2019-09-03, 08:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Osis för Guidetti. Kan bli en hel säsong i frysboxen.

Citat:
”Anderlecht vill inte ha Guidetti”
Affären spricker: ”För mycket tvivel”

Enligt belgiska uppgifter till Sportbladet stämmer det förvisso att Anderlecht erbjudits att köpa Guidetti – men att de nu dragit sig ur.

”Anderlecht kände för mycket tvivel kring att Guidetti är rätt spelare för dem”, säger en källa med insyn.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/K3qx17/anderlecht-vill-inte-ha-guidetti
Citera
2019-09-03, 11:15
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Osis? Guidetti sitter hellre på läktaren i La Liga och kan stoltsera att han minsann spelar i La Liga än blir king i tex belgiska ligan. Att spela fotboll och uträtta något har aldrig varit Johns ambition eller syfte, en gång i karriären råkade det hända i Feyenoord och han sökte sig bort direkt.

Han har alltid varit en bluff framtvingad av trattarna i 08 media. Han har alltid varit en vit priviligerad man så det är mycket märkligt och löjligt när han ständigt försöker leka nysvensk när han är uppväxt i bättre område än de flesta i denna tråden, långt ifrån mångkultur och problem.

Det är skönt att se och veta att de faktiskt fanns folk här på fb som tidigt genomskådade bluffen Guidetti och inte gick på hypetåget stockholmarna körde.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2019-09-03 kl. 11:22.
Citera
2019-10-03, 16:02
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Synd att se hans karriär stagnera, följde honom med glädje under ett par år. Min gissning är att han inte längre är lika fokuserad på fotbollen som han en gång var - kanske med all rätt. Han tillsammans med Augustinsson och Tibbling var en generation spelare som andades och åt fotboll, utan att besitta den naturliga talangen. Alla tre är träningsprodukter- och bra sådana.

Men, tiden tar ut sin rätt och jag kan tänka mig att det är rätt tufft att bibehålla samma fokus när man är gift och har barn. Skulle han gå ner ett par nivåer i fotbollsliga tror jag att han kan förlänga sin karriär med ett par år. Stannar han i Alaves längre än han gjort har jag svårt att se honom rycka upp sig från det svarta fotbollshål han befinner sig i.
Citera
2019-10-03, 16:09
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Skulle han gå ner ett par nivåer i fotbollsliga tror jag att han kan förlänga sin karriär med ett par år. Stannar han i Alaves längre än han gjort har jag svårt att se honom rycka upp sig från det svarta fotbollshål han befinner sig i.
Guidetti verkar dock hellre vilja vara bänknötare i en liga som La Liga snarare än stjärna i lag som Celtic eller Feyenoord - trots att det skulle kosta honom en landslagsplats:

Citat:
Guidetti är tydlig med att han stortrivs i Spanien och att han haft en "magisk tid" i landet, som han spelat för både Celta Vigo och Alaves i. Och han vill gärna vara en La Liga-spelare även om det innebär att det är svårare att få speltid och en risk att därmed mista sin landslagsplats.

- 100 procent. Jag vill alltid vara på den högsta nivån. Med all respekt för landslaget, jag är hellre på en högre nivå och inte är med i landslaget än att jag är med i landslaget men spelar på en lägre nivå. Det är så jag ser på det. Jag vet som sagt innan att jag gjort tio-tolv mål i Spanien, jag vet att jag kan göra mål på den här nivån också. Ibland glömmer folk Spanien, känns det som. Mitt första år gjorde jag tolv mål och vi kom till semifinal i cupen och kom till Europa League. Hade jag gjort det i England hade det kanske varit andra tongångar.

- Andra året gjorde jag tio mål och åtta assist. Det är ändå 18 poäng i en av världens bästa ligor. Det är väldigt bra. Då snodde Iago Aspas varenda straff också, jag blev skitförbannad på honom (skratt). Han gjorde nio mål på straff. Jag älskar att vara i Spanien och har bra relationer där. Jag är också väldigt respekterad i Spanien bland alla klubbar.

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/guidetti-far-se-om-det-hander-nagot-i-sommar---ska-bli-intressant/
Citera
2019-10-03, 18:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Tio mål + åtta assist = ”18 poäng”?

Det jag ser på Wikipedia är att han gjort 16 mål på 105 matcher i Spanien. Snudd på ett mål var tionde match. Sopa.
Citera
2019-10-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tio mål + åtta assist = ”18 poäng”?

Det jag ser på Wikipedia är att han gjort 16 mål på 105 matcher i Spanien. Snudd på ett mål var tionde match. Sopa.
107 matcher (inkl inhopp) i La Liga, 16 mål 7 assist. (knappt 6000 spelminuter).
Citera
2019-10-03, 23:41
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Guidetti verkar dock hellre vilja vara bänknötare i en liga som La Liga snarare än stjärna i lag som Celtic eller Feyenoord - trots att det skulle kosta honom en landslagsplats:

Nu räknar Guidetti in cupmål men går man på ligamål så gjorde han 7 mål på 35 matcher sin första säsong.

Sammanlagt har han gjort 15 ligamål på 99 matcher.

Henok Goitom hade en säsong i Valladolid där han gjorde 10 mål på 29 matcher.

Det kanske är dags för Guidetti att komma hem.
Citera
2019-10-04, 00:29
Medlem
Dags byta namn på tråden? Komisk rubrik.

Bluffen Guidetti.
Citera
2019-10-04, 20:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
John Föredetti
Snart fyllda tretti
Trodde han var Messi
Är bara en stor pussy
Citera
2019-10-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
John Föredetti
Snart fyllda tretti
Trodde han var Messi
Är bara en stor pussy

Haha den var bra.
Citera
2019-10-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Har inte hela hans karriär vid vuxen ålder handlat om just frysbox?

Snart tretti trodde han va messi. Hahahahahahha
Citera
2019-10-05, 13:50
Avslutad
Han har varit proffs i över 10 år och bara lyckats med 65 mål, allt som allt. Varav fyra-fem säsonger tillbaka inte ens gjort 30 mål. Två landslagsmål. Magra siffror. Och varför skulle de spanska lagen respektera honom så enormt mycket mer än andra spelare/anfallare i La Liga? Det låter mer som hans privata runkfantasier.

Han har ju inte bevisat ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in