2019-09-02, 12:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Eller mellan SD och JG eller HD och JG...

Uppenbarligen lämnade JG så sent som häromveckan sin sambo ensam hemma i tv-soffan på deras 10-åriga förlovningsdag (eller dylik anniversary). Men, vad gör man inte när idolen SD kallar?

Citera
2019-09-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?

F-n vad du svamlar mycket. Du tar exempel och lösryckta saker som sanningar, huller om buller!

Så här står det: "Men ett bra EXEMPEL är: Ett barns käpphäst beslutas att tas i beslag...."
Citera
2019-09-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här konstaterar Smartis själv att vi inte vet vilka sommarstugor som det gjorts beslag i.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Så fort man börjar rota i något påstående så knasar det.

Observandum ställ frågan till @Manda96 jag tror hen vet ganska mycket om det som berör dessa sommarstugor och vilka beslag som gjordes
Citera
2019-09-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tycker du att JG inte har hotat folk?
Många personer har beskrivit hur han har hotat folk men det tycker inte du?

Tycker du att de fantiserar bara för att du själv har en alltför livlig fantasi?
Hur tycker du att det går med din forskning?
Fråga: Hur/var framgår det att JG ska ha hotat någon, och vem/vilka är dessa i så fall?
Citera
2019-09-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Du fäller någon, sedan hoppa, stampa, sparka på ansiktet. Huvudet och hjärnan är mycket känsliga för sparkar, hopp och stamp. Hoppa på någons huvud med din tyngd får du se. Ingen ovanlig död liggandes ner, söndersparkad med mosad hjärna.

Nej jag har ingen lust att göra så faktiskt.
Men visst du har säkert rätt i det, men var är då de skorna teor du.
Sen tänker jag att obduktion visat att ett tillhygge har använts eftersom det fanns rispor på planket som förmodligen visade hände just då. Därför tror jag att ett tillhygge använts, vad tror du?
Citera
2019-09-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fråga: Hur/var framgår det att JG ska ha hotat någon, och vem/vilka är dessa i så fall?

Jag vet att JG👤 vet vem som bringade livet om LW. Jag vet också att JG👤 har i förgången tid rört LW sexuellt mot hennes vilja.
Citera
2019-09-02, 12:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD har ju fortsatt neka så jag tror inte heller att de grep HD baserat på något SD skulle ha sagt.

De hade nog redan planerat att ta in henne också. Men taktiskt att vänta en dag för att se vad hon företog sig efter ex-makens anhållande.
Citera
2019-09-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
EGT kan skoja till det ibland men det verkar faktiskt som en käpphäst har tagits i beslag, om det nu inte ligger en "luring" dold i det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men var det beslaget gjorts framgår inte, åtminstone inte här.

Ja det är det där med de små detaljerna man ska komma ihåg, men jag tror faktiskt jag läste det någonstans, där någon ifrågasatte varför de tog käpphästen från just HD föräldrars hus eller sommarstuga och diskussionen var då om polisen kunde tro att det skulle varit mordvapnet...och någon svarade att de var ihåliga och något kunde gömts i den...någonting sådant men kan givetvis blandat ihop varifrån käpphästen togs förstås...?? Jag hittar det inte nu men letar vidare...
Citera
2019-09-02, 13:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vet att JG👤 vet vem som bringade livet om LW. Jag vet också att JG👤 har i förgången tid rört LW sexuellt mot hennes vilja.

JG har dagligen loggat in på geocacheforumet. Dock ännu inte idag. Hm.

Men men, det kan ju bero på att han är utmattad efter Streak week. Eller att han faktiskt jobbar.
Citera
2019-09-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Godmorgon!

Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.

Ja, och av KV. Besökande barn behöver även bägge vårdnadshavares samtycke.
Citera
2019-09-02, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Ja, och av KV. Besökande barn behöver även bägge vårdnadshavares samtycke.

Kan kanske blåsa upp till ett rejält moment 22 gällande det sista...?
Citera
2019-09-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Nej, verkligen ingen sekt alls . En sekt kontrollerar allt och alla. Men i Kyrkor finns tyvärr godhetsknarkare, som gör det mesta för asylsökare, som de inte vet ett dugg om. Låt Löven och Migrationsverket sköta invandrare. Väldigt jobbigt med kyrkliga som kräver att folk ska "hjälpa till" överallt. Varför sysslade hon som är mamma, med sådant ? Hon verkar ha blivit utlurad den kvällen..

Godhetsbiten har stor betydelse Pokahontas anses stå för den goda som vill överbrygga motsättningar mellan urinvånare och nybyggare (går att googla) dessutom "soft" pokahontas, wow! Pastor och att hon höll på med flyktingar, det tyder på en självuppfattning som extremt god. Hennes egen son som inte vill bo med mamman tyder på att hon inte alls var någon god mor. All tid lades på att stärka hennes självbild som den mänskliga den mycket gooda.
Om hon därutöver var äktenskapsbryterska och uppslukad av andra intressen än barnen så kan någon hatat henne på gränsen till mord. Sonen han borde veta och förstått en hel del, för detta mannen som kanske studerat hennes förehavanden på avstånd. Någon av de utslussade som hon kanske smög med. Det är ju mycket vanligt bland "gooda batikisar" som t.e.x. Möller.
Just något sådan kan ju kommit emellan henne och SD. Han blev varse den 24 mars att hon låg med afghaner, typ. Han och kompisen bröt direkt. Man kan nog utöka listan misstänkta eller ska vi säga sannolika med några uppenbara och en del ännu perifera.

Polisen vi Örebro borde nog ge fan i att läsa på flashback och göra sitt jobb helt förutsättningslöst. När släpper de ut Hanna, på fredag?
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-02 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in