra sammanställt Ozzie! 👍🏻

Låter inte som en slump.
Är övertygad om att vi kommer att få läsa om detta i FUP.
Låter som en av dom misstänkta...som är mycket skakad av händelsen...

”Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket”
Citera
2019-09-03, 17:12
Medlem
Har följt tråden slaviskt från start men inte skrivit.
Så många mordtrådar man följt genom åren men den här liknar ingen annan. Det är typ nån form av Pokemon Go för vuxna, otrohet, sex, hot i tråden, USA resor, hintar till tråden från MGM som leker med tråddeltagarna m.m. Ja den här sjuka listan går att göras lång

Jag tror likt de flesta andra i tråden att polisen har rätt personer. Dock finns det en sak det inte tas hänsyn till som kan ha med motivet att göra och det är BO:s person. Det mesta verkar tillåtet att diskutera i tråden men detta ämne verkar vara tabu.
Ganska tidigt i tråden skrev ett flertal skribenter om hur BO var som person. Bl a togs relationen med barnen upp, besattheten av geocaching som gick före allt, hyperaktiv, flera kortvariga relationer, svårt att ta att bli avvisad. Just det med avvisad har det varit en del spekulationer om bilen/anmälan dessutom. Dock så blev dessa skribenter kraftigt ifrågasatta av bl a Sh.Holmes och lämnade tråden. Det mesta har ältats i tråden men tror detta är en aspekt att ta hänsyn till. Nåt som sagts, ett verbalt hot eller något från BO:s sida som triggat igång det. Jag är absolut inte ute efter att svartmåla LW utan är endast intresserad av att spekulera fram motiv.

En annan händelse som kanske borde uppmärksammas i Honans eminenta sammanfattning är kanske slagsmålet på eventet i Sundsvall. Där en uppmärksammad person i tråden gick till attack mot SD och sedan polisanmäldes. Samme person verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var intresserad av honom. Får riktigt obehagliga vibbar av den här personen (Tror dock inte för fem öre att personen är inblandad i mordet) men samtidigt har personen varit en av de som starkt bidragit till att få tråden framåt.

Många ska ha en stor eloge som aldrig gett upp hoppet om en lösning, tänker på Glendale, GilGrissom, Honan6, Flixa, Schazz, Lonnrot, notknapparen, Gloriouslife & Tufsankatt m fl. Ge inte upp förrän GM/GK:s är dömda och sitter bakom lås & bom!

Jag tillhör den kategorin som varit med från början och det är ganska uppenbart att all den info som kommit från JokerMannen finns redan i tråden eller är rena gissningar. Framgår rätt tydligt genom flera skribenter framförallt Dalaan att JM är en bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in