2019-09-02, 11:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Samma morgon LW saknades första gången genomsöktes HD hem första gången.

Det där kommer väl från HDs arbetskamrater som påstått att HD sagt det. Men har HD sagt det?
Citera
2019-09-02, 11:45
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, jag har insett det och såklart det är frustrerande när andra inte ser det uppenbara.
Men tex notknapparen som varit med från början i tråden och även andra som missat detta, kan det förstås vara svårt för, de undrar säkert samtidigt hur de kunnat missat detta uppenbara när de kört på samma spår såhär länge och varit övertygade. Tycker du det är svårt att förstå menar du?
Tänk då på de som känt de här personerna i många år, hur chockade ska de inte vara även om de ändå har tänkt tanken många ggr och lika många ggr tänkt nej det är inte möjligt, de är så trevliga.
Chock förnekelse hopp besvikelse, och en massa andra känslor som blandas och alla behöver olika lång tid på sig att bearbeta, inte sant?

Jag har också varit med från början till idag, fastän jag i huvudsak bara har läst i tråden. Det som förvånar mig är att man kan ha en tes som är så stark att man vägrar omvärdera den när ny information dyker upp, den typen av starka försvarsmekanismer visar att du inte är saklig utan partisk. Varför behöver du vara det när du inte själv känner de inblandade personerna i fråga? Det är min huvudsakliga bryderi.

Att de som känner team Davidsson däremot har jag full förståelse för att de inte kan tro det om sina vänner, barn, kollega etc. Det är helt naturligt, men den kategorin är inte heller något som juridiken i första hand värderar som de mest åtråvärda vittnen vid en mordrättegång, av förklarliga skäl. De bedöms ha större risk för att vara jäviga eller partiska.
Citera
2019-09-02, 11:47
Medlem
Citat:
Hahaha jag vet att JG är en man.
Menade att JG kan försökt med LW tidigare när han var gift kanske?

jag fattar -- jag såg ett "ömt" foto på LW och JG när jag googlade. De har ju iaf varit mycket goda vänner /trio t o m och två killar och en tjej..ja kanske JG gjort närmanden och LW försvarat sig med att hon vill bibehålla vänskapen och sen uppdagas LW och SDs relation och då faller ju det argumentet platt..plus att JG också var/är god vän med HD (en del säger att han kände henne först s a s) så han hade inte rygg nog att stå upp för båda (neutral) plus att hans manliga ego fått sig en törn.
Citera
2019-09-02, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. skärmdumpen

Det är många nu som skrivit att JG endast försvarade SD då han gav sig på mirdidjul,
MEN i det citerade inlägget från honan är det ju en känga till JG i absolut sista meningen.
Just i detta fall förstår jag om han känner sig förrådd av en vän.
Jag förstår inte varför ni om och om tar skärmdumpen som bevis på att JG rusar till SDs försvar, när det visst är så att han själv är nämnd i inlägget, att det gäller honom själv i högsta grad.

Det jag ser i skärmdumpen är att JG beskylls för att gå SDs ärenden. Jag ser någon som är besviken på en vän. Jag ser inget hot

Sedan, om det är rätt eller fel agerande är en helt annan diskussion.

Och, jag vet inte alls vad som gjorts av JG utöver detta.
Det jag kan tänka mig är att SD verkar vara riktigt len i munnen och nog har varit en orm mot JG, fått honom att tro.

Nu tror jag inte det är så, men vilken härlig plot twist det skulle vara om JG visar sig vara en hjälte som infiltrerat SDHD och viskat vidare till polisen, en orm i DERAS paradis.

Bara så jäkla underbart att se häktningar! Så vansinnigt tragiskt också! Men hade ju gett upp, trodde det skulle bli ett cold case.
Är de mördare ska de inte vara ute i samhället och inte med sina barn, så är det ju bara.

Nu har jag inte läst alla inlägg de senaste dagarna, och bilddumpen har försvunnit i bruset...

Jag förstår hu du menar att man kan förstå och se JGs besvikelse.
Men jag kan också se ett dolt "hot".
Det hotet består i att någon har gjort sig besväret att ta reda på vem nicket är, dvs vi vet vem du är.

Istället kunde man ha skrivit ett generellt inlägg, men även det känns konstigt.
Jag försöker tänka mig in i JGs situation.

Kanske (om jag var helt oskyldig och trodde stenhårt på SD) skulle jag prata med mina vänner om att jag läser på flashback och att det verkar som att det är människor som känner SD som skriver där, har du sett det? Kanske skulle jag också uttrycka mina egna tankar.

Kanske skulle jag också försöka lista ut vilka de var.
Det skulle inte finnas på världskartan att jag skulle infiltrera tråden (säger inte att det är det han har gjort), och absolut inte tvinga på mina egna tankar, kräva att andra inte får skriva eller hota (naturligtvis inte) någon.

Att luska ut nick på flashback och lägga upp det offentligt på fb...
Det kan tolkas som att hängs ut på skampåle, ha en avskräckande effekt på andra och sist men inte minst upplevas som ett förtäckt hot...
Citera
2019-09-02, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där kommer väl från HDs arbetskamrater som påstått att HD sagt det. Men har HD sagt det?

Det kommer inte från HD's arbetskamrater, vilket du mycket väl borde känna till, du följer ju tråden
Citera
2019-09-02, 11:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?

Angående käpphästen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Som sen visade sig vara ett gosedjur

Sitter en del av er på samma instutition?
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-02 kl. 11:58.
Citera
2019-09-02, 11:54
Medlem
Kan det vara så att SD hade en ny "erövring" på gång och en av tre måste bort?
Jag menar nu smset om om min fru ringer så känner inte du mig.
Citera
2019-09-02, 12:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du menar att hobbyn GC har skapat sina första mördare....
Intressant tanke! All fanatism är farlig. GC folk har visat sig bli väldigt uppslukade av sporten nästan som sektanhängare fyller GC upp dygnets vakna tid.

(Det gäller f övr för FB.are också men det går mer i skov.....)

Sanningen är väl egentligen att ordningen nu är återställd.
De mest troligt inblandade personerna sitter nu också häktade. Personer som haft ett triangeldrama med JW, där SD anmälts för misshandel. Personer som bodde i närområdet och som känt henne väldigt länge.
Mördas man med så uttalat våld mot framförallt ansiktet finns det ett personligt starkt motiv. Inte bara något random mördare eller ett kort anfall av ilska. Detta är djupt innerligt hat.

Precis som man brukar säga att man ska följa pengaspåret - follow the many - för att hitta den skyldige ska man kanske följa hat-spåret. Vem hade så mycket investerade undertryckta känslor som kan explodera så här?

Nu hamnar jag i en detalj, som inte var din poäng.
Kom bara att tänka på en sak...

OM det nu stämmer att det var ansiktet som var mest illa ansatt av våld, borde man inte kunnat se var och hur slagen kommit?

Såg det ut som att de flesta slagen kommit i liggande eller stående ställning?
Möjligt att ansiktet varit så blodigt och tiden i solen gjort sitt till att det kan ha varit svårt att avgöra det.

Men skador efter slagen, ev blod som droppat/stänkt eller runnit ner från skadan och ner på kroppen och i viss riktning för att inte säga blod på brottsplatsen.

Var det en stor pöl av blodsörja under huvudet men inte pölar på andra ställen? Har det stänkt blod på plank, buskar, gräs?

Avvärjningsskador på händer och armar?

JMS konstaterande att skadorna var mestadels i ansiktet och att någon har hållit LWs armar bakom ryggen borde alltså talat om att det vid obduktionen funnits tecke som avsaknad på avvärjningsskador och tecken på att våldet mestadels skett i stående ställning?

Vem står och blir matad med slag efter slag i ansiktet i stående utan att fly, hålla för och skydda sig?

Då borde polisen ganska omedelbart ha haft i åtanke medhjälpare????
Husrannsakan HD?
Annan person?? JG??
Kollat albi extremt noga?

Eller kan de ha haft denna tanke i 1,5 år??
Citera
2019-09-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Observera att jag inte menade något illa emot dig, jag menade enbart att mordet på LW är tillräckligt grymt för att inte behöva ingå i någon sorts tävling om vem som har mest rätt.

Mvh/ @JokerMannen

Nu gav Du oss en riktig "teaser" med sms konversationen. Skulle du kunna delge några mer detaljer runt denna konversation?
Citera
2019-09-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Angående käpphästen:

Som sen visade sig vara ett gosedjur

Sitter en del av er på samma instutition?

Jag ber högaktningsfullt om ursäkt för att jag spred desinformation och käpphästen, jag måste nog läsa LW-tråden från början
Citera
2019-09-02, 12:05
Medlem
Citat:
Samma morgon LW saknades första gången genomsöktes HD hem första gången.

Då ställer jag samma fråga till dig. Källa på det?

Jag tycker att det vore logiskt att bostaden genomsöktes men vill gärna se en källa (utöver JM och TiNi) för att få det bekräftat.
Citera
2019-09-02, 12:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag har också varit med från början till idag, fastän jag i huvudsak bara har läst i tråden. Det som förvånar mig är att man kan ha en tes som är så stark att man vägrar omvärdera den när ny information dyker upp, den typen av starka försvarsmekanismer visar att du inte är saklig utan partisk. Varför behöver du vara det när du inte själv känner de inblandade personerna i fråga? Det är min huvudsakliga bryderi.

Att de som känner team Davidsson däremot har jag full förståelse för att de inte kan tro det om sina vänner, barn, kollega etc. Det är helt naturligt, men den kategorin är inte heller något som juridiken i första hand värderar som de mest åtråvärda vittnen vid en mordrättegång, av förklarliga skäl. De bedöms ha större risk för att vara jäviga eller partiska.
Ja, hur någon redan nu törs ha en uppfattning om vad som faktiskt har hänt här är lite svårt att förstå. Vem vet, kanske polisen snart gör ett tillslag även mot t.ex. JG, eller varför inte mot SD:s svärföräldrar?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-02 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in