2019-09-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och jag är övertygad om att de digitala bevisen och dna från HD på mordplatsen kommer vara avgörande. Inte förglömma det nya vittnet.

Det nya vittnet vad har det att komma med som är så avgörande. Jag vet inte för vittnet har inte pratat med mig, men med dig kanske?
Citera
2019-09-03, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Inte riktigt. Där visar sig kanske mina förutfattade meningar trots allt. Har väl förlorat oktantalet med verkligheten.

Har du en idé?

Nä, det är knepigare än att få LW till planket...
Kunde nästan verka enklare att fråga en yrkeskriminell i Vivalla?
Citera
2019-09-03, 15:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Se mitt tillägg...

Solvalla kanske, vivalla njae. Inte så hett där tror jag.
Citera
2019-09-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lag? Vilka lag menar du?
Vilka lag finns det?

De enda lag/team jag känner till som vi diskuterat är TeamDavidsson, TeamFusk, TeamJärngänget.

Jag tillhör inte någon av dessa.

Om jag måste välja så hejar jag på TeamÅsaHiding.

Det är uppenbart hur du sorterar folk här i tråden. Vissa är hjärtligt välkomna, även om de är inne för första gången. Andra, typ jag själv, kan i princip dra åt helvete och det man skriver har inget värde för dig så länge det inte sammanfaller med hur just DU ser på fallet. Du ska inte utgå från att den som skriver inte har läst om fallet.

Upprepar det jag tror: Dådet var inte planerat. HD var givetvis ursinnig på LW, det kan man förstå. Men varför skulle SD vilja döda LW? Han kunde bara ha nonchalerat henne. Sen finns det en tredje figur i dramats utkant = JG. När tar de in honom till förhör, tro? Kanske har de redan gjort det.

Ska bli intressant att läsa FUPen.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-03 kl. 15:58.
Citera
2019-09-03, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och jag är övertygad om att de digitala bevisen och dna från HD på mordplatsen kommer vara avgörande. Inte förglömma det nya vittnet.

Om det nu skulle finnas DNA från mordplatsen, borde det vara ett sent inkommet svar?
Mordplats eller LW eller både och?

Om det är både och, det saknas albi (gediget) då borde det väl vara sannolika nu?
Eller är det i så lite mängd att man kan förklara det med kontakt DNA, dvs att det transporterats med SD?
Citera
2019-09-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En undran: Bärgarvittnet, hen såg bara en person springa längs planket.
Hur får man ihop det scenariot?

Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Om vi bortser från scenariot, Att personen utmed motorvägen setts springa är för mig nytt tillika viktig information! Vill med mitt goda minne erinra mig om att chauffören sett person kommit gående!?

Reserverar mig för att jag missat något i föregående inlägg. De tilltar i rasande fart...

Gå eller springa har ingen betydelse gick först sprang sedan eller tvärt om. Vem var det som gick eller sprang det kunde vara ett starkt indicium mot vederbörande. Har bärgarvittnet gjort en "vittnes konfrontation med den misstänkte" och pekat ut hen? Har bärgarvittnet först tagit del av honan6 eminenta förbrytargalleri?

Ni märker ju att hela fallet stinker av rättsröta.
Citera
2019-09-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.

Citat:
Personen gick mot norr i södergående körfält, inte över motorvägen.

Citat:
Bärgningsbilen kom från "Vivallahållet", personen han mötte gick mot Vivalla. Hänget du med på hur jag tänker?

Citat:
Absolut, rent hypotetiskt kan det ha varit en kvinna, absolut. Jag bara lägger ihop 1+1
Skriket, samtidigt möter en bil en person på motorvägen i väldig närhet till platsen där LW hittas och det är en väg som ex. SD skulle kunnat tagit.

Citat:
Den här uppgiften har jag haft rätt länge.
Vem eller vart jag fått uppgiften ifrån kommer jag självklart inte att säga. Om du väljer att avfärda denna så är det upp till dig och polisen känner väl till den.
Kling & Klang polisen Mikael Nyqvist är en medioker utredare som var den enda som fanns till hands när Springare och co flyttades. Polisen Örebro kommer inte lösa detta.

Några av skribenten Champagneoclocks inlägg här ovan.

Gående man - personen gick mot norr - personen han mötte gick mot
Vivalla.

Så visst har du rätt Enorm att det har skrivits att den av killen
i bärningsbilen uppmärksammade personen - gick - och ej sprang.

Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Om vi bortser från scenariot, Att personen utmed motorvägen setts springa är för mig nytt tillika viktig information! Vill med mitt goda minne erinra mig om att chauffören sett person kommit gående!?

Reserverar mig för att jag missat något i föregående inlägg. De tilltar i rasande fart...
Citera
2019-09-03, 15:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är uppenbart hur du sorterar folk här i tråden. Vissa är hjärtligt välkomna, även om de är inne för första gången. Andra, typ jag själv, kan i princip dra åt helvete och det man skriver har inget värde för dig så länge det inte sammanfaller med hur just DU ser på fallet. Du ska inte utgå från att den som skriver inte har läst om fallet.

Upprepar det jag tror: Dådet var inte planerat. HD var givetvis ursinnig på LW, det kan man förstå. Men varför skulle SD vilja döda LW? Han kunde bara ha nonchalerat henne. Sen finns det en tredje figur i dramats utkant = LG. När tar de in honom till förhör, tro? Kanske har de redan gjort det.

Ska bli intressant att läsa FUPen.

Ja en del skribenter välkomnar bara de som delar samma åsikter som de själva. Det finns tyvärr ingen demokratisk anda hos en del här.

Vem är LG som du tror kan vara inblandad i mordet? Eller menar du möjligtvis JG?
Citera
2019-09-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Gå eller springa har ingen betydelse gick först sprang sedan eller tvärt om. Vem var det som gick eller sprang det kunde vara ett starkt indicium mot vederbörande. Har bärgarvittnet gjort en "vittnes konfrontation med den misstänkte" och pekat ut hen? Har bärgarvittnet först tagit del av honan6 eminenta förbrytargalleri?

Ni märker ju att hela fallet stinker av rättsröta.

Personen raglade har vi läst här i tråden.
Om det var GM så är det inte så konstigt, det måste vara oerhört påfrestande att slå ihjäl någon.
Citera
2019-09-03, 15:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Din tro på kvinnors oskuld är rörande.

Synen på kvinnor som antingen Madonna
eller hora är väldigt tydlig här i tråden.

Som om någon är 100% god eller 100%
ond. De allra flesta människor är en mix.
Citera
2019-09-03, 15:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Din tro på kvinnors oskuld är rörande.

Synen på kvinnor som antingen Madonna
eller hora är väldigt tydlig här i tråden.

Som om någon är 100% god eller 100%
ond. De allra flesta människor är en mix.

Beror på vem man frågar...
Citera
2019-09-03, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Undrar om det inte är undertecknad du citerat där?
[b]Har följt den här tråden men inte skrivit, och kan inte annat än förundras över att den gode Jokern fortfarande lyckas lura folk.[b] Den forne "utredaren av Kálamarks-fallet", "Fallet Kevin-auktoriteten"...vars "utredningar" enbart består i att hänga i trådar där hen misstänker att GM/personer med insyn huserar och medelst antydningar, gissningar och svammel försöka kartlägga skribenter och "lösa gåtan".

Vild gissning: FUP kommer inte att visa att LW:s knäskålar krossats. Ej heller kommer den "jätteautentiska" sms-konversationen som JM skrev om igår återfinnas. Fast det är klart, JM var ju noga med att inte berätta vem som skrev, eller ens vilket år. Fascinerande att vissa skribenter trots det gick i spinn och började spekulera.

Och, just det: för att få fram avståndet mellan LW:s hus och FP/MP är det ju viktigt att vara där med sin kollega Mållgan, och (iförda trenchcoats kan man tänka?) noga stega. Det är ju jättesvårt att bara köra flygfoto i Eniro + mätfunktionen.
Vi är många som delar din uppfattning om JokerMannen! Han har lyckats lura några användare här, men de flesta har vid det här laget förstått att han bara är ett troll...

Det är ju inte bara hans fantasier om att LW fått sina knäskålar krossade, eller den där påhittade s.k ”sms-konversationen”...

JokerMannen har såklart gjort fler kontroversiella uttalanden än så! Exempelvis...

* Att han känner LW väl, att han och hans ”kollega” varit på brottsplatsen vid två tillfällen.

* Att han besökt hennes grav, samt att han ska besöka den igen och lämna 5 vita rosor...

Men sjukaste är nog följande...

* Att han kallar LW för ”Hjärsta-kvinnan”, och att han menar att det är så hon kallas av sina nära vänner...

* Att han sitter på LWs privata dagboksanteckningar...

Har själv försökt komma underfund med varför han sitter och sprider lögner i den här tråden, och i många andra trådar, här på Flashback... Vad är hans motiv?

Jag har nu konstaterat, efter att ha gått igenom JMs tidigare posthistorik, att människan ifråga, inte kan vara frisk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in