2019-09-01, 22:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ska bli intressant att veta hur frekvent ordet ansvar kommer att användas. För de tar ju uppenbarligen inget.
Citera
Medlem
Det enda partiet som varnade och förutsåg alla dessa jävliga problem vi nu har pga 7-klövern - ja det partiet stängts alltså ute?

Inte förvånad. Men det säger det mesta.

7-klövern som skapat problemen ber nu om förtroende att lösa dem. Och dumme Svensson köper detta.
Citera
Medlem
McCreepys avatar
V6.tuggummi ☝🏻

Skulle inte förvåna mig om det du skriver stämmer. Det är ju helt klart så det känns, även om det finns troligare orsaker till varför de har gjort att landet förfallit.
Senast redigerad av McCreepy 2019-09-01 kl. 22:17.
Citera
2019-09-01, 22:12
Medlem
Kristersson ser jag som musen som röt. Om han inte kräver att alla partier ska få delta så kommer han förlora ännu mer väljare. Tror inte svenska folket fortsätter att acceptera hur det vettigaste och mest klarsynta partiet utesluts. Man behöver inte ens vara sverigedemokrat för att ogilla lekstugan då det är skarpt läge. Det kommer behövas några helt oskyldiga dödsoffer och någon polis för att även sosse-pensionärer ska begripa. Lycka till med samtalen Ulf! Vänstern kommer köra över dig till en våt fläck.
Citera
2019-09-01, 22:16
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V6.tuggummi
Riksdagens partier har skapat sverige, nu måste de lägga upp ny strategi för att fortsätta förstöra sverige men så det ser ut som de försöker rädda sverige. Höger vänster blocken vickar framåt, de lurar medborgarna att de har olika politik men de har ett gemensamt mål - att krossa sverige som nation, dvs straffa svenskarna för samarbete med nazityskland.
De fyra nätverken som vakar över varandras axlar har samma mål, krossa sverige, och de har makt på alla bestämmande plan i samhället.
Jag tänkte just samma sak. Varför sluta nu? Det är ju inte så att de av misstag ägnat decennier till att söndra Sverige.

Det enda man kommer diskutera på mötet är vilka villospår och diversionsmanövrar de ska använda för att mörka förfallet.
Citera
2019-09-01, 22:18
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Bra, när deras "lösningar" går åt helvete blir det alltmer tydligt för folket vilka dom ansvariga är.
Citera
2019-09-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag tänkte just samma sak. Varför sluta nu? Det är ju inte så att de av misstag ägnat decennier till att söndra Sverige.

Det enda man kommer diskutera på mötet är vilka villospår och diversionsmanövrar de ska använda för att mörka förfallet.
Ja, och vi i media hjälper till att "mörka" för vi handlar efter och driver samma agenda.
Citera
2019-09-01, 22:21
Medlem
Jag sympatiserar absolut inte med SD, men häpnar ändå över detta. Att stänga ute en 17%-parti för en annan värdegrund och för grund analys är dumt. Visst har han rätt i att SD har en annan värdegrund än vad S har och vad jag också har, och att det är en grund analys att skylla allt på invandringen. Men menar han att han har samma värdegrund som M? Som V? Och att dessa partier har alltid har en djup analys.
Om det är taktiskt klokt, jag vet inte, men kan bara tala för mig själv. Jag har i de tre senaste valen röstat på ett parti som står bakom januariavtalet, men just nu lutar det åt att det blir M nästa gång. Absolut inte bara för detta, men det här får mig inte att byta tillbaka om man säger så.
Citera
2019-09-01, 22:21
Medlem
yz44s avatar
De vill inte lösa något, de vill bara se upptagna ut på bild så folk ska tro att de gör något. Vi kan förvänta oss de vanliga flosklerna som t.ex. att fler poliser ska utbildas, trots att det redan nu är svårt att fylla studieplatserna (och då har ändå kraven sänkts till under medelnivå både gällande fysik och intelligens). Det de absolut inte vill höra talas om är att man kanske borde sluta att ta emot de enorma mängder av ekonomiska migranter som hela tiden kommer i oförminskat antal trots allt tal om "stängda gränser" och "att hålla sig på EU´s miniminivå".
Citera
2019-09-01, 22:22
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt expressen så bjuder S in alla partier förutom SD för att försöka hitta en lösning till det ökade kriminella klimat som råder i Sverige.

Vad tycket ni om detta? Gynnar detta SD? Gör S fel i att inte bjuda in SD?

För mig själv så är jag inte längre förvånad över regeringens barnsliga fasoner. Men tyvärr sticker det i ögonen på mig när hela västvärlden skrattar åt detta sjuka beteende i den svenska regeringen. Man skäms ju.

Artikeln finns att läsa här:

https://www.expressen.se/nyheter/ulf-kristersson-och-mikael-damberg-mots-i-debatt-/
S kör fortfarande sandlådestuket. Jag förutsätter att M tackar nej till inbjudan. Annars visar det, i så fall väntat, att M och Kristersson snackar skit som vanligt och inte menar allvar med påstådda ambitioner.
Citera
2019-09-01, 22:23
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Deprimerande att vi låter oss styras utav byfånar som Damberg, Löven etc.

Hur dumt låter inte det du säger?
Citera
2019-09-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigatrosor
Hur dumt låter inte det du säger?
Du är inte intelligent nog att förstå bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in