2019-09-02, 09:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det stämmer, det gjorde dom. Men det behöver ju inte innebära att dom misstänkte henne, en rutinåtgärd snarare eftersom hon var SD:s "fd" (vet inte om skilsmässan gått igenom) fru.

Har du någon källa på det?
I tråden nämns bara avspärrningar vid SD och LWs bostäder.
De kan naturligtvis gjort en husrannsakan utan avspärrning men...
Citera
2019-09-02, 09:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där är din tolkning av vad jag skriver. Men det verkar vara en vanlig uppfattning hos de som är mer insatta här, att antingen är båda lika insyltade eller också har de ingenting med saken att göra. Och de senaste turerna i ärendet måste väl tolkas som att åklagaren har kommit till samma slutsats.

Åkl måste närmast (så nära man kan komma) kommit till slutsatsen att om inte en av dem är skyldig så är båda lika insyltade. Bevismässigt (schematiskt) måste man nog anta att det är så det ser ut. Att ingen av dem skulle vara skyldig finns inte på kartan. Åklmyndigheten har nog bättre saker för sig än att misstänka fel person i 15 månader. Som i sin tur sitter och ler i mjugg. Som i nåt folklustspel från traktens folkteatrar. Med kända och okända karaktärer...
Citera
2019-09-02, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag tappade tråden då utredningen stod still, så jag vet inte om vi kan lita på det Du delger. Men intressant med sms konversationen! Gissar att det är mellan SD & LW. Borde dock vara några år innan mordet, med tanke på sista meddelandet...

Tror dock att det är en annan kvinna än LW.

(Sms-konversationen torde ha ägt rum efter 2008 då han refererar till sin "fru". Och eftersom han nämner att *kvinnan* ska låtsas som hon inte känner honom ifall frun ringer, så bör *kvinnan* inte kunna vara LW eftersom HD ju rimligtvis skulle ha vetat att LW de facto kände SD. Hon hade ju bl.a. vigt paret).
Citera
2019-09-02, 09:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Åkl måste närmast (så nära man kan komma) kommit till slutsatsen att om inte en av dem är skyldig så är båda lika insyltade. Bevismässigt (schematiskt) måste man nog anta att det är så det ser ut. Att ingen av dem skulle vara skyldig finns inte på kartan. Åklmyndigheten har nog bättre saker för sig än att misstänka fel person i 15 månader. Som i sin tur sitter och ler i mjugg. Som i nåt folklustspel från traktens folkteatrar. Med kända och okända karaktärer...
Åklagaren har övergett teorin om att bara en av dem är skyldig, nu menar hon att de skall ha begått brottet tillsammans. Sedan om hon har rätt eller inte är ju omöjligt att säga när man inte har läst förundersökningen.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-02 kl. 09:35.
Citera
2019-09-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Godmorgon!

Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.
Nix , dom får inte träffa sina barn, bara advokaten..
Citera
2019-09-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Men jag har uppfattat det som att de redan inledningsvis genomsökte HD lägenhet. Så något gjorde ju att de redan där anande att hon var inblandad av någon anledning.

God morgon @SmartaMarta666

HD's bostadsrätt genomsöktes av polisen under Tisdags-morgonen den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-02, 09:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon @SmartaMarta666

HD's bostadsrätt genomsöktes av polisen under Tisdags-morgonen den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen

Om detta stämmer, så fokuserade man förmodligen i första hand på spår efter en levande person eftersom man vid den tidpunkten misstänkte människorov.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför åkte han då en rundtur med en mugglartjej... fyra dagar före mordet:
https://www.relive.cc/view/e1117735551
Si**en verkar mer ha varit en vän hon kunnat geocacha och prata med.

Om båda ville göra varandra svartsjuka; varför skulle då LW bort..?
Det kan ju också vara att SD ville ha bort LW för att hon inte var intresserad av honom längre och HD var förbannad över att LW tagit bort hennes fuskcache plus att hon förstört deras äktenskap. De slog två flugor i en smäll.
Eller flera smällar, hårda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har du bevis på att han har gjort det?
Räcker väl att åklagaren har det))
Citera
2019-09-02, 09:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis hade HD kroppsbesiktats i inledningen är det inte osannolikt mordet lösts i maj 2018
Dom gick "all in" på SD och negligerade HD.

Men jag kan åtminstone inte lasta dem för det, att de gick "all in" på MGM är ju ganska naturligt med tanke på att det fanns historik av anmälningar mellan MGM och LW men vem av utredarna skulle ens i sin vildaste fantasi tro att MGM,s fru skulle vara med och ta livet av älskarinnan, det trotsar ju all rimlighet egentligen.

Det är ju lätt att vara efterklok men som det såg ut när de hittade kroppen efter LW så förstår jag att MGK gick under radarn.
Citera
2019-09-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tack för länken.
Här framgår vad vi har ett göra med:

JMs CV:

Min analys på mytomani var inte så illa.

@JokerMannen:
För att komma till insikt snabbare så kan du ju börja ändra ditt språkbruk.
Kommunikation mellan människor underlättas om man håller sig till samma språk.

Varför tror du det ?
Citera
2019-09-02, 09:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Visst får vuxna lägga undan sitt mående för barnens bästa. Men detta handlar om ett mord, HD föräldrar kan mycket väl veta saker, polisen har genomsökt även deras hus, kommer säkert komma och förhöra dom ytterligare dessutom. Tänker att det är inte lämpligt med tanke på att även de kan må mer än vanligt dåligt i detta och prata om saker, bråka om lögnerna osv.
Dessutom är de pensionärer och jag tror att soc har förstått att detta kommer inte vara något tillfälligt, så barnen bör placerats för långvarigt boende hos andra helt enkelt, där barmen helt å hållet får distans till allt de förmodligen fått uppleva.

Är pensionärerna inte sjukliga borde det inte vara oförenligt med "barnens bästa" att placera dem hos någon nära släkting. Att de eventuellt får byta skola kanske inte är negativt i just detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in