2019-09-03, 20:12
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har hela tiden haft svårt att få in skriken som trovärdiga. Om det nu var så höga, panikslagna skrik som Dalaan vill få det till, borde inte fler hört det då? Det ligger hus bara några meter från BP. Det var en varm kväll, folk borde kunnat rört sig ute den tiden eller haft fönster öppna.
Är det inte märkligt att endast EN person (eller 2 inklusive Daalans sambo) hör det? EN person med reggat konto på Flashback dessutom..
Säkert fler som hört att det skrikits.
Vi vet inte om det än bara.
Citera
2019-09-03, 20:20
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svårt att gissa hur det kommer att sluta, men det vore ju mycket olyckligt om det inte blev något åtal. Vi får väl hoppas att åklagaren rycker upp sig nu så att ingen börjar tro att hon sitter och förhalar.
Sannolika skäl är väldigt starkt så att nog ska det hända nåt ska du ska
Citera
2019-09-03, 20:30
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är det bestämda intrycket jag har.

Trots att jag själv inombords känner mig lika ambivalent som du. Blev överraskande inslängd i en torktumlare av blandade tankar. Till viss del är jag nog kvar där än.

Har försökt att anpassa mig och se på detta med andra ögon, men vissa saker brottas jag fortfarande med. Pusslet har raserats och nya ramar och bitar tillförts. Jag har försökt tvinga in de nya men de vill sig inte riktigt. Ibland lyckas det men en stund efter tycks de inte passa alls. Man måste börja om helt från scratch.

Tycker du väl beskriver balansvågen och problemet att hitta en, för en själv, trovärdig ny jämvikt. Svårartat.

Jag tror det saknas väsentliga bitar utan vilka det knappast är möjligt. Dessvärre vet vi inte vad som finns i utredningens hemliga låda.

Därför väljer jag att tro på TeamÅsaHiding som äger lådan och fått ihop pusslet. Det tror jag att hon faktiskt har och till skillnad från mina ligger bitarna stabilt på plats.
Vi är flera i den där torktumlaren...
Citera
2019-09-03, 20:32
Medlem
Med risk för att vara femma på bollen typ. Var gänget (SD, HD, LW) möjligtvis mormoner?
Tänkte eftersom Aftonbladet skriver att SDs och HDs resa till USA skulle tillbringas i Salt Lake city (mormonfäste). Samt att LW var pastor i en frikyrka (vilket kan innebära typ vilket samfund som helst).

Om så är fallet så kanske det inte sågs som särskilt konstigt att SD hade flera kvinnor 🤔
Citera
2019-09-03, 20:35
Medlem
Citat:
Pga brottsplatsens placering bakom bullerplank samt växtlighet har inte skriken hörts alls i bostadsområdet. Däremot tvärs över E18, av ett par boende som råkade ha fönstret öppet.
Det inringdes till Larmcentralen som kopplade det till polisen som inte skickade ngn bil till platsen. Fatalt misstag!
Parets vittnesmål är av mycket hög trovärdighet!

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja ett fruktansvärt misstag! Hoppas de skäms och har fått smäll på fingrarna.

Samt att dagen efter när polis får in ett försvinnande/människorov från Lenas familj att då inte följa upp nattens händelse via 112 och polisens indata under natten. Även assistans som ringt in om person utmed motorvägen. Vill tro att de funnit LW tidigare och haft mer spår från brottsplatsen som kunnat användas.
Citera
2019-09-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svårt att gissa hur det kommer att sluta, men det vore ju mycket olyckligt om det inte blev något åtal. Vi får väl hoppas att åklagaren rycker upp sig nu så att ingen börjar tro att hon sitter och förhalar.

Efter förra veckans resoluta ingripanden är det väl få som tror att ÅK kommer förhala något. SD är redan häktad som sannolikt misstänkt för mord på Lena Wesström och HDs ärende skall behandlas i slutet av veckan.
Citera
2019-09-03, 20:38
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Med risk för att vara femma på bollen typ. Var gänget (SD, HD, LW) möjligtvis mormoner?
Tänkte eftersom Aftonbladet skriver att SDs och HDs resa till USA skulle tillbringas i Salt Lake city (mormonfäste). Samt att LW var pastor i en frikyrka (vilket kan innebära typ vilket samfund som helst).

Om så är fallet så kanske det inte sågs som särskilt konstigt att SD hade flera kvinnor 🤔

LW arbetade en tid som Baptistpastor.
Tror inga svenska mormoner skulle komma på pollygamitankar idag.
Senast redigerad av coli 2019-09-03 kl. 20:58.
Citera
2019-09-03, 20:38
Medlem
Misters avatar
Citat:

Du är inte femma på bollen, du är uppe på läktaren och undrar om det är hockey eller curling som spelas.
Citera
2019-09-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Vi är flera i den där torktumlaren...

Anade att jag inte var ensam där
Citera
2019-09-03, 20:39
Medlem
Citat:

Lw höll till i kyrkan brevid Åhléns mot Köpmangatan, kan den heta Bethelkyrkan? Visa de i tidningen i tidigt skede. Är ingen mormon kyrka, den ligger mot Runnagården, förbi Varberga en bit .
Citera
2019-09-03, 20:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
En eller fler av grannarna gjorde polisanmälan då de tyckte det var obehagligt. Förståeligt.

Är du säker på det?

Jag har bara hört att de ringde polisen. Det är inte samma sak som att göra en polisanmälan.
Citera
2019-09-03, 20:46
Medlem
MrBubss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Aftonbladet skriver angående USA-resan att den varit planerad sedan lång tid tillbaka, men också att den svenska polisen såg till att de inte kom in i landet på grund av risken att GM skulle fly.

Hela denna sorgliga historien är så genomläskig och otäck och jag hoppas innerligt att barnen i dessa familjer inte läser Flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in