2019-09-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Bara det att jag undrar hur någon av dom kan krossa LW huvud och ansikte och slå kraftigt utan ett tillhygge...och utan synliga skador på sina bara händer efteråt?
Annars håller jag med dig i mycket av det du skrivit.

Du fäller någon, sedan hoppa, stampa, sparka på ansiktet. Huvudet och hjärnan är mycket känsliga för sparkar, hopp och stamp. Hoppa på någons huvud med din tyngd får du se. Ingen ovanlig död liggandes ner, söndersparkad med mosad hjärna.
Citera
2019-09-02, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Otroligt så mycket energi du lägger på att upprätthålla din trångsynta bild av HD som jungfru Maria.

Har jag sagt att hon är oskyldig?
Nej, jag är orolig att fallet är att hon kan vara skyldig.

Själv tampas jag med att begripa att två vuxna personer, föräldrar, i deras situation kan samverka i ett rått och mycket brutalt mord. Hålla tyst i ett och ett halvt år. Glatt geocacha som inget har hänt. Därefter förneka trots häktningar...

Kanske du har "hela bilden" klar för dig?

Du verkar dock ha svårt med din bild av kvinnor.
Varifrån kommer dina tankar in om Jungfru Maria?
Citera
2019-09-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag tror inte att stoppa huvudet i sanden är samma sak som ödmjukhet. Det är bra att vara empatisk och inkännande däremot hjälper det knappast att leva i förnekelse då man försöker klura ut hur ett brott begåtts. Blir du aldrig trött när människor vägrar se det uppenbara? Du har själv insett att HDs motiv som bedragen hustru och mor
är relativt intakt. Dessutom av grannen och hennes vigselpräst vid sidan av din dåvarande make. Klart som korvspad att HD inte är en stackars rädd kvinna som lever utsatt och hotad av sin make, hon är en arg, besviken och försmådd kvinna som söker efter hämnd på sin rival. Svartsjukan är svart. Hatet likaså.

Du har helt rätt, jag har insett det och såklart det är frustrerande när andra inte ser det uppenbara.
Men tex notknapparen som varit med från början i tråden och även andra som missat detta, kan det förstås vara svårt för, de undrar säkert samtidigt hur de kunnat missat detta uppenbara när de kört på samma spår såhär länge och varit övertygade. Tycker du det är svårt att förstå menar du?
Tänk då på de som känt de här personerna i många år, hur chockade ska de inte vara även om de ändå har tänkt tanken många ggr och lika många ggr tänkt nej det är inte möjligt, de är så trevliga.
Chock förnekelse hopp besvikelse, och en massa andra känslor som blandas och alla behöver olika lång tid på sig att bearbeta, inte sant?
Citera
2019-09-02, 11:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror snarare hon skriker för att hon inser att hon själv blivit avslöjad.

Ja, instinktivt känns det så...
Men det är svårt att veta när man vet alltför lite om både hennes personlighet och situationen.
Citera
2019-09-02, 11:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?
EGT kan skoja till det ibland men det verkar faktiskt som en käpphäst har tagits i beslag, om det nu inte ligger en "luring" dold i det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men var det beslaget gjorts framgår inte, åtminstone inte här.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Eller mellan SD och JG eller HD och JG...

Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Vem vet, jag hade rätt även om HD’s inblandning- kolla bakåt i tråden. Postare här skrattade åt mig även då men se så rätt jag hade!

Notera att även jag i mitt inlägg skrev *kvinnan*...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Whaaaat ?? Eller försöker du vara ironisk? Bör vi ta sms konversationen på allvar?

Såklart han är ironisk. Ja vi bör ta den på allvar. Gissar på JG.
Citera
2019-09-02, 11:26
Medlem
Citat:
Tror du att JG och LW oxå skulle haft en affär?
Citera
2019-09-02, 11:27
Medlem
Citat:

Då skulle alltså SD köra med trippelspel?
Nä lite långsökt men man vet ju aldrig.
Citera
2019-09-02, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Folk kan snurra ganska djupt sv självbedrägeri.

Det är verkligen sant.
Det gör vi väl alla mer eller mindre.
I det här läget kan det vara mer...
Citera
2019-09-02, 11:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Då skulle alltså SD köra med trippelspel?
Nä lite långsökt men man vet ju aldrig.
Vad skulle vara långsökt ?
Att JG har haft "påhälsning" s.a.s knackat på "bakdörren" av SD ?
Inte alls skulle jag säga.
Citera
2019-09-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har funderat mycket på det där, verkligen försökt känna/sätta mig in i den situationen och beroende på utgångsläge men det är svårt att få ihop det! Jag lutar också mer åt att det brister för att hon fattar att det är kört - men har ändå svårt att förstå hur hon kan sänka sig till att skrika å härja, försöka komma undan i ett sådant läge, å i åsyn av grannar t ex.
Varför kan inte detta bara vara som en Netflixserie och jag kan trycka igång nästa avsnitt..jag vill veta mer!

Hanna mår säkert inte speciellt bra vid utsikten att skiljas från sina barn under en ännu obestämd tidsrymd. Att mörda någon kan i efterhand tära mer på dig än du kunde förutspå. Du har bilder i ditt huvud som inte lätt suddas ut. Du sover kanske inte bra under lång period, mardrömmar kanske jagar dig. Du kanske bryts ner psykiskt stegvis, samtidigt som du bär på en skräck för att åka dit och behöva skiljas från dina barn. Att då flippa ur är inte vidare långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in