2019-09-02, 20:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror det är JG som tidigare var gift..det bör varit någon gång innan hon inledde sin relation med SD.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Borde vara JG, han var tidigare gift med sina barns mamma.

Nej, JG var inte gift med CE (mamman till hans barn). JG är heller inte gift med LI (kvinnan han flyttade ihop med 2010).
Citera
2019-09-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Med tanke på hur mycket bilder ni lagt upp på både SD och HD så borde ni väl se att det inte är HD på bilderna

Ja, precis, att det inte är HD på bilderna är väl helt klart.
Citera
2019-09-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och det var värmebölja. När jag klipper sniglar och lägger dem i ett hörn så luktar de så det känns ett par meter efter en dag. Dungen hon låg i var precis intill vägen som går förbi villaområdet och verkar fortsätta in mot stan. Den vägen kan väl knappast varit öde på fotgängare, joggare, cyklister, hundrastare etc.

Jag har också svårt att förstå..och om man vet att nåt har hänt så hade jag åtminstone varit nyfiken nog att ta en vända extra på lite oländiga ställen, men då är jag hundägare också..
Citera
2019-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
@MoralensVäktare skrev sitt senaste inlägg den 27/7 -19.

han/hen saknas!
Citera
2019-09-02, 20:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som alltid är du femomenal på att berätta en historia, fiktiv eller ej 👍🏻

Här kommer ett tillägg...

Med bara 4 dagar kvar till det brutala modnet på Lena...
...och Team Davidssons ler och njuter tillsammans i solskenet...
...de ser onekligen mycket lyckliga ut...

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5cb352df-4b26-41fe-961c-d20d3b57de26_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a8e11439-a331-400d-b2b4-b8e037ba39de_l.jpg

Jag tycker att det där ser ut som mugglartjejen som SD träffade strax före mordet och någon månad efter...
Citera
2019-09-02, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skulle hon slagits med knytnävar borde det kunna uppmärksammas av människor kring GM. Men en sten påmarken, en trädgren, trädstam som hon dunkats mot är nog fullt möjligt.
Precis! Det är inte helt osannolikt!

Jag undrar dock över om hon blev överrumplad plötsligt, med minimal chans att försvara sig, eller om det finns tydliga avvärjningsskador på t.ex armar och händer? Finns hudavskrap från GM under hennes naglar etc etc...?

Det känns som att det borde resulterat i en hel del spår från GM, om det var ett mer utdraget förlopp... Och då tycker jag att dom borde fått fast eventuell GM mycket snabbare!??? Bara en tanke...
Citera
2019-09-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det där ser ut som mugglartjejen som SD träffade strax före mordet och någon månad efter...

Ja, det är den tjejen. Hon var väl en kompis från skoltiden.
Citera
2019-09-02, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
han/hen saknas!

Blev MV också hotad.??
Citera
2019-09-02, 20:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ditt bildbevis är här. Vilket tydligt visar att du får med osanning. Bluff och båg! Emotser gärna dina andra "bildbevis:
Frågan är varför ni har ett sånt behov att framställa er som offer när det är ni som är jägarna.
https://forumfiles.com/BdX8A54en5/19100D00-4DC4-4B06-8572-29311FA1027A_jpeg

Ni?

Nej, jag publicerar inte de andra skärmdumparna då de nicken inte vill bli publika i tråden.
Better safe than sorry, så att säga.

Idag vet vi inte hur många som på något minsta vis är inblandade i denna historia.
Än så länge sitter bara SD och HD häktade.
Och för bara för en vecka sedan var oddset att HD skulle bli häktad en högoddsare.

Skulle nicket på skärmdumpen, dvs 1 av exemplen, vara en jägare för att denne håller med ett av Honan6 inlägg?

Och de som fått hot via pm, tom dödshot, är de också jägare?

Eller de som likt @notknapparen som via pm blivit utsatt för nick som uppträtt bedrägligt, är de också jägare?
Citera
2019-09-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så länge man slipper Fredrik Sjöshult eller vad fan han heter från Expressen så känns nästan vad som helst seriöst, den fan kan förvandla en höna till en fjäder i sina försök att vara PK, helt djävla otroligt hur han får till sin skeva historier.

Men jag är med på dina tankegångar tror jag angående vad som förmodligen är sant angående misstankegrad, tror inte att Hiding skulle ha uttalat sig i Aftonbladet på det viset som det skrevs, så djävla säker kan ingen åklagare vara helt enkelt, förhandlingarna i båda fallen tog ju tid vilket tyder på att det inte är så djävla glasklart med bevisning.

Artikeln i NA är nog mer saklig i vad Hiding verkligen sagt även om jag tycker att den som skriver är totalt kass på sitt jobb, vill ha en jobbig djävel som verkligen ligger på och pressar fram lite nyheter, typ Slagbrandt som skrev mycket om Möller och Rajabi i VLT.

Ok, den där Fredrik S har jag lyckats missa. Nog kanske lika bra.
Ja Hiding ( eller "Tiding" som AB döpte om henne till) skulle nog inte direkt efter häktningen gå ut med att de är säkra på sannolika skäl.
Men kanske kom 'uttalandet' från jouråklagaren; att hon i farten nämnde nåt som AB valde att tolka på sitt lite egna sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Gissar att det inte har ”hänt” någonting utan att det var just texten i Aftonbladets artikel som orsakade att frågan togs upp med ÅH idag till NAs artikel.

Antingen har ÅH aldrig haft åsikten att de nu ligger på sannolika, eller så har hon aldrig haft intentionen att gå ut med det offentligt.

Tycker dock att det är konstigt att Aftonbladets text får stå kvar som den gör. Om de inte har någon källa på det uttalandet vill säga.

Ja vem som sagt vad eller inte går nog inte att klara ut nu men nog lutar det åt att det var AB som kryddade lite.
Citera
2019-09-02, 20:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Krävs "skälig misstanke" för sådana tvångsåtgärder som kroppsbesiktning och husrannsakan men de gjorde väl husis hos MGK när LW fortfarande var "försvunnen" inte hittad mördad.

Så har jag uppfattat det.

Sedan när MGM togs in på "skälig misstanke" så kan de ju göra husis på ställen som han har tillgång till på något sätt, de spärrade väl av en sommarstuga också har jag för mig.

Som jag förstår det kan man göra husrannsakan hos HD om det finns goda skäl för det och det gäller skälig misstanke för brott som ger fängelse.
Så då kan man t ex leta efter ett mordvapen, blodiga kläder osv hos HD.

Man kunde man göra en kroppsvisitering på henne, alltså då när hon inte var skäligen misstänkt strax efter mordet som @Rosamund tyckte hade varit bra att göra?
Citera
2019-09-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men tror du hon följt med till brottsplatsen frivilligt, utan att ana oråd, för att hon promenerat med någon hon känner och litar på, som lurat in henne i en planerad fälla? Och att mördaren burit med sig exp. en dold hammare, så att det sker ett överraskningsmomentet och mördaren direkt får en fördel och ett övertag. Varför väljer mördaren i sådana fall just den platsen för att utföra dådet? Eller tror du det sker helt random i stundens hetta, genom en ordväxling och bråk? Att han bara tar upp en sten som helt slumpmässigt råkar befinna sig vid planket?

GM eller GK behöver inte nödvändigtvis ha haft för avsikt att mörda, inte heller haft ett vapen med sig. De gick genom skogen för att diskutera ("följ med på en promenad, jag vill prata med dig om en sak") och hamnade av en tillfällighet vid bullerplanket, började diskutera och ordväxlingen blev allt hätskare och gick till handgripligheter. GM/GK kan ha knuffat LW, som kan ha slagit huvudet i en sten och sen "av bara farten" satt igång att dunka LWs huvud mot stenen (som troligen satt fast i marken) och slutade inte förrän LW var garanterat död. Vem som helst av SD och HD hade kunnat utföra detta och båda hade motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in