2019-08-13, 20:09
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Gisaengchung (Parasite) är Bong Joon-hos bästa film sedan 2003.
Jag kommer behöva se den igen men den står nog som min personliga favorit, även över Memories of Murder.
Citera
2019-08-13, 20:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Oj den ska ses framöver.
Gör så!
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag kommer behöva se den igen men den står nog som min personliga favorit, även över Memories of Murder.
Utan tvekan hans bästa sedan 2003, men Parasite kan vara hans bästa film över huvud taget. Jag behöver dock se om MoM innan jag kan avgöra vilken jag håller högst.
Citera
2019-09-03, 03:52
Medlem
Matsu-sans avatar
Då har Parasite setts och Matsu-san är kluven. Det är någon slags svart komedi invävd i klasskamptema. Det är småkul, spännande och annorlunda. Emellanåt känns det nästan som segment och blandningar av Shoplifters och Final Fantasy 7. Helheten blir en sjuk soppa som till början smakar riktigt gott men så småningom blir det urvattnat. Parasite är unik men det är svårt att säga att det här är en riktigt bra film för det är det inte. Kompetent och annorlunda men inte på långa vägar ett mästerverk eller en kandidat till årets bästa film.

Betyg:Tre stabila Bong Joon Hos av 5
Senast redigerad av Matsu-san 2019-09-03 kl. 03:58.
Citera
2019-09-03, 05:45
Medlem
Shaolin Soccer., Kung fu hussle.

Trevliga lättsamma filmer.
Citera
2019-10-31, 11:52
Medlem
JustZlatans avatar
Såg The Chaser nyligen och fan vad bra den var!

Jag vill ha tips på liknande filmer.
Citera
2019-11-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Såg The Chaser nyligen och fan vad bra den var!

Jag vill ha tips på liknande filmer.
Prova hans två andra filmer.
The Wailing är en stor favorit.
Citera
2019-11-11, 19:01
Medlem
estetiks avatar
Såg Parasite och tyckte den va bra. Den rekommenderas.

Såg även The Farewell, handlar om en kinesisk familj som inte berättar för sin mormor att hon har cancer. Den var väldigt asiatisk och väldigt äkta rakt igenom. Den rekommenderas!
Citera
2020-01-21, 21:15
Medlem
Rakiis avatar
Jō Shishido har kastat in handduken igår, 86 år gammal.

Blev en bump av det mindre roliga slaget, men tänkte att det kan beröra åtminstone någon, då det en gång i tiden var diskussioner om honom och filmerna i regi av Seijun Suzuki som han medverkade i.
Citera
2020-01-22, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jō Shishido har kastat in handduken igår, 86 år gammal.

Blev en bump av det mindre roliga slaget, men tänkte att det kan beröra åtminstone någon, då det en gång i tiden var diskussioner om honom och filmerna i regi av Seijun Suzuki som han medverkade i.
Fan vad trist. Bortsett från Branded to Kill, så var han übercool i Cruel Gun Story (Remake av Kubricks The Killing i princip) och Youth of the Beast. A Colt is my Passport kommer jag ihåg som en rätt fin film också. Kändes som manusförfattarna blandade in olika genrer när de skrev. Action, noir och spaghetti western.
Citera
2020-01-22, 22:52
Medlem
Såg en sån härlig film. En skolläkare som en kväll försöker ha ihjäl alla elever på den skolan han jobbar på.minns inte titeln. Men troligen sydkoreansk.
Citera
2020-01-23, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Såg en sån härlig film. En skolläkare som en kväll försöker ha ihjäl alla elever på den skolan han jobbar på.minns inte titeln. Men troligen sydkoreansk.

Första som jag fick upp i huvudet var Lesson of the Evil från 2012, av Takashi Miike. Kan det ha varit den som du såg, måhända?

https://www.imdb.com/title/tt2294473/
Citera
2020-01-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Första som jag fick upp i huvudet var Lesson of the Evil från 2012, av Takashi Miike. Kan det ha varit den som du såg, måhända?

https://www.imdb.com/title/tt2294473/
Jepp! Gav den 10 på imdb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in