2019-09-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Om du inte litar på mig så borde du iallafall lita på SOS?
Jag tror som dig att det kan finnas fler som ringt in. Jag tror även att det kan vara så att det inte skett men att flera hört av sig efteråt för tyvärr är det lite så att folk har blivit så självupptagna och rycker på axlarna eller tänker att någon annan får ringa in. Me myself and I. Sist kanske de som inte vågar ringa för då blir de kanske inblandade i något och måste vittna.
Citera
2019-09-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Pga brottsplatsens placering bakom bullerplank samt växtlighet har inte skriken hörts alls i bostadsområdet. Däremot tvärs över E18, av ett par boende som råkade ha fönstret öppet.
Det inringdes till Larmcentralen som kopplade det till polisen som inte skickade ngn bil till platsen. Fatalt misstag!
Parets vittnesmål är av mycket hög trovärdighet!
Ja ett fruktansvärt misstag! Hoppas de skäms och har fått smäll på fingrarna.
Citera
2019-09-03, 12:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritbox
Angående Springare, ska höra med honom om boken. Om han vill förtälja något. Vet att det är mycket att göra med Örebropartiet just nu
Peter Springare är en av de verkliga hjältarna i det här dramat. Det var han som till slut lyckades infånga de sk. "cykeltjejerna":
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2018/08/Springare-rätt-man.jpg

Ja, det vore intressant om du kunde kolla upp hur det går för honom med boken. Jag tycker att det verkar som att han olyckligt har utsetts lite till syndabock här. Alltid lättast att skylla problemen på fotfolket och hundarna.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-03 kl. 13:00.
Citera
2019-09-03, 12:52
Medlem
spiritboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Jag skrev våldsman, inte "täkt", Har inte Örebro haft ett flertal falla av våldsmän som lurpassat på förbipasserande offer. Jag tror att det är vanligt att det står sådana och lurar på alla möjliga ställen. Kanske en gång av hundra går de till angrepp då de finner läget passande.

Ber om ursäkt för missläsningen. Absolut har det funnits, men tycker dock att valet utav plats är väldigt märkligt ändå!

Hade dett skett i en radie om 1.5 km så hade det varit mer troligt
Citera
2019-09-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja ett fruktansvärt misstag! Hoppas de skäms och har fått smäll på fingrarna.

Ja, det var väl en av många anledningar till att spaningsledningen plockades bort.
Citera
2019-09-03, 12:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Välkommen till tråden. Och hoppas att du väljer att stanna kvar och skriver. Dina lysande, analytiska inlägg i tråden om mordet på Caroline Stenwall räddade den tråden från att haverera. Kudos

Vad tycker du om Betongbalettens analys av JM som inlägget handlar om?
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-03 kl. 12:58.
Citera
2019-09-03, 12:57
Medlem
Citat:
Bokmärker inlägget så att det lätt hittas när jag ska tipsa andra nytillkomna i tråden! Kommer man i en tråd som pågått i över 15 månader och med 56.000 inlägg så krävs det att man snabbt läser in sig på fallet om man ska lyckas hänga med i diskussionerna!
Du gör ett kanonjobb! 👍🏻
Jag får också passa på att tacka dig, Honan, Gilgrimson och många fler som lagt/lägger ner så mycket jobb i denna tråd. Vilket jobb ni gör🙏🏻
Citera
2019-09-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Är inte just pengar, svartsjuka/avundsjuka och hämnd de största motiven till mord?

I Sverige i dag är det nog gängkriminalitet och kampen om pengarna direkt eller indirekt. Våld och dråp i nära relationer kanske är god tvåa men då handlar det på något sätt om WT folk där fylla och droger är inblandade. Skulle säga att ingen av de berörda i det här går under begreppet WT folk.

På tredje plats kan man kanske sätta dråp genom av överfall utomhus. Där någon råkat ut för en våldsman på dåligt humör.

Överlagt mord tycker jag går bort om det är ett relationsdrama. Då passar plötsligt uppblommat raseri bättre och det är naturligtvis möjligt.
Citera
2019-09-03, 12:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läser den sista länken hos den du citerade, så kommer du märka att det är en otroligt insiktsfull sammanfattning. Helt fantastiskt hur man lyckas hålla en röd tråd genom alla de sidorna.

Stort tack @T34Panzer!

Det är Honan6 som gjort sammanställningen :-) jag bara hjälper till att sprida kunskapen om den till alla nytillkomna!
Citera
2019-09-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Peter Springare är en av de verkliga hjältarna i det här dramat. Det var han som till slut lyckades infånga de sk. "cykeltjejerna":
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2018/08/Springare-rätt-man.jpg

Ja, det vore intressant om du kunde kolla upp hur det går för honom med boken.

Hjältarna? Han och hans chef plockades resolut bort från utredningen pga alla fatala misstag som begicks under den mest kritiska delen av utredningen.

Har det totalt undgått dig???
Citera
2019-09-03, 13:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vackla inte nu Draifos!
Deppa inte ihop utan våga ha lite tilltro till åklagerskan och hennes utredargäng :-)

Han kanske inte vet vilken fot han ska stå på. Draifos har hängt hiding varje morgon och varje kväll.

Är det till lördag hiding får sitta på HD? Får hon behålla henne på skäliga eller måste hon höja eller syna?
Citera
2019-09-03, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritbox
Väldigt märkligt ställe för en våldtäkstman att befinna sig på. Jag bor inte allt för långt ifrån själva mordplatsen, då hade det varit mer logiskt någonstans i skogen mellan Baronbacken / Hjärsta. Alltså omkring cykelbron som går över motorvägen.

Ack, måndagkvällarna vid E18! Vem vet vilka förstulna möten som kan sätta hjärtan i brand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in