2019-09-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, du har så rätt.Tappade bort mig i den långa citeringsdialogen...

Och då är det en annan femma...

precis..
Citera
2019-09-02, 20:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Just det. Och en del av den serien, kanske start eller slut, är hennes bostad? Det är nämligen en mysterybox/puzzlesymbol placerad exakt över hennes hem på geocachkartan. Och då borde väl den kunna felanmälas?
Det är ju en väldigt intressant uppgift! - Och hon var säkert mån om att allt skulle funka OK innan hon hann resa i väg. - Ja, boxen borde kunna felanmälas; sedan hur rutinerna ser ut kring detta är viktigt att få klarhet i.
Citera
2019-09-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Asså om de nu haft en relation så gissar jag att det är nog väldigt längesedan, alltså långt innan hennes relation med SD började. Om det nu är sms mellan JG och LW, det vet vi ju inte helt säkert.

har svårt att tro att de haft nåt ihop mer än fin vänskap en gång i tiden..men det återstår ju att se, många stenar kan vändas
Citera
2019-09-02, 20:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Ja, alltså... Har någon form av tillhygge faktiskt använts, så kan det ju vara allt möjligt... Att man sedan kan ha dunkat hennes huvud mot en sten, är heller inte helt omöjligt...

Utlåtande från rättsläkare lär nog ha gett en och annan fingervisning om, hur det hela gått till...

Skulle hon slagits med knytnävar borde det kunna uppmärksammas av människor kring GM. Men en sten påmarken, en trädgren, trädstam som hon dunkats mot är nog fullt möjligt.
Citera
2019-09-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ja, alltså... Har någon form av tillhygge faktiskt använts, så kan det ju vara allt möjligt... Att man sedan kan ha dunkat hennes huvud mot en sten, är heller inte helt omöjligt...

Utlåtande från rättsläkare lär nog ha gett en och annan fingervisning om, hur det hela gått till...
Men tror du hon följt med till brottsplatsen frivilligt, utan att ana oråd, för att hon promenerat med någon hon känner och litar på, som lurat in henne i en planerad fälla? Och att mördaren burit med sig exp. en dold hammare, så att det sker ett överraskningsmomentet och mördaren direkt får en fördel och ett övertag. Varför väljer mördaren i sådana fall just den platsen för att utföra dådet? Eller tror du det sker helt random i stundens hetta, genom en ordväxling och bråk? Att mördaren bara tar upp en sten som helt slumpmässigt råkar befinna sig vid planket?
Senast redigerad av Mirandamirage 2019-09-02 kl. 20:30.
Citera
2019-09-02, 20:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur är det nu, du får väl inte göra kroppsbesiktning hur som helst? Gäller inte samma lag som för husrannsakan?

Annars skulle man ju bara kunna kalla in de 20-50 närmaste på direkten och beta av...
Hm, vilken bra idé?

Krävs "skälig misstanke" för sådana tvångsåtgärder som kroppsbesiktning och husrannsakan men de gjorde väl husis hos MGK när LW fortfarande var "försvunnen" inte hittad mördad.

Så har jag uppfattat det.

Sedan när MGM togs in på "skälig misstanke" så kan de ju göra husis på ställen som han har tillgång till på något sätt, de spärrade väl av en sommarstuga också har jag för mig.
Citera
2019-09-02, 20:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Har man gått ut med att Lena dog samtidigt som hon försvann? Tänker att mordplats och fyndplats är densamme men hur i hela friden kan man ha missat henne under fem dygn? Hundar, katter och fåglar borde ju ha dragits dit och de flesta i området visste ju att en kvinna försvunnit?? Jag förstår att ni gått igenom detta förut men jag har verkligen så svart att förstå, varför gick inte dessa människor förbi hennes kropp dagarna innan? Eller någon annan för den delen? Kan någon ha räknat fel?

Och det var värmebölja. När jag klipper sniglar och lägger dem i ett hörn så luktar de så det känns ett par meter efter en dag. Dungen hon låg i var precis intill vägen som går förbi villaområdet och verkar fortsätta in mot stan. Den vägen kan väl knappast varit öde på fotgängare, joggare, cyklister, hundrastare etc.
Citera
2019-09-02, 20:11
Medlem
Citat:

Sorry, såg att du redan besvarat min fråga i annat inlägg.
Citera
2019-09-02, 20:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svartsjuka är ett av världens äldsta motiv, sedan Kain dödade sin bror Abel. Tycker du att skribenter i tråden är gränslösa som känner igen svartsjuka som ett motiv? Gränsöshet och gränsöverskridande beteende sammanfaller däremot med de inblandades verksamhet:

1. SD sviker sin fru och sina barn, säkert Lena också i bemärkelsen att han kanske ngn gång under de sex åren lovat mer än en hemlig rendevous.
2. Lena svek sin vän HD, och som hennes vigselpräst dubbelt upp.
3.SD gick över en gräns om han mördade LW ensam eller tsm med Hanna..
4. Hanna gick över en gräns om hon mördade LW ensam eller tsm med Stefan.

En del människor tar lätt på otrohet, men de flesta inte. Människor blir olika mycket sårade. Vad man bör beakta i sammanhanget är att det inte går att utgå från att människor reagerar som en själv. Det bör du ha i åtanke när du beräknar kostnaden för eventuell otrohet eller andra typer av integritetskränkningar.

Hade SD och LW förstått möjliga konsekvenser av sin affär hade naturligtvis inte inlett en affär, utan bevarat det vid en magisk vänskap istället. Nu är istället alla förlorare med barnen i förgrunden.

HD dumpade inte SD på riktigt och flyttade till en ny stad, istället gjorde hon en skenmanöver vad gäller äktenskapet, och flyttade i stället till Lenas kvarter. Det ser jag snarare som en markering, en revirmarkering.

Mycket bra skrivet!

Det fetade borde vi alla ha i åtanke, att inte alltid utgå från oss själva när vi försöker sätta oss in i en annan människas tanke- och känslovärld.

Vi som läser mycket i krimtrådar och FUP har verkligen fått lära oss detta.

Vem hade kunnat ana alla vidrigheter som lurade bakom fasaden hos tex småbarnspappan Edvin Gyllensvaan i Mantorpfallet, eller hos ubåtsbyggaren Peter Madsen i fallet Kim Wall?
Det sistnämnda fallet nådde, i mina rätt härdade ögon ialfall, nya vidriga höjder...
Än idag har jag svårt att se en fogsvanssåg med orange handtag utan att tänka på stackars Kim 🥺
Citera
2019-09-02, 20:15
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som alltid är du femomenal på att berätta en historia, fiktiv eller ej 👍🏻

Här kommer ett tillägg...

Med bara 4 dagar kvar till det brutala modnet på Lena...
...och Team Davidssons ler och njuter tillsammans i solskenet...
...de ser onekligen mycket lyckliga ut...

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5cb352df-4b26-41fe-961c-d20d3b57de26_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a8e11439-a331-400d-b2b4-b8e037ba39de_l.jpg

Med tanke på hur mycket bilder ni lagt upp på både SD och HD så borde ni väl se att det inte är HD på bilderna
Citera
2019-09-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Med tanke på hur mycket bilder ni lagt upp på både SD och HD så borde ni väl se att det inte är HD på bilderna

jag funderade också om jag kunde ha så fel..det ser inte ut som den Hanna jag sett på andra bilder. Men så tänkte jag att det kanske inte varit HAnna på de andra bilderna jag sett..
Citera
2019-09-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja, han kändes väldigt seriös och delgav vettig info. Finns MV kvar i tråden?

@MoralensVäktare skrev sitt senaste inlägg den 27/7 -19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in