2019-09-02, 20:36
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och det var värmebölja. När jag klipper sniglar och lägger dem i ett hörn så luktar de så det känns ett par meter efter en dag. Dungen hon låg i var precis intill vägen som går förbi villaområdet och verkar fortsätta in mot stan. Den vägen kan väl knappast varit öde på fotgängare, joggare, cyklister, hundrastare etc.
Men exakt! Jag kan liksom inte förstå hur hennes kropp kan ha missats i fem dagar?! Människan är nyfiken i sin natur och ser man nått som sticker ut så fastnar ju det, vissa noterar och lever vidare, vissa noterar och ringer polis- men har har alltså INGEN noterat nått på fem dagar?! Sjukt konstigt
Citera
2019-09-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96

Jag undrar dock över om hon blev överrumplad plötsligt, med minimal chans att försvara sig, eller om det finns tydliga avvärjningsskador på t.ex armar och händer? Finns hudavskrap från GM under hennes naglar etc etc...?

Det känns som att det borde resulterat i en hel del spår från GM, om det var ett mer utdraget förlopp... Och då tycker jag att dom borde fått fast eventuell GM mycket snabbare!??? Bara en tanke...

Ja har man hittat hudavskrap under LW:s naglar så borde inte SD/HD nu sitta häktade.
Citera
2019-09-02, 20:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag förstår det kan man göra husrannsakan hos HD om det finns goda skäl för det och det gäller skälig misstanke för brott som ger fängelse.
Så då kan man t ex leta efter ett mordvapen, blodiga kläder osv hos HD.

Man kunde man göra en kroppsvisitering på henne, alltså då när hon inte var skäligen misstänkt strax efter mordet som @Rosamund tyckte hade varit bra att göra?

Nej, de måste sätta "skälig misstanke" på den som de vill göra kroppsbesiktning på och MGK gick ju helt under radarn i inledningen av fallet, full fokus från start på MGM, dåligt resultat då men bättre nu uppenbarligen.
Citera
2019-09-02, 20:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har också svårt att förstå..och om man vet att nåt har hänt så hade jag åtminstone varit nyfiken nog att ta en vända extra på lite oländiga ställen, men då är jag hundägare också..

Ja, om det initialt också gicks ut med att man trodde hon bortförts mot sin vilja tänker jag att det borde vara några som kollar runt lite extra runt området, om inte i hopp om att hitta henne så kanske något spår, en bortsparkad sko eller annan tillhörighet?
Citera
2019-09-02, 20:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, verkligen; de fullkomligt strålar ju av lycka! - Och den här dagen får SD t.o.m. fotografera sin mysiga bögbro:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc50b378-5d10-43f6-955a-a6c957e2e0b5.jpg
https://coord.info/GLVRHWFF
Här avstod han visst från att sprida lite allmänbildning som han annars yrar om är så viktigt för pöbeln:*
Undrar f.ö. om han inte har stavat "knallar" fel - eller om han möjligen vill ge läsaren en ledtråd?

Den andra bron han fotade denna dag - 4 dagar före mordet på LW - är föremål för dagens myst samt väcker frågan huruvida mordet redan här kan ha börjat planeras:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4eb352e2-ff62-4905-961c-8a06f0238d9c.jpg

*
Vill du säga vem SD fikar med ?
Citera
2019-09-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
Not. 5 juli 2018 skapade HD sitt nya geokonto S*ster*a*, dvs LW var då död sedan knappt två mån; skilsmässan hade ännu ej löpt ut; HD hade egen bostad sedan drygt 4 mån.
Nu är jag kanske 17onde på bollen, men visst skapade HD sitt geokonto snarare ett år tidigare? Jag har tolkat det som en del än separationen från SD.
Senast redigerad av Elsa2018 2019-09-02 kl. 20:50.
Citera
2019-09-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Precis! Det är inte helt osannolikt!

Jag undrar dock över om hon blev överrumplad plötsligt, med minimal chans att försvara sig, eller om det finns tydliga avvärjningsskador på t.ex armar och händer? Finns hudavskrap från GM under hennes naglar etc etc...?

Det känns som att det borde resulterat i en hel del spår från GM, om det var ett mer utdraget förlopp... Och då tycker jag att dom borde fått fast eventuell GM mycket snabbare!??? Bara en tanke...

Behöver inte inte ens ha varit ett regelrätt slagsmål, kanske ett buffande och puffande och därför inga avvärjningsskador och/eller hudavskrap. LW kan (som jag skrev i ett tidigare inlägg nyss) ha fallit/halkat och slagit huvudet i en sten = en olycka från början. Sen kan allt ha ändrats och GM/GK (eller varför inte JG? ) i sitt upprörda tillstånd fortsatt och då dunkat LWs huvud mot stenen tills allt blev tyst, tog slut och LW var död.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-02 kl. 20:55.
Citera
2019-09-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu känner jag mig lite elak, men det är svårt att låta bli att dra på smilbanden, trots all tragedi.

Småsvårt att inte dra på smilbanden.
Citera
2019-09-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Blev MV också hotad.??

Jag vet ärligt talat inte och det finns säkert någon annan som vet bättre. Jag har mer fått en känsla av MV väljer att inte vara här/kommentera men hoppas dagligen att hen kommer tillbaka för hen (tror iof att det är en han) saknas verkligen! Men om det är som jag tror att han har inblick så gör han kanske rätt i att låta vissa saker ha sin gång.
Citera
2019-09-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, om det initialt också gicks ut med att man trodde hon bortförts mot sin vilja tänker jag att det borde vara några som kollar runt lite extra runt området, om inte i hopp om att hitta henne så kanske något spår, en bortsparkad sko eller annan tillhörighet?

kan bara hålla med..helt obegripligt. Minns ju att det var i början av värmeböljan så folk kanske njöt som tusan då, rörde sig så lite som möjligt - grillade varje kväll - dolde all annan ev lukter t ex. ?
Citera
2019-09-02, 20:50
Medlem
matsqqs avatar
Observandum:

Jag tänker att den enda som vi VET inte kan kontrollera sina aggressioner är SD.

HD har vi inget sånt på ... och jag tror hon åker in för att hon skyddat SD och man kan inte utesluta inblandning eller att hon tänkte förstöra bevis ...

Jag vill alltid hitta en enkel lösning och det är den enklaste för mig ... att det rann över ytterligare en gång för mr Jekyll ...

Jag tror inte man suttit och planerat ett så klumpigt utfört mord med skrik i flera minuter i tättbebyggt område.
Citera
2019-09-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Godhetsbiten har stor betydelse Pokahontas anses stå för den goda som vill överbrygga motsättningar mellan urinvånare och nybyggare (går att googla) dessutom "soft" pokahontas, wow! Pastor och att hon höll på med flyktingar, det tyder på en självuppfattning som extremt god. Hennes egen son som inte vill bo med mamman tyder på att hon inte alls var någon god mor. All tid lades på att stärka hennes självbild som den mänskliga den mycket gooda.
Om hon därutöver var äktenskapsbryterska och uppslukad av andra intressen än barnen så kan någon hatat henne på gränsen till mord. Sonen han borde veta och förstått en hel del, för detta mannen som kanske studerat hennes förehavanden på avstånd. Någon av de utslussade som hon kanske smög med. Det är ju mycket vanligt bland "gooda batikisar" som t.e.x. Möller.
Just något sådan kan ju kommit emellan henne och SD. Han blev varse den 24 mars att hon låg med afghaner, typ. Han och kompisen bröt direkt. Man kan nog utöka listan misstänkta eller ska vi säga sannolika med några uppenbara och en del ännu perifera.

Polisen vi Örebro borde nog ge fan i att läsa på flashback och göra sitt jobb helt förutsättningslöst. När släpper de ut Hanna, på fredag?

Enligt uppgifter var det väl ändå SD som introducerade GC för LW där han ska ha registrerat henne och valt namn. På sin GC-profil, bör det ha varit, beskrev hon detta själv lite mer men ändrade det sedan (har för mig 2017). Därefter finns bara resterna av det:

”Found my first geocache in October, 2012, forced by a friend. I was a true slow starter and logged my second cache in February. It took me eighteen months to reach my #100. (...)”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in