2019-09-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du kan sluta leta, jag har just svarat dig ju. Eller ska du vara dumt envis?

Varför är du så tramsig med mig?
Är det någon som är envis så är det väl du som envist försvarat mördare?
Är det något speciellt som stör dig nu??
Dina vänner känner du tydligen inte särskilt väl, de är misstänkta båda två nu, så förstår att du mår dåligt av att läsa här hur hemska vänner du har, men är det mitt fel?? Va??
Lägg ner nu du har inte ännu en förskönande bild du vill försvara dom med? EnGodTanke jo just precis, bara en god tanke men jag föredrar logiska tankar och inte ditt goda svammel, så lägg ner nu bara!
Citera
2019-09-02, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Men jag har uppfattat det som att de redan inledningsvis genomsökte HD lägenhet. Så något gjorde ju att de redan där anande att hon var inblandad av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det stämmer, det gjorde dom. Men det behöver ju inte innebära att dom misstänkte henne, en rutinåtgärd snarare eftersom hon var SD:s "fd" (vet inte om skilsmässan gått igenom) fru.

Men vet vi att det har gjorts?

Jag kan inte minnas att media har tagit upp det.
Den enda som jag minns, är TinnaNinna som skrev att HD hade beklagat sig över att det var stökigt efter att de gjorts husrannsakan.

På sätt och vis känns det väl troligt att det har skett.
Men med alla missar i början...
Citera
2019-09-02, 17:59
Medlem
Honan6s avatar
Uppdatering: Borttagning av manipulerad bild på misstänkt, ersatt med annan. Tillagt uppgifter att han varit pilot och dykare.

SAMMANFATTNING 2019-09-02

B2705-18

Två personer är vid dags dato häktade för mordet på Lena Wesström.
Båda nekar till mord.

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, har åklagare Åsa Hiding sagt till media.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
Född 5/5 -74
Uppväxt i Västerås
Har teknisk utbildning från MDH
Föräldrarna lever och bor kvar i Västerås
Har tre syskon, två bröder och en syster
Arbete som projektkontrollant vid Tyr*ns AB (e)
Flyttade hem till Hann* i Örebro -97
Varit aktiv simmare, skidåkare, är geocachare, dykare och haft flygcertifikat för mindre plan
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/2mtmabrl0za222yj5b2fjdye
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Kalla fakta: www.bildtagg.se/bild/wow0xtmk2piyppvl3pgosux

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
Född 7/9 -74
Uppväxt i Örebro
Föräldrarna bor kvar i ett småhusområde närliggande Vivalla, de har även sommarstuga i Odensbacken.
Har en syster
Är sjuksköterska på USÖ
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildmix på HD: www.bildtagg.se/bild/ct1ugh4bq7ry4j0iyos2b3v
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro.
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet i mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.

När LW upptäcks vara försvunnen är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.
Lenas kropp hittas av privatpersoner den 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 meter från hennes hem.

Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.

Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern och två tjejer som setts leda två cyklar i området

I oktober görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.

I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.

Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.

Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.

De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.

SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han året innan hade unfriendat offret (många i tråden tror att han vet en del eller i värsta fall hjälpt till)
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4

JG är från USA, kom till Sverige i slutet av 80-talet
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har tidigare varit gift och har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i en lägenhet i en bfr-förening i Almby

JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

SAMMANFATTNING för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström
Född 10/1 -73
Adoptivbarn från Syd-Korea
Uppväxt i Ljunga utanför Norrköping, hade då efternamnet Johansson
Har en bror, också adopterad
Föräldrarna bor kvar i hennes barndomshem och sörjer djupt sin mördade dotter
Tidigare gift med UW som bor kvar i huset som ligger om hörnet på samma gata som MGM
Har två pojkar och en flicka tillsammans med UW
Har tidigare varit Pastor i en Equmeniaförsamling och praktiserade ibland som vigselförrättare
Jobbade vid ett utslussningsboende för unga flyktingar
Levde ett väldigt aktivt liv med geocaching, cykling, skidor o s v
Beskrivs av andra som glad, energisk, utåtriktad, kreativ och attraktiv
Levde officiellt som singel, men sägs ha haft några såväl kortare som längre förhållanden sen sin skilsmässa - bl a sägs det att den mordmisstänkte ska ha haft en relation med LW när han var gift

LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2019-09-02, 18:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, bilden är inte ett lämpligt beteende av mig, men med tanke på hur SD själv har använt bilder på sin GC:sida t ex som "Skrik som en gris", nedräkningsbilderna han sen tog bort, budskap till trådskrivare och GC:are som han stört sig på, videoklipp och länkar med olika budskap som "I see you" o s v så känns min bild ändå rätt så oskyldig, men den manipulerade bilden kanske ser alldeles för äkta ut. Jag tar till mig av dina rader och kommer att ersätta den med en annan bild.

Jag har inte närmare studerat MGM:s mediala hygien och kan inte avgöra på ngt underbyggt sätt om du har fog för ditt synsätt. I alla händelser är det ngt annat än en häktning på sannolika för mord. Personligen inväntar jag gärna rättsliga bedömningar vad gäller det förra. Med tiden kommer rättvisa skipas. Det är ingen brådska.

Därmed inte sagt att kräk ska stå oemotsagda o.a. Men jag är främst intresserad av brottet för dagen o tråden. Dessutom brukar du kunna vara tydlig när du så vill.
Citera
2019-09-02, 18:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tänkt scenario ur förhör med SD

Fhl 1:
Stefan, du vet att vi vet att du var hemma hos Lena, så du kan lika gärna berätta varför du var där och vad som hände.

MT:
Okej, jag ska. Jag ville inte säga något om att jag varit där eftersom jag inte har något med mordet att göra. Jag vet att det var väldigt oskickligt av mig att tiga om saken och jag har ingen bra förklaring på varför jag gjorde det, men jag ÄR oskyldig.

Fhl 2:
Till saken nu. Varför var du där och vad hände?

MT:
Jag och Lena messade fram och tillbaka om myster med mera. Det har ni sett. Eftersom jag visste att Ar*n skulle fylla 12 och hon skulle till Norge, ville jag hjälpa henne med en present till grabben. Jag skrev att jag skulle komma över.

Fhl 1: Ok, och sen?

MT:
Jag tog mig dit och Lena släppte in mig. Hon hade fullt upp med paketinslagning och var intensiv som vanligt. Det var väldigt rörigt i huset och saker låg framme överallt - i soffan, på golven, på borden, ja, det var så det såg ut hemma hos henne så jag satte mig i den rosa fåtöljen till vänster vid bokhyllan i v-rummet. Hon höll på och messade med folk och svarade knappt på tilltal. Jag tog ned gitarren som hänger ovan fåtöljen och började klinka på en Lundell-låt, eller iaf försökte.

Fhl 2:
Valde du den platsen för att du inte skulle synas genom fönstren ifall Hann* skulle titta mot Lenas uteplats?

MT:
Näe, jag vet inte varför jag satte mig där.

Fhl 1:
Ok, du klinkade på gitarren. Sen då?

MT:
Jag fick ingen respons från henne, så jag gick därifrån helt enkelt.

Fhl 2:
Hur mycket var klockan då?

MT:
Ingen aning. Runt 11 kanske.

Fhl 1:
Utredningen visar att du utelämnar en hel del väsentligheter om dina göromål. Är det inte dags att du säger hela sanningen nu?

MT:
Jag har inget mer att säga. Jag gick hem och la mig. Det är allt.

-------------

Ovan är alltså helt fabricerat. Lena hade en bokhylla till vänster i sitt vardagsrum, det stod en rosa fåtölj intill den och en gitarr hängde ovanför på väggen. Utifrån den detaljbeskrivningen skulle man kunna tro att jag varit på plats, men informationen om möbleringen är hämtad från Lenas fotogalleri.

Anledningen att jag spelar upp detta exempel är att det finns en del murvlar som låtsas att de vet detaljer som ingen annan vet. Murvlarna har en del polisiära kontakter och vet lite mer före andra innan lockena åker på. För att få fram mer information måste de trolla lite i trådarna på flashback i syfte att få fram information och detaljer före andra till sina kriminalreportage, böcker eller dokumentärer. De har oftast flera konton och spelar olika roller. Det är inget nytt och har förekommit i flera trådar än denna. Liten påminnelse bara.

Bra påminnelse stt det är många sorter som hänger här inne. Ibland med dolda agendor.

Fet märks att du också är lite ”FUP-skadad” 😁

Oavsett, så har ordet OSKICKLIGT fått ett visst uppsving...😎
Citera
2019-09-02, 18:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Seriös riksmedia"; finns det sån.🤔 I detta land.
Men visst har de stora tidningarna skrivit en hel del om fallet. Kanske inte så mkt nu om HD, hennes roll etc.
Men eftersom det råder så stora frågetecken om det i nuläget så är det kanske ett bra val.

Ja. Är med på ett gemensamt bett.

Njo, men det blir ju en något märklig retorik att pendla mellan misst-graderna. Om syftet är att få arbetsro och hålla fokus.

Så länge man slipper Fredrik Sjöshult eller vad fan han heter från Expressen så känns nästan vad som helst seriöst, den fan kan förvandla en höna till en fjäder i sina försök att vara PK, helt djävla otroligt hur han får till sin skeva historier.

Men jag är med på dina tankegångar tror jag angående vad som förmodligen är sant angående misstankegrad, tror inte att Hiding skulle ha uttalat sig i Aftonbladet på det viset som det skrevs, så djävla säker kan ingen åklagare vara helt enkelt, förhandlingarna i båda fallen tog ju tid vilket tyder på att det inte är så djävla glasklart med bevisning.

Artikeln i NA är nog mer saklig i vad Hiding verkligen sagt även om jag tycker att den som skriver är totalt kass på sitt jobb, vill ha en jobbig djävel som verkligen ligger på och pressar fram lite nyheter, typ Slagbrandt som skrev mycket om Möller och Rajabi i VLT.
Citera
2019-09-02, 18:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, såg det i efterhand. Inte bra att döma honom på felaktiga grunder. Tycker inte du att det ska bli sannerligen intressant när Fup kommer att få se vilka som talat sanning, och inte här i tråden angående deras unika insiderkännedom.
Med tanke på den massiva motsägelsen i det mesta? För vad vet vi egentligen? Konkret. En skilsmässa. Geo-intressen.

De hade ett mångårigt förhållande är alla överens om, men sedan går åsikterna isär.

Det blir nog bättre med det som kommer ligga till grund för åtalet, ja. Jag har sett att det skiljer sig mangrant ibland. Eller hur man skulle uttrycka det.
Citera
2019-09-02, 18:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nope, inte åklagaren vad jag minns. Tror det var Nerikes Allehanda som skrev det ganska direkt efter att hon mördats. Vem som angav svartsjuka som motiv minns jag inte.

Av någon anledning var tidningen Metro allra mest intensiv avseende svartsjukerapporteringen.
Citera
2019-09-02, 18:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Uppdatering: Borttagning av manipulerad bild på misstänkt, ersatt med annan. Tillagt uppgifter att han varit pilot och dykare.

SAMMANFATTNING 2019-09-02

B2705-18

Två personer är vid dags dato häktade för mordet på Lena Wesström.
Båda nekar till mord.

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, har åklagare Åsa Hiding sagt till media.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
Född 5/5 -74
Uppväxt i Västerås
Har teknisk utbildning från MDH
Föräldrarna lever och bor kvar i Västerås
Har tre syskon, två bröder och en syster
Arbete som projektkontrollant vid Tyr*ns AB (e)
Flyttade hem till Hann* i Örebro -97
Varit aktiv simmare, skidåkare, är geocachare, dykare och haft flygcertifikat för mindre plan
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/2mtmabrl0za222yj5b2fjdye
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Kalla fakta: www.bildtagg.se/bild/wow0xtmk2piyppvl3pgosux

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
Född 7/9 -74
Uppväxt i Örebro
Föräldrarna bor kvar i ett småhusområde närliggande Vivalla, de har även sommarstuga i Odensbacken.
Har en syster
Är sjuksköterska på USÖ
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildmix på HD: www.bildtagg.se/bild/ct1ugh4bq7ry4j0iyos2b3v
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro.
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet i mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.

När LW upptäcks vara försvunnen är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.
Lenas kropp hittas av privatpersoner den 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 meter från hennes hem.

Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.

Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern och två tjejer som setts leda två cyklar i området

I oktober görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.

I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.

Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.

Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.

De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.

SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han året innan hade unfriendat offret (många i tråden tror att han vet en del eller i värsta fall hjälpt till)
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4

JG är från USA, kom till Sverige i slutet av 80-talet
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har tidigare varit gift och har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i en lägenhet i en bfr-förening i Almby

JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

SAMMANFATTNING för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström
Född 10/1 -73
Adoptivbarn från Syd-Korea
Uppväxt i Ljunga utanför Norrköping, hade då efternamnet Johansson
Har en bror, också adopterad
Föräldrarna bor kvar i hennes barndomshem och sörjer djupt sin mördade dotter
Tidigare gift med UW som bor kvar i huset som ligger om hörnet på samma gata som MGM
Har två pojkar och en flicka tillsammans med UW
Har tidigare varit Pastor i en Equmeniaförsamling och praktiserade ibland som vigselförrättare
Jobbade vid ett utslussningsboende för unga flyktingar
Levde ett väldigt aktivt liv med geocaching, cykling, skidor o s v
Beskrivs av andra som glad, energisk, utåtriktad, kreativ och attraktiv
Levde officiellt som singel, men sägs ha haft några såväl kortare som längre förhållanden sen sin skilsmässa - bl a sägs det att den mordmisstänkte ska ha haft en relation med LW när han var gift

LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Så då fick även jag lämna mitt lilla bidrag till din imponerande sammanställning. Om det var klädsammare för MGM låter jag vara osagt. 😄
Citera
2019-09-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Av någon anledning var tidningen Metro allra mest intensiv avseende svartsjukerapporteringen.
Ok, tack, mindes inte detta.
Citera
2019-09-02, 18:17
Medlem
Citat:
Smartamarta, din förställningsförmåga är det inget fel på men vad är rimligt? Vad som är rimligt i detta fall är jag högst osäker på. HD, vem är hon egentligen? Bilden av henne är motsägelsefull, precis som det mesta i tråden. Låt mig säga som så att det här avtrubbade, likgiltiga, avstängda beteendet som du nämner, tror jag är ett direkt resultat av medicinering. Sedan tror jag hon är introvert, i betydelsen att hon har ett rikt inre reflekterande liv, som gör henne mindre beroende av yttre respons, som exempelvis extroverta personer vanligtvis är. Introverta personer begrundar och har vanligtvis en stark integritet. Du får förtjäna din plats, om du ska nå innanför skalet. De brukar inte heller falla för smicker lika lätt som extroverta personligheter. Det kan ta tid att lära känna en introvert person.

Som jag sa tidigare, så tror jag att SD periodvis förde HD bakom ljuset både när han var otrogen, och även efteråt då otroheten avslöjats, åtminstone en period då han ånyo dubbelspelade som "offer"för Lws efterhängsamhet. Fast han själv var delaktig i att vara och nalla ur syltburken, när andan föll på.

Vad gäller HD:s eventuella lynnighet, och gällande att vara obalanserad, att stanna kvar för barnens skull etc. kan jag bara säga att jag vet inte alls, Hon ballade ur på slutet, ja, men hon är ursäktad, som förälder .Men sedan...njaee då måste jag läsa in massa annat jag saknar stöd för. Men det är inte omöjligt. Känner till sådana fall in real life där det du beskrivit ovan stämmer in bra.

Angående att ngn har stannat kvar i förhållandet mot sin vilja när barnen var små tror jag inte stämmer. Jag tror att HD alltid ville behålla Stefan, och fortfarande i högsta grad. Skilsmässan ser jag som ett sätt för dem att få bort fokuset på dem som ett par och team, som samarbetar ända in i döden för att lösa ett problem: LW. Jag tror inte heller att SD någonsin ville förlora fru och barn, inte för närvarande heller. Däremot ville han under en lång period ligga med LW. Han tänkte med Petter- Niklas. Ville både äta och behålla kakan. Till slut tvingades han välja, och ville satsa på familjen. Han älskar barnen mycket mer än någonsin Lena. Hon kunde aldrig konkurrera mot familjelivet när allting ställdes på sin spets. Just därför och av fler anledningar har han och Hanna levt som siamesiska tvillingar sedan mordet på SD. Tajtare än någonsin.

MirandaMirage..du skrev följande som jag kopierat;
Skilsmässan ser jag som ett sätt för dem att få bort fokuset på dem som ett par och team, som samarbetar ända in i döden för att lösa ett problem: LW.

Så du menar att de skiljer sig trots att SD och HD inte vill leva utan varandra?
Då hade det varit mycket enklare att inte skiljas och just fortsätta tillsammans och ignorera LW och anmäla henne om hon var så jobbig och inte välja att mörda henne, inte sant?
Allt annat är möjligt som du skriver annars men då finns inget klart motiv för dom att mörda LW, absolut ingen anledning alls enligt mig alla fall. Då borde det vara andra som är misstänkta för mordet och inte HD och SD men det är just dom båda som är MGM.

Så var har du ditt sannolika och troliga och rimliga motiv till mordet enligt din spekulation, undrar jag??
Citera
2019-09-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och detta är ju synnerligen märkligt.🤔
Enl uppgift, "citat" från AB, hade ju åkl efter häktningen gått ut och bestämt hävdat att de anser att det föreligger sannolika skäl: vad har nu hänt som enl åkl har sänkt misst-graden?

Gissar att det inte har ”hänt” någonting utan att det var just texten i Aftonbladets artikel som orsakade att frågan togs upp med ÅH idag till NAs artikel.

Antingen har ÅH aldrig haft åsikten att de nu ligger på sannolika, eller så har hon aldrig haft intentionen att gå ut med det offentligt.

Tycker dock att det är konstigt att Aftonbladets text får stå kvar som den gör. Om de inte har någon källa på det uttalandet vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in