2019-09-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Mja..nu har du nog läst för mycket fiction. (det fetade)
Jag tror att en kort stund innan dödsögonblicket flimrar allas våra liv förbi i maxfart, sådant som påverkat och präglar våra liv, minnesmärken i tanken och våra kroppar. Misstagen, och allt vi inte längre kan göra ogjort.
Citera
2019-09-03, 15:56
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Några av skribenten Champagneoclocks inlägg här ovan.

Gående man - personen gick mot norr - personen han mötte gick mot
Vivalla.

Så visst har du rätt Enorm att det har skrivits att den av killen
i bärningsbilen uppmärksammade personen - gick - och ej sprang.

Tackar Ozzie!

Jag anser frågan berättigad då de digitala spår med tidsram för brottet ger en viktig bild av den tidslinje som i någon mening skall bevisas som rimlig eller osannolik utifrån de förhör som gjorts. Kontentan är det rörelsemönster GP förmodats tagit. utredarna har som sagt en del pussel att lägga.

EX 1. HD har ca: 385 m till sin bostad.
EX 2. SD har ca 1300 m till sin bostad förutsatt han liksom HD har gått/sprungit motsols till sina resp bostäder.

Jag återkommer med min teori (som diskuterats senaste dagarna) angående hur "de" har hamnat vid planket samt, varför utredarna gått ut med att detta mord indikerat "viss planering"...
måste rusa....!
Citera
2019-09-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja en del skribenter välkomnar bara de som delar samma åsikter som de själva. Det finns tyvärr ingen demokratisk anda hos en del här.

Vem är LG som du tror kan vara inblandad i mordet? Eller menar du möjligtvis JG?

Tack för stöd.

Ja, jag menar JG. Felskrivet av mig.
Citera
2019-09-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan välja att radera dem vid ett senare lämpligare tillfälle. Inte när HD nyligen fått reda på deras affär och redan är nedbruten. Man ska inte sparka på den som redan ligger. LW kunde gott ha väntat ett tag tills HD läkt.

Man kan inte behandla människor hur som helst, lite medmänsklighet får man allt ha. Hjälpa och stötta när de har det kämpigt, inte svika och såra dem ännu mer tills de brister! Det borde LW som pastor ha vetat...

Det är klart man inte kan, men vet vi när det raderades?
Man ska inte fuska heller.
Citera
2019-09-03, 15:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD kan ju förstås alltid ha föreslagit för damerna att HD ocg SD borde förnya sina äktenskapslöften där i slänten mot E18 med LW som förrättare igen. Men så kunde han inte hålla händerna i styr och HD grep Sd:s selfiestick och skullle slå ihjäl honom men tog i så hon träffade LW istället.

Du brukar ha nyktra idéer annars. Inget du vill satsa dina pengar på?

Nej, inte ens om det var mina sista slantar och det kunde bli högsta vinsten.

Två psykopater?
Kan de leva ihop?

Det är slut på batteriet här...
Citera
2019-09-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Personen raglade har vi läst här i tråden.
Om det var GM så är det inte så konstigt, det måste vara oerhört påfrestande att slå ihjäl någon.

Eller så var det fyllot som Lena råkade träffa på när hon rekade plats för sin cache vid planket.
Citera
2019-09-03, 16:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är klart man inte kan, men vet vi när det raderades?
Man ska inte fuska heller.

Så att han en intim relation med en gift
man i 6 år är inte ”fusk”?
Citera
2019-09-03, 16:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Två psykopater?
Kan de leva ihop?

Är ngt känt om HD:s alibi?

Kan HD ha sett SD smyga förbi i mörkret och gripit spiselkroken och smugit efter, för att se vad ressällskapet på den stundande resan tänkte ta sig för trots sina löften om avhållsamhet? Och sen ställer hon sig på lur vid planket ungefär där hon vet att de brukar träffas? The rest is history? SD tycker det är prima att han är misstäntk och får lite uppmärksamhet (medan HD förses med ett fejkalibi och glöms bort). Och sen är en hållhake på HD inte det sämsta... Nu diskar du, annars...?
Citera
2019-09-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så att han en intim relation med en gift
man i 6 år är inte ”fusk”?

Klart att det är fusk det med, men man ska inte behöva bli mördad pga det.
Citera
2019-09-03, 16:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Eller så var det fyllot som Lena råkade träffa på när hon rekade plats för sin cache vid planket.

Eller så rekar de för en ny gemensam ”äktenskapscache” alla tre men kommer ihop sig om vem som ska få fusklogga den först och slår ihjäl varandra?
Citera
2019-09-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Tack för svar! Ja, tack, gör gärna det.
Det stämde enligt min mamma.
Citera
2019-09-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Två psykopater?
Kan de leva ihop?

Jag har också svårt att få ihop det. Det som sägs är att det är mycket påfrestande att leva m en psykopat, så det kan nog knäcka ven som helst. Sedan vet vi inte vem av dem som är psykopaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in