• 1
  • 2
2019-09-03, 19:03
Medlem
Det låter kanske inte som nån bra idé men jag tänker testa iallafall. Om jag inte blir sjuk på nåt sätt så kör jag vidare. Eftersom jag har försökt fasta tidigare så trodde jag att det skulle bli svårt med bara flytande, men förvånande nog så är det hittills inte alls jobbigt. Är inte det minsta hungrig eller sugen på nåt.
När jag började i förrgår vägde jag 84.3, idag 81.1. Jag tar enligt rekommendation 5 påsar om dan och dricker mycket vatten och te och tar lite C-vitamin.

Är det nån här som har några erfarenheter av den här dieten så är jag nyfiken på hur ni upplevde det och hur det gick?
Tänkte jag skulle meddela emellanåt hur det hela fortskrider och hur mycket jag går ned. Min normalvikt och målvikt är 65 kg. Är kvinna och 175 cm.
Citera
2019-09-03, 19:08
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det låter kanske inte som nån bra idé men jag tänker testa iallafall. Om jag inte blir sjuk på nåt sätt så kör jag vidare. Eftersom jag har försökt fasta tidigare så trodde jag att det skulle bli svårt med bara flytande, men förvånande nog så är det hittills inte alls jobbigt. Är inte det minsta hungrig eller sugen på nåt.
När jag började i förrgår vägde jag 84.3, idag 81.1. Jag tar enligt rekommendation 5 påsar om dan och dricker mycket vatten och te och tar lite C-vitamin.

Är det nån här som har några erfarenheter av den här dieten så är jag nyfiken på hur ni upplevde det och hur det gick?
Tänkte jag skulle meddela emellanåt hur det hela fortskrider och hur mycket jag går ned. Min normalvikt och målvikt är 65 kg. Är kvinna och 175 cm.

Och sen när du är klar? tillbaka till riktig föda hur tror du det kommer sluta? tror du att du kommer hålla din vikt eller kommer du öka din vikt?
Citera
2019-09-03, 19:12
Bannlyst
Sommarens goda mat och dryck har gjort mig fet, är inne på mitt sjätte dygn på vattenfasta, det är inget roligt och det känns som man har influensa och är konstant bakfull men tappat 7 kilo, innan någon börjar härja så JA jag vet om att det inte är 7 kilo fett. .....

Går en mil varje dag och dricker endast vatten och tar lite Knorr Kött och Grillkrydda när det suger som mest.

Jag tycker du ska övergå till bara vatten om du vill ha fina resultat, jag behöver loosa två kilo till och sen återgår jag till vardagen, det är som sagt inte så roligt men jag har lagt på mig dom här kilona under ca 5 år och vad är då 10 dagar.
Citera
2019-09-03, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Och sen när du är klar? tillbaka till riktig föda hur tror du det kommer sluta? tror du att du kommer hålla din vikt eller kommer du öka din vikt?

Jag kan svara för mig, jag kommer återgå till det normala men dra ner på snacks, jag äter inget godis eller dricker Coca cola .... men fått en full ovana att köpa hem chips och nötter mitt i veckorna, det är slut på det nu.
Citera
2019-09-03, 19:16
Medlem
Citat:

Massor av folk här: (FB) (Uppdateringar för oss som går på VLCD)/Mod
Citera
2019-09-03, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Jag kan svara för mig, jag kommer återgå till det normala men dra ner på snacks, jag äter inget godis eller dricker Coca cola .... men fått en full ovana att köpa hem chips och nötter mitt i veckorna, det är slut på det nu.

Edit: Frysen är nu fylld med kött och grönsaker.
Citera
2019-09-03, 19:17
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff

Ok, så du har kört med naturdiet? och sen slutat och gått tillbaka till normala middagar? och hållt vikten?
Citera
2019-09-03, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ok, så du har kört med naturdiet? och sen slutat och gått tillbaka till normala middagar? och hållt vikten?

Nej, vattenfasta. Ser det inte som några problem att hålla vikten under den största delen av året men på semestern tycker jag att man kan få lata sig och äta och dricka en massa onyttigt.

Edit: Är du fet?
Citera
2019-09-03, 19:34
Medlem
Ska man inte ta sin längd minus 100? Alltså borde du väga runt 75? 65kg på 175cm låter nästan smalt.
Citera
2019-09-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Ska man inte ta sin längd minus 100? Alltså borde du väga runt 75? 65kg på 175cm låter nästan smalt.
Jag har fått höra längden minus 110. Det är en grov generalisering men för normallånga personer med normal kroppsbyggnad ska det stämma bra, jag är 185 och min idealvikt vore 75 kg.
Citera
2019-09-03, 19:46
Medlem
Vill du förlora din muskelmassa och utarma kroppen på näring kör på. Eller så kan du prova keto med mycket grönsaker, ersätt kolhydrater med smör och grädde. Jag har gått ner 10-15 kilo på 6månader och lagt på mig lite extra muskler utan att träna alls. Och utan att vara hungrig.
Citera
2019-09-03, 19:48
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:

Antar att du är ett troll men om inte hoppas jag att du inser att du högt troligt kommer gå upp alla kilon igen kort efteråt och du kommer förmodligen förlora muskler av den där lossasdieten vilket ytterligare kommer försvåra för dig att komma i någotsånär form i framtiden. Att förändra sin kroppssammansättning kväver en livsstilsomläggning, totalt...finns inga genvägar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in